Eneco werft marketeers met dynamisch online magazine

Peter Boerman Op 22 juni 2016
Gem. leestijd 2 min 1374x gelezen
Deel dit artikel:
Eneco werft marketeers met dynamisch online magazine

‘Hé marketeer, stap in de nieuwe wereld’. Dat is de titel van een speciaal online magazine dat Eneco heeft gelanceerd om nieuwe marketeers te werven.

Het magazine bevat vijf testimonials, met dynamisch beeld van de mensen die zijn gevolgd en hun verhaal vertellen. Eén van de verhalen is afkomstig van degene die zelf verantwoordelijk is voor de campagne van Eneco.

eneco online magazine

Nooit meer hetzelfde

‘Marketing zal nooit meer hetzelfde zijn’, staat op de voorpagina van het magazine te lezen. ‘Bij Eneco weten we dat inmiddels. Uit ervaring en ook uit ambitie. Dag jaarplanning. Dag 5p’s. Welkom in je nieuwe wereld.’

eneco online magazine

Eigen visie en lef

Het online special interest magazine draait op de werkenbij-site van het energiebedrijf. Volgens adviseur arbeidsmarktcommunicatie Steffie van der Velde denken ervaren marketeers “misschien niet direct” aan Eneco. “Terwijl er volop kansen liggen om kennis en ervaring volledig te benutten, maar vooral om vanuit eigen visie en lef te ondernemen, experimenteren en innoveren. Als talent één keer bij ons is binnen geweest, ontvlamt bijna altijd groot enthousiasme.”

eneco online magazine

Keyplayers

Op de ‘werkenbij’-site werd het marketeersklimaat bij het bedrijf uit Rotterdam voorheen onvoldoende belicht, aldus Van der Velde. “Bureau Kindvall bedacht daarop dit magazine, met keyplayers van Eneco en hun praktijkervaring in de hoofdrol. Dynamisch vormgegeven, met links naar verschillende social media-accounts van deze mensen.”

Het moet gezegd: dat is best mooi en eigentijds geworden. Met natuurlijk, op elke pagina ook een link naar de openstaande vacatures…

eneco online magazineLees ook over Eneco:

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners