Campagne van de week: Over alle karakters van alle Exacters

Bij softwarebedrijf Exact zijn alle karakters welkom, van grijs tot groentje, en van denkers tot doeners, zo belooft een nieuwe employer branding-campagne. Hoe heeft dat vorm gekregen?

Peter Boerman Op 06 oktober 2021
Gem. leestijd 3 min 466x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: Over alle karakters van alle Exacters

Bij softwarebedrijf Exact, prominent gelegen aan de A13 bij Delft, werken momenteel al zo’n 1.850 mensen. Maar er is zeker nog ruimte voor meer. En daarbij is diversiteit het uitgangspunt: van creatievelingen en aanpakkers tot verbinders en specialisten, alle karakters zijn welkom bij Exact, zo stelt de recent gelanceerde campagne.

‘Deze campagne is een eerbetoon aan onze huidige en toekomstige karakters die ons nog completer zullen maken.’

‘Net als andere bedrijven, merken ook wij dat het steeds uitdagender wordt om nieuwe collega’s te vinden’, aldus Florien de Nijs, Chief HR Officer bij Exact. ‘Vandaar dat we deze campagne willen linken aan wie wij zijn. Bij ons gaat het om het leveren van software, maar ook om de mensen en de diversiteit van collega’s, wat ons een sterk team maakt. Deze campagne is een eerbetoon aan onze huidige collega’s – de karakters – en toekomstige collega’s die ons nog completer zullen maken.’

Karakters in de hoofdrol

De campagne is ontwikkeld samen met de Haagse animatiestudio Phunk. Zij hebben de 3D-karakters in de campagne gebaseerd op échte Exact-medewerkers. Om meer te laten zien van ‘het karakter van de Exacter’, zijn er eigenschappen toegevoegd die hem of haar typeren aan de hand van visuele effecten. Zo zie je bijvoorbeeld denker en powervrouw Marianne, werkzaam als developer in het techdepartment, op de website transformeren naar de real life Marianne (en terug). ‘Dit laat zien hoeveel verschillende persoonlijkheden hier werken’, aldus De Nijs.

‘We willen benadrukken dat we een zeer divers werknemersbestand hebben en iedereen bij ons de kans krijgt om zich te ontwikkelen en het beste uit zichzelf te halen’, stelt de CHRO van het bedrijf, dat nu al medewerkers in 13 landen heeft, met in totaal zo’n 50 nationaliteiten. ‘Met deze campagne willen we tot uiting brengen hoe het is om bij Exact te werken vanuit een persoonlijk perspectief. En laten we zien dat we op zoek zijn naar nieuw talent dat op zoek is naar een baan in de techsector.’

Multi-touchpoint campagne

De campagne is met name online zichtbaar via video, banners en zogeheten homepage-takeovers. Op LinkedIn en Instagram worden specifieke sectoren getarget waar vanuit recruitment de nadruk op ligt. Offline zet Exact vooral in op de regio met printadvertenties in lokale dagbladen, bestickering van poolauto’s en de voorgevel van het hoofdkantoor in Delft aan de A13. Ook zal Tram 1 tussen Delft en Scheveningen twee maanden lang bestickerd zijn met figuren uit de 3D-campagne.

‘Onze campagne ‘Zoveel karakters, zoveel Exacters leent zich bij uitstek voor visueel onderscheidende uitingen, met typerende media-inzet’, aldus Petra Vunderink, Head of Marketing Communications. ‘Intern is er al enthousiast gereageerd op dit concept. Onze collega’s gebruiken de campagne-uitingen nu al op hun social media. Dat bewijst voor ons dat Exacters trots zijn op hún bedrijf en dat ze ons als werkgever willen aanbevelen.’

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Onze partners Bekijk alle partners