Het artikel gaat hieronder verder.

De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) heeft na een niet-openbare Europese Aanbesteding voor de website WerkenbijDJI.nl gekozen voor Radancy als nieuwe leverancier. ‘In de aanbesteding werd duidelijk dat Radancy niet alleen over een hoog kennis- en ervaringsniveau beschikt ten aanzien van recruitmentsites, maar ook als breder arbeidsmarktcommunicatiebureau. Hun aanpak is gebaseerd op onderzoek en data, wat goed aansluit op datagedreven recruitment binnen DJI. Wat ons ook erg aansprak is dat er erg vanuit de kandidaat wordt gedacht en de techniek hier vervolgens passend bij wordt gemaakt’, aldus projectleider Guus Hens.
Momenteel moet DJI jaarlijks ongeveer 3.000 nieuwe collega’s werven.
‘We zijn erg blij dat onze combinatie van strategische keuzes onderbouwd door data, focus op de volledige candidate journey en ontzorging van de opdrachtgever ervoor gezorgd heeft dat we DJI in de aanbesteding hebben kunnen overtuigen van onze dienstverlening’, aldus Thijs van ’t Hof, Director Enterprise Solutions bij Radancy Nederland. Aan de uiteindelijke gunningsfase van de aanbesteding namen naast Radancy nog 4 andere partijen deel. De overeenkomst heeft een initiële looptijd van 4 jaar. DJI heeft daarbij de optie om de overeenkomst 2 maal te verlengen met een periode van 12 maanden.
Veerkracht en teamspirit
DJI staat voor een grote wervingsuitdaging. Momenteel moet de dienst jaarlijks ongeveer 3.000 nieuwe collega’s werven voor rollen als Complexbeveiliger, Penitentiair Inrichtingswerker, Arbeidsbegeleider of Justitieel verpleegkundige. Dit personeelstekort heeft directe invloed op de operationele capaciteit binnen de justitiële inrichtingen. WerkenbijDJI.nl is een belangrijk instrument om deze wervingsuitdaging aan te pakken. De website is het centrale punt waar vrijwel alle arbeidsmarktcommunicatie-activiteiten samenkomen en waar gewenste doelgroepen verleid moeten worden een overstap naar DJI te maken.

De website is het centrale punt die gewenste doelgroepen wil verleiden een overstap naar DJI te maken.
DJI kwam recent ook al met een nieuwe wervingscampagne die vooral ‘misvattingen’ in de samenleving over werken in een justitiële inrichting wil doorbreken. ‘Achter de muren van een gevangenis meer schuilt dan men vaak denkt’, aldus Inge Klein-Van der Weij, senior employer branding specialist bij DJI. ‘In werkelijkheid draait het werk om vakmanschap, veerkracht en teamspirit. We willen laten zien wat onze medewerkers drijft om te werken binnen een gevangenis. In dit werk ontwikkel je ogen in je achterhoofd, blijf je kalm in onrustige situaties en zoek je voortdurend naar manieren om iemand vooruit te helpen.’