Hieronder vind je het programma van Werf& live 2017. Door op de vlakken te klikken vind je meer over de inhoud van de impactsessie en over de spreker. Zodra het programma voor Werf& Live 2018 gereed is vind je dat uiteraard op deze pagina.

/* * Custom CSS For Timetable */ #sched-schedule-4-640656308 .sched-column-header { background: #e8e8e8; color: #3f3f3f; } #sched-schedule-4-640656308 .sched-column-header:after { background: #ffffff; } #sched-schedule-4-640656308 .sched-columns .sched-column:last-child .sched-column-header:after { background: #e8e8e8; } #sched-schedule-4-640656308 .sched-column-bg-block { background: #ffffff; border-color: #e8e8e8; } #sched-schedule-4-640656308 .sched-column-bg-block:after { background: #f5f5f5; } #sched-schedule-4-640656308 .sched-row-no-title .sched-column .sched-column-bg { box-shadow: 0 -1px 0 #e8e8e8; } #sched-schedule-4-640656308 .sched-title { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-4-640656308 .sched-time-value { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-4-640656308 .sched-event .sched-event-inner { color: #ffffff; text-align: center; } #sched-schedule-4-640656308 .sched-event.sched-event-invert .sched-event-inner { } /*#sched-schedule-4-640656308 a.sched-event.sched-event-sort-hidden { opacity: 0; }*/ #sched-schedule-4-640656308 .sched-sort .sched-sort-current .sched-sort-current-label { width: 100px; } #sched-schedule-4-640656308 .sched-sort.sched-sort-open .sched-sort-dropdown .sched-sort-current .sched-sort-current-label { width: 180px; } /* * Custom CSS Event Popup */ #sched-schedule-4-640656308-popup .sched-popup-description { } #sched-schedule-4-640656308-popup .sched-popup-description .sched-meta a, #sched-schedule-4-640656308-popup .sched-popup-description .sched-popup-description-text a { color: #ff0000; } #sched-schedule-4-640656308-popup .sched-popup-description .sched-meta, #sched-schedule-4-640656308-popup .sched-popup-description .sched-popup-description-text { color: #535353; background: #ffffff; } /* * List */ #sched-schedule-4-640656308-list .sched-list-title { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-4-640656308-list .sched-list-column-title { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-4-640656308-list .sched-list-event { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-4-640656308-list .sched-list-event:hover { color: #000; } #sched-schedule-4-640656308-list .sched-list-event-description { color: #666; } #sched-schedule-4-640656308-list .sched-list-event-title { font-weight: bold; ; }
10:00
10:30
11:00
11:30
12:00
12:30
13:00
13:30
14:00
14:30
15:00
15:30
16:00
16:30
17:00
17:30
18:00
Plenair - Rondeelzaal
Plenair programma
Plenair - Rondeelzaal
Ontvangst/Inloop ochtendprogramma
Ontvangst/Inloop ochtendprogramma
10:00 - 10:30

Inloop
Inloop
10:00 - 10:30

Presentaties genomineerde Recruitment en Arbeidsmarktcommunicatie cases
Presentaties genomineerde Recruitment en Arbeidsmarktcommunicatie cases
10:30 - 12:00

Lunch en inloop middagprogramma (Gesponsord door Otys)
Lunch en inloop middagprogramma (Gesponsord door Otys)
12:00 - 13:00

Plenaire middagopening
Plenaire middagopening
Heleen Stoevelaar
Dagvoorzitter
Organisatie

Opening van het middagprogramma van Werf& Live door dagvoorzitter Heleen Stoevelaar. Naast vakgenoot, Manager Recruitment bij Conclusion, is zij ook een energieke dagvoorzitter.

The Recruitment Ritual (Rituals)
The Recruitment Ritual (Rituals)
13:15 - 13:40
Irene Vernie
Rituals

Tijdens deze keynote vertelt Irene Vernie hoe Rituals haar company values en bedrijfsfilosofie heeft geïntegreerd in het recruitmentproces. Ze vertelt wat deze integratie doet met de candidate ervaring. Daarnaast vertelt ze hoe hiermee de match op cultuur wordt verbeterd en zal ze ook antwoord geven op de vraag hoe er jaarlijks een groei van 30% wordt gerealiseerd.>br>
Over Irene Vernie
Irene Vernie is Global HR Director bij Rituals Cosmetics
Irene heeft ruime ervaring als HR eindverantwoordelijke in internationale commerciële organisaties. Vanuit haar ervaring, haar authentieke persoonlijkheid en haar passie voor innovatieve HR oplossingen, streeft ze naar happy performers at their best.

