Maarten Schouten (Tata Steel): ‘Werving begint al op de basisschool’

Peter Boerman Op 27 juni 2016
Gem. leestijd < 1 minuut 1534x gelezen
Deel dit artikel:
Maarten Schouten (Tata Steel): ‘Werving begint al op de basisschool’

Wie al begint te werven op de basisschool, heeft later veel minder problemen meer om aan goede werknemers te komen.

Die les valt te trekken uit de recruitmentcase van Tata Steel, die daarvoor op 16 juni tijdens Werf& Live een van de eerste Werf& Awards in de geschiedenis in de wacht sleepte.

Expertise en effort

Er zit bij ons jarenlange expertise en effort in het recruitmentproces’, zei head of recruitment Europa Maarten Schouten. ‘Dan is het geweldig om daar nu eindelijk een prijs voor te krijgen.’

Consistente strategie

Volgens Schouten werkt Tata Steel aan een consistente langetermijnstrategie, waarbij leerlingen al op jonge leeftijd met het bedrijf in aanraking komen, en waarbij over meerdere jaren verschillende contactmomenten zijn. ‘Als je dan ook weet wie je nodig hebt qua aantallen en profielen, ja, dan kun je heel succesvol zijn.’

Uitrollen naar andere doelgroepen

Zo succesvol zelfs, dat Tata Steel besloten heeft de aanpak van de leerlingenwerving nu ook verder uit te rollen naar andere doelgroepen, verklapte Schouten er meteen maar bij.

Lees de hele case van Tata Steel:

Of bekijk nog meer van Werf& Live:

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners