KPN-monteur worden? Absurde filmpjes moeten jongeren overtuigen

Peter Boerman Op 25 april 2015
Gem. leestijd < 1 minuut 2607x gelezen
Deel dit artikel:
KPN-monteur worden? Absurde filmpjes moeten jongeren overtuigen

Om 200 nieuwe monteurs te werven, is KPN een arbeidsmarktcampagne gestart, waarin een serie van 4 absurdistische video’s centraal staat.

Het telecombedrijf zoekt met deze campagne, gemaakt door N=5, aansluiting bij de belevingswereld van deze jongeren. Naast de video’s zijn er banners en inhakers waarmee KPN net afgestudeerde MBO’ers oproept om als ‘monteur van de toekomst’ problemen op te komen lossen. Het gaat om problemen als: een tostiapparaat dat weigert een hotspot aan te maken, een zonnebank die luisterboeken downloadt die je al drie keer hebt gehoord, en een tv die steeds contact maakt met de krultang van de buren.

De video’s: 

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners