Het artikel gaat hieronder verder.
Als je nieuwe collega’s zoekt, is het best een goed idee om je eigen medewerkers te vragen of zij nog mensen kennen. Dat is de basis van veel bekende en succesvolle referralprogramma’s. Maar waarom zou je eigenlijk niet iederéén die je kent vragen of ze willen meezoeken? Bij Amstelring is dat precies het uitgangspunt van een nieuwe campagne, waarbij iedereen betrokken bij de organisatie, van zorgmedewerkers tot bewoners, van familieleden tot vrijwilligers, wordt opgeroepen mee te speuren naar nieuwe ‘mensenmensen‘, zoals Amstelring ze liefkozend noemt.
‘Amstelring zoekt mensenmensen. En dat is geen makkie, want échte mensenmensen zijn schaars. Daarom doen we ons stinkende best om ze te vinden. In alle gaten, kieren en hoeken. En iedereen zoekt mee’, aldus Allard Jaspars, co-founder en creative director bij bureau RRAARR, het employer branding-bureau dat tekende voor de campagne die bestaat uit verschillende foto’s: individuele zoekfoto’s, portretten en een groepszoekfoto. Ook zijn er gifjes gemaakt, die onder andere op social media en outdoor op digitale schermen te zien zullen zijn.
Van systeemplafond tot wasmachine
Omdat het om ‘referral-XXL’ gaat, is ook aandacht besteed aan een interne campagne, vertellen Caitriona Koning, Riëtte van Dinther en Aukje van der Kolk, samen het team arbeidsmarktcommunicatie van Amstelring. Zo zijn zoekbeelden ontwikkeld van collega’s, waarin ze speuren naar nieuwe mensenmensen voor hun eigen teams. ‘Bijvoorbeeld in het systeemplafond. Of de wasmachine. Alles om de beste nieuwe collega’s te vinden.’
Deze beelden vind je ook terug op wervende rolbanners bij de ingangen van de 24 Amstelring-locaties. Ook zijn er posters ontwikkeld in campagnestijl, om de aanbrengbonus intern te promoten. De campagne is verder de komende weken niet alleen online zichtbaar op verschillende plekken, maar ook offline in de omgeving Amsterdam, Amstelland en Haarlemmermeer op onder andere abri’s, DOOH-schermen en streekbussen.
De fotografie, verzorgd door Marie Wanders, speelt opnieuw een grote rol, aldus Jaspers: ‘Dichtbij, echt en menselijk – zonder het bekende zorgreclamesausje’. Daarmee zet Amstelring niet alleen zichzelf als werkgever op de kaart, maar ook de hele sector, zegt hij. ‘Met deze merkcampagne laat Amstelring zien waar ze als organisatie voor staat: eentje waar het welzijn van bewoners voorop staat. Daar heb je mensenmensen voor nodig. En in die missie heeft iedereen een rol.’
Lees ook
Ook in ‘Campagne van de week’?
Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. Wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.




