Met nieuwe kleding op catwalk trapt ambulancezorg arbeidsmarktcampagne af

Peter Boerman Op 19 september 2018
Gem. leestijd < 1 minuut 508x gelezen
Deel dit artikel:
Met nieuwe kleding op catwalk trapt ambulancezorg arbeidsmarktcampagne af

Met de presentatie van nieuwe kleding op een heuse catwalk, is de ambulancezorg vorige week gestart met een nieuwe arbeidsmarktcampagne, die de slogan ‘Elke dag een nieuwe uitdaging’ meekreeg.

De nieuwe ambulancetenues werden vorige week gepresenteerd in het bijzijn van ruim 400 mensen onder wie minister Bruins (VWS). Ambulanceprofessionals showden de kleding op een heuse catwalk. “De nieuwe kleding draagt op een positieve manier bij aan de aantrekkelijkheid van het vak”, aldus Han Noten, voorzitter Ambulancezorg Nederland (AZN).

Start arbeidsmarktcampagne

De kledingpresentatie vond plaats tijdens de aftrap van de nieuwe arbeidsmarktcampagne voor de ambulancezorg. Die campagne moet een vervolg worden op de campagne ‘De mensen van de ambulance‘, die nu alweer een paar jaar loopt. “Wij willen ook in de toekomst tijdige en goede ambulancezorg kunnen verlenen aan patiënten”, vertelt Noten. “We gaan niet zitten wachten op sollicitanten, maar nemen zelf het heft in handen door te laten zien hoe mooi het vak van ambulancezorgverleners is. De campagne draagt dus op een positieve manier bij aan de aantrekkelijkheid van het vak en de nieuwe kleding hoort daarbij.”

Lees ook:

Tags:
Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners