Campagne van de week: de aanstekelijke klompendans van het Franciscus Gasthuis

Peter Boerman Op 30 april 2019 Gem. leestijd 2 min1686x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: de aanstekelijke klompendans van het Franciscus Gasthuis

De klomp als thema van je campagne: bij het Franciscus Gasthuis hebben ze het tot in de puntjes doorgevoerd. Het levert een onderscheidende campagne op, waarop tal van variaties mogelijk blijken.

De klomp is misschien ‘een op het oog onbenullig ding’, zoals ze het bij het Franciscus Gasthuis zelf zeggen. ‘Maar deze kunststof stappers verbinden ons. Hierin zijn we allemaal wie we zijn. Daarom geven wij de klomp de hoofdrol. Als je bij ons komt werken, willen we je namelijk – letterlijk – een basis bieden waarin je je thuis, gewaardeerd en gelijk voelt.’

Het Franciscus Gasthuis & Vlietland, zoals het ziekenhuis sinds 2015 (na een fusie) voluit heet, telt nu bijna 4.600 medewerkers en zo’n 250 artsen. Er zijn ziekenhuislocaties in Rotterdam en Schiedam, en daarnaast nog 4 poliklinieklocaties, in Berkel, Hoogvliet, Rotterdam en Maassluis, en daarnaast ook nog een polikliniek in Het Oogziekenhuis. En net als vele andere organisaties in de zorg is ook hier de krapte groot.

klompen

Een gouden vondst

Een opvallende campagne moet daar wat verlichting in brengen. En die campagne is helemaal gebouwd rondom één voorwerp: de in ziekenhuizen zo bekende klomp. Het blijkt een gouden vondst, want wát een variatie is er met dat schoeisel mogelijk. Of het nu gaat om een bedrijfsvoetbalploeg die nog wel wat versterking kan gebruiken (‘Echte mannen dragen klompen’), of om gezellige teamfoto’s: de klomp zorgt overal voor verbinding.

En dat het gekozen voorwerp zich ook goed leent voor woordspelingen, tja, dat kun je natuurlijk ook – eh – op je klompen aanvoelen. Denk aan: ‘het klompend hart van ons werk’ of ‘Trek jij de stoute klompen aan?’ Of het thema van de campagne: ‘Wie de klomp past…’ Het Rotterdamse bureau 0-to-9 (eerder dit jaar ook winnaar van een Gouden Toga en Gouden Sleutel) zal ongetwijfeld heel wat lol beleefd hebben aan het bedenken ervan…

wie de klomp past breed

‘Of je nu verpleegkundige, operatieassistent of medisch specialist bent: dit oer-Hollandse schoeisel kent geen hiërarchie en staat symbool voor de dagelijkse praktijk in ons ziekenhuis’, aldus de site. Nog enkele voorbeelden van toepassingen:

op klompen ga je harder

wie de klom past

team klomp

wie de klomp past

Zo zie je maar weer, hoe het idee van een aansprekende arbeidsmarktcampagne soms in een heel klein hoekje kan schuilen…

Lees ook

[tu_countdown id=60366 design=17][/tu_countdown]

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
DPG Recruitment
Indeed
Intelligence Group
Monsterboard
Mysolution
Otys Recruiting Technology
Talmark

Meld je aan voor de livestream van Werf& Live

Donderdag 1 oktober vindt de 5-jarige jubileumeditie plaats van Werf& Live. Dit jaar is het event hybride en kun je de livestream volgen. Met sprekers van o.a. Facebook, Jumbo, Alliander, Action en Indeed. Ook goeroe Dr. John Sullivan en kitesurfer Willem Hooft zijn van de partij.

Meld je nu aan en volg het event over impactvolle arbeidsmarktcommunicatie en recruitment vanaf kantoor of thuis of koop een van de laatste tickets om er offline bij te zijn.