Irene gelooft in loslaten, inspireren, maar ook in ‘gewoon hard werken’. De mensen die Rituals aanneemt moeten zoals ze zelf zegt;’de juiste capaciteiten hebben, hard willen werken, maar zij moeten daarnaast ook bij hun hart kunnen’.

Bij alles wat de HR afdeling van Irene neerzet wordt de vraag gesteld; waarom doen we dit écht, is dat ook duidelijk voor de (interne) klant en kan het ook anders. Of niet. Het moet echt bijdragen aan de purpose en als het even kan een creatieve component hebben. Irene heeft een speciale plek in haar hart voor het verankeren van de waarden van het merk in de day to day business.

Irene won in 2016 de HRtop100 vakjury prijs voor de ‘Visie van het jaar’, een prijs die wordt uitgereikt aan HR Directors met impact. De jury was hierin unaniem. Irene won de prijs vanwege haar persoonlijke impact binnen de organisatie en specifiek vanwege het ‘Living the Brand’ programma waarbij HR in de drivers seat zit.

Lean in Recruitment (Philips)
Lean in Recruitment (Philips)
13:45 - 14:10
Marieke Por
Philips

Marieke Por neemt je mee in de stappen die ze binnen Philips Lighting Talent Acquisition aan het maken zijn om Lean binnen hun recruitment organisatie te embedden. Centraal staat het identificeren en elimineren van ‘waste’ in het end-to-end hiring process voor zowel kandidaten als hiring managers door middel van Continuous Improvement.

1a: 1e impactsessie in plenaire zaal
1a: 1e impactsessie in plenaire zaal
14:15 - 15:00

1A. 5 manieren om je wervingscampagnes te optimaliseren (Indeed)
1A. 5 manieren om je wervingscampagnes te optimaliseren (Indeed)
14:15 - 15:00

Is jouw recruitment campagne klaar om toptalent aan te trekken? Soms moet je experimenteren om te ontdekken wat het beste werkt.

In deze sessie deelt Anouk Kon, Recruitment Evangelist bij Indeed, vijf best practices voor het verbeteren van de prestaties van jouw online vacatures.
Ontdek onder andere hoe je:
* het voor talent gemakkelijker maakt om jouw vacatures te vinden
* je sollicitatieproces stroomlijnt
* budget strategisch inzet
* slimme segmentatie toepast
* sources trackt

Over Anouk Kon
Als Recruitment Evangelist in het Indeed Employer Insights team, combineert Anouk Kon de data van het Indeed platform met trendanalyses. Ze helpt werkgevers met het beter begrijpen van online zoekgedrag en het optimaliseren van hun recruitmentstrategie en -processen. Anouk heeft bijna 10 jaar ervaring in recruitment, employer branding en marketing en een MBA van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Pauze
Pauze
15:00 - 15:30

2A. Employer Branding als cruciale Matchmaker! (Hamilton Bright)
2A. Employer Branding als cruciale Matchmaker! (Hamilton Bright)
15:30 - 16:15
Marije Tolsma
Hamilton Bright

Hamilton Bright wil het verschil maken voor (Young) Professionals. Door middel van onze Employer Branding strategie willen wij zorgen dat de sollicitant bewust kiest voor ons bedrijf op basis van wie wij daadwerkelijk zijn. Waarbij wij blijvend streven naar het maken van de beste match, om zo de beste werkgever voor onze medewerkers te zijn. Dit traject heeft geen eindpunt en is continue onderhevig aan de invloeden van de arbeidsmarkt, de ontwikkeling van ons bedrijf en drijfveren van de (passende) doelgroep. Tijdens de impactsessie wil ik jullie, met inhoudelijke cases, laten zien hoe wij de afgelopen jaren en in de toekomst onze focus leggen op de mens/ medewerker/ sollicitant vanuit onze rol als werkgever. Welke leerpunten en innovaties hieruit voortvloei(d)en en waarom wij inzetten op Employer Branding als matchmaker!

Over Marije Tolsma
Ik ben Marije Tolsma, 34 jaar en Friezin van oorsprong. Wat kenmerkend is voor mij, is dat ik de wil heb om alles leuker en mooier te maken in het dagelijkse leven. En dit trek ik ook door naar mijn werk. Van nature heb ik een sterke drive, veel passie voor wat ik doe en ben ik het type dat (soms onbedoeld) lawaai maakt, want ik hou van beweging en actie.

Inmiddels ben ik 12,5 jaar werkzaam in een functie die raakvlak heeft met recruitment en arbeidsmarktcommunicatie en inmiddels al weer bijna 6 jaar werkzaam bij Hamilton Bright. Hamilton Bright is een toonaangevend Field Marketing bureau dat zich inzet voor A-merken binnen de Consumenten Elektronica, FMCG, Body & Healthcare branche. In mijn huidige functie als Employer Branding Specialist word ik enthousiast van het spanningsveld tussen de arbeidsmarkt, de sollicitant en onze organisatie. Ik hou me bezig met het opstellen van het Employer Branding beleid en dit optimaal uitvoeren door nieuwe middelen te ontwikkelen en nieuwe mogelijkheden te onderzoeken die bijdragen aan ons merk, onze medewerkersbetrokkenheid en de overige employer branding doelstellingen van Hamilton Bright. Input hiervoor haal ik onder meer uit personeelsdata, arbeidsmarkttrends, doelgroep analyses, gecombineerd met een dosis lef, creativiteit en inlevingsvermogen.

The Emerging Crazy World of 2027 (Kevin Wheeler)
The Emerging Crazy World of 2027 (Kevin Wheeler)
16:20 - 16:45
Kevin Wheeler
Future of Talent Institute

What will the next 10 years look like for work, recruiting, technology, and corporate life?

Futurist Kevin Wheeler will explore a number of key trends including the power of AI, the impact of global talent supply chains, emerging collaborations of workers, the power of small companies, the end of the Boomers, the continued growth of the gig economy, the rise of Asia and what it means for Europe and America, and how predictive analytics offers great promise and peril. You will not want to miss this fascinating and eye-opening talk.

Uitreiking Werf& Awards
Uitreiking Werf& Awards

Uitreiking van de Werf& Awards 2017 in de categorieën Meest impactvolle recruitmentcase en meest impactvolle arbeidsmarktcommunicatiecase. Lees meer

Netwerkborrel
Netwerkborrel
Netwerkborrel
17:00 - 18:00

Napraten over Werf& Live onder het genot van een drankje en een hapje.

Subzaal A (zaal 1.1/1.2)
Subzaal A (zaal 1.1/1.2)
1B. Hoe bereikt u geschikte kandidaten die niet actief op zoek zijn? (Marktplaats)
1B. Hoe bereikt u geschikte kandidaten die niet actief op zoek zijn? (Marktplaats)
14:15 - 15:00
Wouter Geerling
Marktplaats

Goede kandidaten zijn schaars, met name in bepaalde sectoren. Het draait daarom steeds meer om het vinden van de juiste kandidaat in plaats van om de juiste sollicitant. Maar hoe bereikt u potentiële kandidaten die niet actief op zoek zijn? Daar weet Marktplaats als nieuwe én innovatieve speler op de vacaturemarkt alles over te vertellen. In deze presentatie geeft Marktplaats tips om de latente doelgroep te bereiken via specifieke media, originele middelen en effectieve kanalen.

Over Wouter Geerling
Als business development binnen Marktplaats is Wouter Geerling (1984) verantwoordelijk voor het groeien van nieuwe categorieën waaronder de vacaturecategorie. Wouter is sinds 2008 in dienst van Marktplaats en heeft binnen Marktplaats verschillende rollen bekleed op het gebied van marketing en business development. Wouter heeft een master afgerond in Strategic Marketing aan de universiteit Maastricht, daarvoor rondde hij de studie International Business tevens aan de Universiteit Maastricht.

2B. Een creatief idee als basis van je employer brand. Hoe dan? (Creative Direction)
Impactsessie 2B
2B. Een creatief idee als basis van je employer brand. Hoe dan? (Creative Direction)
15:30 - 16:15

Een uniek en aantrekkelijk Employer Brand word je niet vanzelf. En een creatief idee komt niet uit de lucht vallen. Kijk mee in de keuken hoe creatieve concepten worden ontwikkeld: laat je verrassen door ins en outs van een aantal gelauwerde cases, ontdek vuistregels voor het bepalen van creatief-strategische richtingen en deel je eigen keuzes met collega’s en een ervaren creative director.

Deze sessie helpt je om meer inzicht te krijgen in het creatieve proces van het ontwikkelen van een campagne voor de arbeidsmarkt. En om -als je denkt aan het (laten) ontwikkelen van een campagne- hoe je grip kan houden op zo’n proces. Er zijn verschillende cases voor handen, gemaakt voor verschillende organisaties: van multinationals tot middelgrote nederlandse bedrijven.

Over Creative Direction
Creative Direction is een flexibel netwerk van ervaren en onderscheiden professionals, opgericht door en onder leiding van Rik Blokland. Van creatieve strategie via conceptontwikkeling tot productie en project management. De naam Creative Direction zegt precies welk doel wordt nagestreefd: kiezen voor de creatieve oplossingsrichting. Niet het gebaande pad, niet wat de concurrent ook doet, niet dat wat je altijd al deed. Wel: een origineel creatief idee dat richting geeft aan alle communicatie, dat bij je past en je doelgroep verrast. Rik Blokland heeft meer dan 25 jaar ervaring in Employer Branding, is als creatief directeur verbonden geweest aan verschillende bureaus en heeft nationaal en internationaal diverse prijzen gewonnen voor zijn werk.

Subzaal B (zaal 1.5)
Subzaal B (zaal 1.5)
1C. Hoe houd je millennials betrokken? (Aart Bontekoning en Appical)
1C. Hoe houd je millennials betrokken? (Aart Bontekoning en Appical)
14:15 - 15:00
Aart Bontekoning

Verreweg de meeste organisaties in Nederland zijn spectaculair aan het vergrijzen. De piek? Die ligt rond 2035. Tot dan zijn de oudste werkende generaties de grootste en de jongste de kleinste. Daarna vlakt de vergrijzing langzaam af.

Hierdoor zijn organisaties sterk geneigd te blijven werken met hun manieren van organiseren, samenwerken, leidinggeven en communiceren. Maar de houdbaarheidsdatum hiervan is al lang verstreken. En dat is gevaarlijk. Zeker wanneer de markt steeds meer van organisaties vraagt om 'bij te blijven' en zichzelf voortdurend opnieuw uit te vinden.

Hoe krijg en houd je millennials betrokken in je bedrijf? En hoe helpt tech daarbij? Appical geeft samen met Aart Bontekoning, de enige generatie-expert die Nederland rijk is, antwoord op deze vragen.

2C. Van 0 naar 1.000 vacatures in 365 dagen (Rijkswaterstaat)
2C. Van 0 naar 1.000 vacatures in 365 dagen (Rijkswaterstaat)
15:30 - 16:15
Anneke Laoutaris
Rijkswaterstaat

Na een periode van 4 jaar waarbij de focus lag op interne mobiliteit is Rijkswaterstaat in december 2015 weer gestart met het extern werven van professionals op het gebied van techniek, inkoop, ict en verkeer- en watermanagement. Afwezigheid op de arbeidsmarkt heeft zijn sporen nagelaten; een lang en verouderd proces met veel verplichte stappen, ontevreden interne klanten, onvoldoende kwalitatieve sollicitanten, gedateerde communicatie-uitingen …. Kortom we moesten onze interne én externe positie opnieuw veroveren.

Onze enorme wervingsbehoefte, de veranderende en krapper wordende arbeidsmarkt en kennisvelden die schaars zijn, vroegen een andere aanpak op het gebied van W&S dan wij tot op heden hadden laten zien. Rijkswaterstaat moest wendbaar, proactief en doelgroepgericht acteren op de arbeidsmarkt en voortdurend vooruitkijken en anticiperen op personele- en organisatieontwikkelingen.

En dat is gelukt! In 1,5 jaar tijd hebben we een nieuwe werving- en selectiestrategie ontwikkeld en geïmplementeerd. We hebben nu korte doorlooptijden, meer flexibiliteit bij het bepalen van de wervingsroute en een doelgroepgerichte marktbenadering. Daarnaast hebben we in 2016 meer dan 1.000 vacatures ingevuld. Rijkswaterstaat kan nu wendbaar én slagvaardig acteren, én heeft een sterkere positie op de arbeidsmarkt.

Over Anneke Laoutaris
Als zelfstandige heb ik ruim 12 jaar ervaring opgedaan bij het ontwikkelen, uitvoeren en implementeren van strategisch recruitment en het ontwikkelen van talent. Dat deed ik bij opdrachtgevers zoals het Openbaar Ministerie, ABN Amro, ING en Randstad. Toen ik binnenkwam bij Rijkswaterstaat had de organisatie een enorme wervingsbehoefte. Er moest veel worden opgebouwd en ontwikkeld. Daar wilde ik graag aan meewerken en ik trad in dienst bij Rijkswaterstaat. Ik ben oprecht geïnteresseerd in organisaties, mensen en hun drijfveren. Mijn motto is: ‘een plan zonder actie blijft een droom’. Bij Rijkswaterstaat kan ik zichtbare resultaten boeken in een professionele en kwaliteitsbewuste omgeving met ruimte voor initiatief en oog voor de factor mens. Daar krijg ik energie van!

Subzaal C (zaal 2.1)
Subzaal C (zaal 2.1)
1D. How to build a global recruitment foundation (ING)
1D. How to build a global recruitment foundation (ING)
14:15 - 15:00
Gusta Timmermans
ING

Gusta Timmermans, Global Head of Talent Acquisition & Employer Branding bij ING, zal toelichten hoe zij in anderhalf jaar global alignment heeft gecreëerd binnen ING op het gebied van Employer Branding, gaming, end-to-end processes, sourcing activiteiten, systeem keuze en predictive modeling met als doel om te inspireren!

2D. Belevingsgerichte zorg begint met belevingsgericht werven (Vivent)
Impactsessie 2D
2D. Belevingsgerichte zorg begint met belevingsgericht werven (Vivent)
15:30 - 16:15
Tanja van Oosten
Vivent

Plezier voor cliënten kun je alleen maar krijgen wanneer zorgmedewerkers plezier hebben in hun werk. Vivent bestaat daarom uit medewerkers en vrijwilligers die passie hebben voor de zorg. Voor hen geldt; bijdragen aan leefplezier van een ander geeft ons energie en daardoor voelen wij ons goed op ons werk en in ons vak.

In deze impactsessie laat Vivent zien hoe zij leefplezier voor de cliënt door vertaalt naar werkplezier voor de medewerker en vice versa. En hoe dit wordt vertaald in belevingsgerichte werving en arbeidsmarktcommunicatie met een beperkt budget. Van vacaturetekst tot afwijzing en van Dag van Vivent tot kerstmarkt.

Vivent is dé zorgexpert in ’s-Hertogenbosch en omgeving. Met haar expertises, bijna 1.500 medewerkers en 700 vrijwilligers biedt zij cliënten thuis en vanuit woonzorgcentra de beste zorg.

Over Tanja van Oosten
Tanja is Adviseur Arbeidsmarktcommunicatie bij Vivent. Zij is Marketing en communicatie geschoold en heeft een brede werkervaring van marketing, communicatie tot sales en werving & selectie. In de functie adviseur Arbeidsmarktcommunicatie komt alles bij elkaar!
Continu nieuwe uitdagingen in de arbeidsmarkt aangaan, Nu is van ons, persoonlijke communicatie, social media als tool inzetten en altijd op zoek hoe ik de passie voor mijn vak met creativiteit kan inpassen in de snel wijzigende omgeving van de ouderenzorg.

Plenair - Rondeelzaal
Subzaal A (zaal 1.1/1.2)
Subzaal B (zaal 1.5)
Subzaal C (zaal 2.1)