MrWork en Floyd & Hamilton slaan handen ineen

MrWork en Floyd & Hamilton gaan een nauwe samenwerking aan. Doel is samen een candidate journey te gaan bouwen ‘die klopt van A tot Z en die een kandidaat blijft boeien tot sollicitatie.’

Peter Boerman Op 03 april 2024
Gem. leestijd 3 min 95x gelezen
Deel dit artikel:
MrWork en Floyd & Hamilton slaan handen ineen

Een naadloze ervaring voor de kandidaat, over 3 verschillende fases heen. In de eerste plaats voorafgaand aan het bezoek op de werkenbij-site, daarna op de site zelf en dan ook nog eens ná het sitebezoek. Dat is een wens van veel werkgevers. Het Rotterdamse MrWork en het Amsterdamse Floyd & Hamilton slaan de handen ineen om dit voor hen mogelijk te maken.

‘Elke kandidaat landt vroeg of laat op je recruitmentsite.’

Dankzij deze samenwerking ontstaat een integratie tussen de werkenbij-site-SaaS-technologie van Floyd & Hamilton en de recruitment marketing automation software van MrWork. Ramses Serno (Floyd & Hamilton): ‘Een werkenbij-site is de basis van sterke employer branding en een goede recruitmentstrategie. Elke kandidaat landt vroeg of laat op je recruitmentsite en deze site maakt daarmee bijna altijd onderdeel uit van de candidate journey.’

Weinig actief werkzoekenden

In de huidige arbeidsmarkt – met weinig actief werkzoekenden en een lage sollicitatiebereidheid – is het voor veel werkgevers echter alsnog een uitdaging om de juiste kandidaat op je recruitmentsite te krijgen en daar te stimuleren om actie te ondernemen. Karlien Donders (Floyd & Hamilton): ‘Dat is dus precies waar we een mooie aanvulling zien van de technologie van MrWork, die wij voor klanten beschikbaar kunnen maken via ons eigen Hamilton CMS. Bij onze huidige klanten zoals Simon Loos, Aviko, Flynth en Praxis zien we hiervan al een positief effect en met deze samenwerking, en daardoor verdere integratie, wordt dit effect nog verder versterkt.’

De technologieën vullen elkaar perfect aan, zeggen beide partijen.

Kort gezegd: daar waar Floyd & Hamilton ervoor zorgt dat candidate journeys voor de gewenste doelgroepen beschikbaar zijn op de recruitmentsite, zorgt de recruitment marketing automation van MrWork ervoor dat je de juiste mensen bereikt en kandidaten jou als werkgever leren kennen buiten de recruitmentsite of op de juiste plek in de recruitmentsite landen. De technologieën vullen elkaar dus perfect aan, zeggen beide partijen. MrWork zorgt eerst voor traffic naar je werkenbij-site en zet deze om in reacties met leadgeneratie en -nurturing, terwijl Floyd & Hamilton het online platform faciliteert waar vanaf de reacties moeten binnenstromen.

Zelf aan de knoppen

Deze filosofie van technologische innovatie, controle teruggeven aan de werkgever en recruiters en recruitment marketeers die zelf aan de knoppen zitten, voorziet in een behoefte, aldus Mees van Velzen, oprichter en CEO van MrWork. ‘Dankzij de integratie van onze technologie met die van Floyd & Hamilton krijgen werkgevers veel meer grip op de hele candidate journey. Data worden uitgewisseld tussen de tools, waardoor je precies ziet wat er gebeurt voordat iemand op je site komt, wat iemand doet op je site en wat er daarna met deze potentiële kandidaat gebeurt. Zo kun je elke kandidaat een eigen journey op maat bieden, want je weet precies hoe ver iemand in het oriëntatieproces is en wat een logische vervolgstap zou zijn.’

‘Met deze samenwerking kun je elke kandidaat een eigen journey op maat bieden.’

MrWork en Floyd & Hamilton blijven twee losse organisaties, maar laten hun data en technologie optimaal samenwerken als een klant voor beide oplossingen kiest. Zo zie je in het MrWork-dashboard straks niet alleen het bereik en de clicks naar de landingspagina van je recruitmentcampagnes, maar ook wat dat oplevert op de werkenbij-site. Niet alleen de harde conversie (een sollicitatie) wordt gemeten, maar ook deelconversies als het instellen van een job alert of de start van een Whatsapp-gesprek. ‘Kortom, je hebt een compleet beeld van de prestaties van je recruitment marketing inspanningen’, aldus Van Velzen.

Pijplijn gevuld

Met dat complete beeld kun je gerichter bijsturen in je recruitmentmarketing-campagnes, de kandidaatreis verder verfijnen en/of personaliseren en de touchpoints automatiseren die nodig zijn om een kandidaat klaar te maken voor een gesprek, aldus Serno. ‘Uiteindelijk vul je je recruitment-pijplijn zo met meer en betere kandidaten, zonder daar extra tijd aan kwijt te zijn.’

‘Uiteindelijk vul je je recruitment-pijplijn zo met meer en betere kandidaten.’

Donders vult aan: ‘Dankzij deze samenwerking kunnen werkgevers hun candidate journey van begin tot eind inrichten en optimaliseren. Van eerste kennismaking met het werkgeversmerk tot de uiteindelijke sollicitatie. Het kan naadloos met elkaar integreren, zodat het in de toekomst ook mogelijk gemaakt wordt om nog meer automation toe te passen om de journey verder te personaliseren.’ Van Velzen, afsluitend: ‘Met deze samenwerking maken we het werkgevers makkelijker om zelfstandig het beste talent te werven tegen een scherpe cost-per-hire. We kijken uit naar de resultaten die onze klanten gaan neerzetten dankzij de integratie van onze technologie.’

Lees ook

Tags:
Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners