Alle bedrijven van Textkernel voortaan verder onder één merk

Textkernel kondigt een belangrijke nieuwe mijlpaal aan. Na de strategische overnames van Sovren, Akyla, Wiseguys en Joboti onthult het bedrijf nu één geïntegreerd, verenigd merk.

Peter Boerman Op 14 december 2023
Gem. leestijd 2 min 175x gelezen
Deel dit artikel:
Alle bedrijven van Textkernel voortaan verder onder één merk

Textkernel, bekend van A.I.-gestuurde oplossingen voor staffing, recruitment en HR-technologie, nam de afgelopen jaren diverse bedrijven over, zoals Sovren, Akyla, Wiseguys en Joboti. Nu onthult Textkernel een geïntegreerd, verenigd merk, inclusief nieuw logo. De aankondiging markeert het hoogtepunt van het integreren van oplossingen en teams van de overgenomen bedrijven, aldus Gerard Mulder, CEO van Textkernel.

Nu onthult Textkernel een geïntegreerd, verenigd merk, inclusief nieuw logo.

‘De evolutie binnen onze merken en aanhoudende groei hebben ons naar een verenigd merk geleid dat onze volwassenheid en doel weerspiegelt’, zegt hij. Opgericht in 2001 en sinds 2020 onder het toezicht van Main Capital, vernieuwt Textkernel zijn merk om zijn missie te weerspiegelen: het bouwen van A.I.-gestuurde technologie die betekenis geeft aan tekstuele gegevens en mensen en banen beter met elkaar verbindt.

Meer dan een ontwerp

Het nieuw onthulde logo is meer dan een ontwerp, zegt Mulder. ‘Het omvat een belofte van prestatie, groei en een evenwicht tussen geloofwaardigheid en innovatie. Het zeil-geïnspireerde ontwerp symboliseert integratie in ecosystemen, voorwaartse beweging en het vermenigvuldigingseffect dat Textkernel aan zijn klanten levert. De gestileerde “X” symboliseert het evenwicht tussen onze reden van bestaan – het verbinden van mensen en banen – en onze middelen om dit te bereiken – technologie, AI en data.’

‘Dit markeert de laatste stappen in het vestigen van een verenigd Textkernel.’

De fusie verenigt Sovren, Akyla, Wiseguys, Joboti en Textkernel nu dus onder één moedermerk, dat van Textkernel. ‘Voorbij individuele entiteiten of oplossingen, staat het verenigde merk voor het grenzeloze potentieel door een harmonieuze mix van mensen, expertise en innovatie. Samen zijn we zonder twijfel beter’, aldus Mulder. Voor klanten, cliënten, medewerkers en belanghebbenden heeft deze rebranding minimale impact, zegt hij. ‘De overgang naar een samenhangende entiteit is de afgelopen twee jaar in gang gezet. Dit markeert de laatste stappen in het vestigen van een verenigd Textkernel.’

Wéér een X

Die voorwaarts gerichte X in het nieuwe logo is overigens wel een opvallende. Vorige week berichtten we al over de opkomst van de 8 in bedrijfsnamen, na de &, maar de X is dus duidelijk ook aan een opmars bezig. Over de naamswijziging van Twitter hoeven we het waarschijnlijk niet te veel te hebben (welkom, Threads!), maar hetzelfde voorwaartse idee als in het nieuwe Textkernel-logo zit natuurlijk ook al in het beroemde logo van FedEx.

En dan hebben we ook nog een hele stroom (over het algemeen) jonge bedrijven beginnend met een X. De letter zou technische expertise uitstralen, zo wordt wel gezegd. Vandaar dat het ook weer niet zo verrassend is dat Textkernel juist deze letter in zijn naam wil accentueren.

Lees ook

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners