Het artikel gaat hieronder verder.

Met een geïntegreerde aanpak willen Mindstone en Actos Groep samen werkgevers ondersteunen in álle stappen van de talent journey: van eerste contact tot onboarding, ontwikkeling, retentie en alumni-beleid. De samenwerking speelt in op de structurele uitdagingen van de arbeidsmarkt: talent is schaars, het behouden van goede collega’s wordt steeds lastiger en HR-teams worden overspoeld met ad-hoc oplossingen: dure bureaus, tijdelijke campagnes of zzp’ers. ‘Maar dat is dweilen met de kraan open’, aldus Mindstone-medeoprichter Bas Schreurs.
‘Wie aantrekkelijk wil blijven voor talent, moet employer branding aanpakken als strategisch speerpunt.’
De samenwerking tussen Mindstone en Actos Groep biedt hiervoor de oplossing, zegt hij. ‘Wij kijken niet alleen naar de voorkant van het proces. Met onze krachtige en geïntegreerde aanpak hebben we een employer branding-propositie die juist werkt van binnenuit. Van werving naar behoud tot aan een gedegen offboarding, een talent journey op maat, die past bij de cultuur van de organisatie, dat is waar wij voor staan en gaan. Wie aantrekkelijk wil blijven voor talent, moet employer branding structureel aanpakken als strategisch speerpunt intern en extern. En niet als losse campagnes.’
Eén oplossing, één aanspreekpunt
De gezamenlijke propositie combineert volgens hem ‘strategische scherpte met consistente en solide uitvoeringskracht’. Organisaties hoeven daardoor niet langer te schakelen tussen verschillende bureaus, interne afdelingen of tijdelijke oplossingen, zegt hij. ‘Mindstone ontwikkelt de employer branding-strategie, het werkgeversverhaal en de Employee Value Proposition. Daarnaast vertaalt Mindstone dit verhaal door naar communicatieconcepten, content en concrete middelen voor zowel interne als externe inzet.Actos Groep levert vervolgens aanvullende inhouse capaciteit.’
‘We zorgen dat organisaties niet alleen weten wat ze willen uitdragen, maar dat het ook écht tot leven komt op de werkvloer.’
Deze ervaren HR- en communicatieprofessionals kunnen organisaties helpen bij het implementeren, activeren en structureel borgen van het werkgeversmerk. Of het nu gaat om onboarding, leiderschapscommunicatie, retentie of interne alignment: Actos Groep ondersteunt precies daar waar capaciteit of expertise ontbreekt, zegt directeur Dannis de Redelijkheid. ‘We zorgen dat organisaties niet alleen weten wat ze willen uitdragen, maar dat het ook écht tot leven komt op de werkvloer. We brengen het merk verder dan de presentatie, we brengen het in de praktijk.’
Eerste stap: een Discovery Sessie
Organisaties die de handen ineenslaan met Mindstone en/of de Actos Groep starten altijd eerst met een zogeheten Discovery Sessie. In één dagdeel worden dan de huidige status van het werkgeversmerk, de employee experience en de knelpunten in de talent journey in kaart gebracht. ‘Deze sessie levert direct inzicht en concrete aanbevelingen op voor vervolgstappen in strategie, communicatie of uitvoering’, aldus Schreurs. ‘De kracht van de samenwerking zit in de aansluiting tussen denken en doen. Eén gezamenlijke aanpak, één aanspreekpunt en een gedeeld doel: organisaties helpen structureel aantrekkelijk te worden én te blijven als werkgever.’