Home Werf& Awards Inzendingen Werf& Awards 2019 Masterclass DGA TiU (inzending WVDB Adviseurs Accountants)

Masterclass DGA TiU (inzending WVDB Adviseurs Accountants)

75 keer
0

Tijdens de Masterclass DGA hebben in totaal 140 studenten impact gemaakt op zowel WVDB Adviseurs Accountants als op Tilburg University. Lees de hele case van WVDB Adviseurs Accountants die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2019.

Case WVDB Adviseurs Accountants

Omschrijving van de case

Tijdens de Masterclass DGA in samenwerking met Tilburg University hebben wij op vrijdag 9 en 16 november in totaal 140 Fiscaal Recht en Fiscale Economie studenten mogen ontvangen bij ons op kantoor. Tijdens dit event zijn de studenten aan een bestaande bedrijfscase gaan werken met als hoofdthema emigratie en remigratie. De inhoud van de case is in overleg met de universiteit tot stand gekomen, met als doel de studenten de geleerde theorie direct in de praktijk toe te laten passen. Na ontvangst op ons kantoor hebben de studenten Ad Valentijn ontmoet, de eigenaar en succesvolle ondernemer van ‘Grow B.V.’ gespecialiseerd in de (kwaliteits)sortering van koffiebonen.

Nadat Ad Valentijn het probleem had geschetst, zijn de studenten toegejuicht door profzwemmer Pieter van den Hoogenband die speciaal voor hen een boodschap had ingesproken, die al snel duidelijk was: iedere topprestatie is uiteindelijk een teamprestatie. Oftewel, ga samen aan de slag en maak gebruik van elkaars kwaliteiten.
Vervolgens zijn de studenten opgedeeld in groepen met ieder een eigen thema. Tijdens de uitwerking van de casus hebben de studenten een expert toegewezen gekregen die zij vragen konden stellen over het door hen uit te werken thema. De studenten konden naast de expertise van de aanwezige collega’s en docenten, gebruik maken van hun wettenbundel om alle belangrijk wet- en regelgeving op te zoeken.

Anderhalf uur ploeteren

Na anderhalf uur ploeteren begon de tijd te dringen om naar het eindresultaat van de toebedeelde casus toe te werken. Toen kwam het moment om de uitkomst te pitchen aan Ad Valentijn en zijn vrouw. Welke groep heeft uiteindelijk de meeste impact gemaakt tijdens de 5 minuten pitch? Het winnende groepje werd extra beloond met een leuke prijs. De middag is uiteindelijk met een informele borrel afgesloten, waarop de studenten nader kennis konden maken met diverse collega’s uit de praktijk.

De studenten gingen natuurlijk niet met lege handen naar huis, maar met een gevulde goodiebag.

Wat was de impact van de case?

De bedrijfscase heeft op verschillende manieren impact gemaakt. Te beginnen bij de aansluiting van het bedrijfsleven met Tilburg University, door de theorie direct toe te passen in de praktijk. Het heeft een positief effect gehad op ons employer brand en het zichtbaar maken van de mogelijkheden binnen WVDB, specifiek voor de discipline Belastingadvies. Dit hebben we te horen gekregen op een recent event in samenwerking met de studievereniging van de fiscale studies aan Tilburg University. De Masterclass DGA is een event geweest wat erg leeft onder de studenten. Naar aanleiding van deze twee middagen hebben we meerdere enthousiaste studenten mogen aannemen voor werkstudentschappen en houden we contact met de studenten voor als zij hen studie hebben afgerond, als potentieel starter.

Creatieve context

Er komt een creatieve context terug in het event, dit door een bestaande klant (wel geanonimiseerd) op te nemen en onderdeel te laten zijn van de bedrijfscase, waarbij de boodschap is: iedere topprestatie is uiteindelijk een teamprestatie. Oftewel door samen te werken, kom je verder! We waren dan ook vereerd dat niemand minder dan Pieter van den Hoogenband de videoboodschap wilde inspreken voor de studenten. Tot slot zijn door de informele afsluitende borrel onze eigen collega’s een nog grotere ambassadeur geworden van onze organisatie. Het heeft impact gemaakt op diverse manieren en heeft de basis gelegd voor een succesvolle relatie met Tilburg University.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

Onze case moet de Werf& Award winnen omdat wij een maatschappelijke functie hebben ingenomen in de uitvoering van de case middels de samenwerking met Tilburg University. Wij hebben een topsporter het podium gegeven om zijn kennis en expertise over te brengen aan de studenten. Door de link te leggen tussen de theorie en de praktijk, en deze te presenteren bij ons op kantoor hebben wij een positief effect gecreëerd op ons employer brand bij de ‘millenials’: de doelgroep die voor ons belangrijk is als potentiele starters op de arbeidsmarkt. Tot slot zijn onze ambassadeurs van de organisatie betrokken bij deze case en heeft het presenteren van onze multidisciplinaire samenwerking een positieve invloed gehad.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Bij de uiteindelijke totstandkoming van de case zijn redelijk wat personen betrokken geweest. Laten we beginnen bij de professoren en docenten van Tilburg University gespecialiseerd in diverse Fiscale gebieden. Onze eigen fiscale collega’s met verschillende expertise gebieden, waaronder estate planning, loonheffing, onze internationale fiscale praktijk en onze algemene fiscale praktijk, daarnaast de inslag van onze accountancy collega’s. Dankzij onze strategische alliantie met VDB Advocaten Notarissen hebben we ook de expertise in kunnen zetten van advocaten vanuit diverse rechtsgebieden en notarissen als het ging om het vastleggen van bepaalde stukken en het opstellen van bepaalde akten. Onze collega’s van recruitment bij de werving van de studenten voor het event, maar ook de contacten en het vastleggen van acties na het event. De afdelingen marketing & communicatie en support hebben een rol gespeeld in onder andere het promotiemateriaal en de keuze voor de toepasselijke goodies op het event zelf, daarnaast het facilitaire en organisatorische aspect rondom het event.

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here