Steam 5 Lessons Learned: wat koffie met KPI te maken heeft

Redactie Op 14 februari 2019
Gem. leestijd 2 min 857x gelezen
Deel dit artikel:
Steam 5 Lessons Learned: wat koffie met KPI te maken heeft

Steam is jarig. Het bureau voor Employer Branding is vandaag, 14 februari 2019, 25 jaar geworden. De ervaring, inzichten en lessen die zij hebben opgedaan delen zij de komende weken met je in hun 5 Lessons Learned.

In die kwarteeuw heeft Steam mooi werk gemaakt, successen gevierd en ook fouten gemaakt. Daar leren ze veel van, maar uitgeleerd ben je in een vak als arbeidsmarktcommunicatie volgens hen nooit. Vandaag, op Valentijnsdag en tevens de verjaardag van Steam trappen we af met de eerste lesson learned.

Steam 5 Lessons Learned #1: Koffie KPI

Arbeidsmarktcommunicatie is in constante ontwikkeling: banen verdwijnen en verschijnen, organisaties transformeren en behoeften van kandidaten zijn divers. Maar dat je pas voor een baan kunt kiezen als je er echt van geproefd hebt, dat blijft. Als het aan Steam ligt wordt arbeidsmarktcommunicatie pas echt succesvol als kandidaten je kunnen ontmoeten. En dan blijkt koffie misschien wel je beste KPI.

Evenementen, zowel on- als offline, zijn een cruciaal onderdeel van de strategieën van Steam. Denk bijvoorbeeld aan een interactieve beursstand voor offshore bedrijf Van Oord waarbij de doelgroep het palmeiland in Dubai namaakt, Techbase waarin jongeren de techniek van Defensie ontdekken en #CrimediggersLive waarin de succesvolle IT wervingsgame #Crimediggers van de Politie in een real life evenement wordt uitgevoerd.

Nieuwe technieken maken de ervaring voor je doelgroep unieker

Maar ook online kun je kandidaten van een nieuwe baan laten proeven. Denk bijvoorbeeld aan Live Q&A’s, maar ook aan de mogelijkheden die VR en AR bieden. Nieuwe technieken maken ontmoetingen met je doelgroep niet alleen makkelijker en efficiënter, maar maken de ervaring voor je doelgroep vooral unieker. Een beleving die beklijft zegt meer dan honderd banners. Meer weten? Volgende week komen we met de volgende les!

Lees ook:

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners