Brys gelanceerd als nieuw label op recruitmentmarkt

Een beetje ‘positief nieuws in onwerkelijke tijden’, noemen ze het zelf: het nieuwe recruitmentbedrijf Brys, speciaal voor wie op zoek is naar een baan op het gebied van finance, HR, office, marketing, sales of management.

Peter Boerman Op 15 september 2020
Gem. leestijd 2 min 1031x gelezen
Deel dit artikel:
Brys gelanceerd als nieuw label op recruitmentmarkt

‘Door goed te luisteren naar de kandidaat willen we een sparringpartner zijn die hem of haar de juiste richting wijst’, zegt Brys-oprichter Ruben van Mourik. ‘We zoeken naar iemands drijfveren en wat iemand uniek maakt. Eigenlijk lopen we een stukje mee op het carrièrepad. Zo kunnen we hem of haar aan de juiste werkgever verbinden en de juiste match maken.’

We zoeken naar iemands drijfveren. Eigenlijk lopen we een stukje mee op het carrièrepad.’

Van Mourik (midden op de foto boven) is samen met Walter Leenheer (links) en Mathijs Vreeken sinds 14 september begonnen met het nieuwe label, onderdeel van de Florys Groep, waartoe ook Intro Personeel, Florys, Prevenzo en JobUp behoren. De dienstverlening van deze bedrijven bestaat met name uit recruitment, HR, belastingadvies, finance, verzuimbegeleiding en re-integratie. Brys richt zich vooral op recruitment in ‘banen die je bij elke wat grotere organisatie tegenkomt’: finance, HR, office/support, administratie, marketing, sales en management.

Vanuit hun eigen talent

Met Brys hopen de drie ondernemers naar eigen zeggen ‘elk vanuit hun eigen talent iets toe te voegen in het recruitmentproces.’ Wat hen onderscheidt? ‘We proberen de match te maken op drijfverenniveau en organisatiecultuur. Dat begint al met het aanspreken van de kandidaat. We doen dat op een manier die past bij de doelgroep. Recruiten is verleiden. Samen met jou gaan we op zoek naar wat jouw organisatie de kandidaat te bieden heeft.’

Recruiten is verleiden. Samen zoeken we wat jouw organisatie kandidaten te bieden heeft.’

Het bureau uit Alblasserdam denkt dat werkgevers ‘met een gerust hart’ hun vacatures in de handen van het nieuwe label kunnen leggen. ‘Door mensen actief te benaderen gaan onze specialisten vervolgens op zoek naar de juiste kandidaat voor de vacature.’

‘De wind in de zeilen van jouw carrière, daar gaan we voor.’

Geen snelle verkopers, zo beloven ze. Maar in plaats daarvan: ‘sparringpartners die echt met je meedenken.’ Ieder met z’n eigen uitgebreid netwerk en specialisme. ‘Door ons goed in jouw situatie te verplaatsen, de juiste vragen te stellen en goed te luisteren willen we de sleutel zijn naar een nieuwe uitdaging. Soms kan een assessment of talentenanalyse ons daarbij goed helpen. De wind in de zeilen van jouw carrière, daar gaan we voor.’

Lees ook

Tags:
Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners