Home > Visie

Visie

Feed Subscription

Columns, blogs en visiestukken over arbeidsmarktcommunicatie en recruitment van vakgenoten.

Hoe goed is de preselectie van Harver?

Hoe goed is de preselectie van Harver?

De preselectietool van Harver maakt snel naam in recruitmentland. Maar hoe goed is het product werkelijk? Bas van de Haterd onderwerpt het aan een deskundig oordeel. De TalentPitch heet hij, ...

Lees verder »

Wie durft er nu nog over salaris te beginnen?

Wie durft er nu nog over salaris te beginnen?

Welke sukkel begint er tegenwoordig nog over arbeidsvoorwaarden tijdens een sollicitatiegesprek?  In een ingewikkelde arbeidsmarkt, waar zonder te blozen een master wordt gevraagd voor werk van mid-MBO-niveau, worden vragen over ...

Lees verder »

De 5 inzichten van #HRTechEurope in Londen

De 5 inzichten van #HRTechEurope in Londen

Hoe speelt het HR-vak in op de steeds meer datagedreven praktijk? Mervyn Dinnen van Broadbean bezocht recent HRTechEurope om antwoord te krijgen op die vraag en kwam met de volgende 5 inzichten thuis. ...

Lees verder »

Discriminatie: wat mag er wel en wat niet?

Discriminatie: wat mag er wel en wat niet?

Discrimineren mag niet, dat is de wet. Maar als recruiter wil je wel duidelijk maken wat het profiel is van de mensen die je zoekt. Wat mag er wel en ...

Lees verder »

7 ingrediënten voor recruitmentcontent die werkt

7 ingrediënten voor recruitmentcontent die werkt

Content wordt steeds belangrijker in het recruitmentvak, zegt Mervyn Dinnen van Broadbean. Maar lang niet alle informatie werkt. Daarom: 7 eisen voor goede recruitmentcontent. In mijn vorige blog op deze ...

Lees verder »

Waarom stereotypen zo hardnekkig zijn

Waarom stereotypen zo hardnekkig zijn

Elk mens heeft bewuste en onbewuste voorkeuren voor bepaalde groepen mensen. Maar hoe voorkom je dat zulke stereotypen goede selectie in de weg staan? Bij het verschijnen van het recente ...

Lees verder »

Waarom zijn recruiters toch steeds jonger?

Waarom zijn recruiters toch steeds jonger?

Recruiters zijn mensen die alles van de arbeidsmarkt moeten afweten. Waarom zijn het dan zelf steeds vaker mensen zonder enige ervaring op die arbeidsmarkt, vraagt Jeroen Riemeijer zich af. Je ...

Lees verder »

Studentenevenement? Denk aan de opvolging

Studentenevenement? Denk aan de opvolging

Veel bedrijven die meedoen aan een studentenevenement vergeten er een goede opvolging aan te geven. Doodzonde! Deze vier tips van Didier Vroom (Natural Talent) helpen om wél in contact te ...

Lees verder »

Vijf voorspellingen voor recruitment in 2014

Vijf voorspellingen voor recruitment in 2014

Zijn de voorspellingen voor de recruitmentbranche in 2013 uitgekomen en wat heeft 2014 voor ons in petto. Winnaar van the Recruitment Blog of the Year 2013 Mervyn Dinnen van Broadbean geeft zijn ...

Lees verder »

Maak een verpletterende eerste indruk

Maak een verpletterende eerste indruk

Iemand verleiden om bij jouw organisatie te solliciteren is de optelsom van tientallen eerste indrukken die worden gevormd in een lange periode, beginnend bij een eerste contactmoment tot en met ...

Lees verder »

Generatie Y – wat willen ze nu eigenlijk?

Generatie Y – wat willen ze nu eigenlijk?

Ik ben een Lucy. Na het lezen van het artikel op de website van Huffingtonpost over de generatie geboren tussen eind jaren ‘70 en midden jaren ‘90 schrok ik wel ...

Lees verder »

Tijd voor onderzoek naar tevredenheid van sollicitanten

Tijd voor onderzoek naar tevredenheid van sollicitanten

Sla Werf& magazine open en kijk eens door de bril van een sollicitant naar alle artikelen, adviezen, ideeën, campagnes, tips etcetera. Wat zie je dan? Er bestaat een vakgebied dat ...

Lees verder »
Scroll To Top