Endouble onderdeel van Google Partner-netwerk

Peter Boerman Op 26 januari 2017
Gem. leestijd 1 minuut 558x gelezen
Deel dit artikel:
Endouble onderdeel van Google Partner-netwerk

Recruitment specialist Endouble heeft deze week officieel de status van Google Analytics Certified Partner in de wacht gesleept.

Het bedrijf uit Amsterdam voldoet aan de strenge voorwaarden voor het partnerschap en krijgt de erkenning voor de kennis over het toepassen van Google Analytics op recruitmentsites. De Amerikaanse zoekmachinegigant was met name onder de indruk van de manier waarop Endouble alle e-commerce-functionaliteiten weet te gebruiken om recruitmentprocessen te meten en te verbeteren.

Vroeg betrokken

Als Google Analytics Certified Partner maakt het in 2006 gestarte Endouble deel uit van een select groepje internetbureaus dat door Google wordt aangeraden als vertrouwd adviseur. Daarnaast betrekt Google het bureau in een vroeg stadium bij innovatie rondom Google Analytics.

Aankoop en solliciteren: dat scheelt niet veel

Richard Jonkhof, webanalist bij Endouble: ‘Waar veel recruitmentbedrijven afhaken bij het woord e-commerce, zijn wij juist op zoek gegaan naar mogelijkheden om deze Analytics-functionaliteiten in te zetten voor recruitment. Het aankoopproces van een product heeft immers ook raakvlakken met het sollicitatieproces. Door de vacatures te zien als producten en het sollicitatieproces als betaalproces is een volledige funnel inzichtelijk te maken met de enhanced e-commerce-functionaliteit van Google Analytics.’

‘Door vacatures te zien als producten is een volledige funnel inzichtelijk te maken’

‘We staan pas aan de vooravond’

‘Uiteraard zijn we blij met deze erkenning, maar we staan pas aan de vooravond van de grote doorbraak van analyse’, aldus Endouble-ceo Leon Willemsens. ‘Dankzij onze samenwerking met de wiskundefaculteit van de Vrije Universiteit kunnen wij onze klanten helpen met algoritmes die verder gaan dan bezoekers en conversie meten. Van informatie vastleggen maken we de stap naar succes voorspellen, zodat we uiteindelijk strategische verbeteringen kunnen aanreiken in de totale keten van talent acquisition en talent management.’

Foto: de nominatie die Endouble vorig jaar kreeg voor de Werf& Awards, voor hun werk voor Albert Heijn

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners