Wonderkind zet stap naar Amerika dankzij Oranje Handelsmissiefonds

Peter Boerman Op 29 november 2017
Gem. leestijd 2 min 814x gelezen
Deel dit artikel:
Wonderkind zet stap naar Amerika dankzij Oranje Handelsmissiefonds

Dankzij steun van het Oranje Handelsmissiefonds kan Wonderkind volgend jaar de lang gehoopte grote stap naar Amerika zetten.

Wonderkind is dit jaar een van de 10 winnaars van steun van het Oranje Handelsmissiefonds, dat in 2012 is opgericht door ING, KLM, MKB-Nederland en het ministerie van Buitenlandse Zaken. Doel van het fonds is om Nederlandse ondernemers sneller succesvol te laten worden in het buitenland.

‘Ontzettend blij’

“We zijn ontzettend blij met deze prijs”, aldus Wonderkind-ceo Lars Wetemans (rechts op de foto, naast mede-oprichter Laurent Scholten). “We zijn inmiddels actief in meer dan 25 landen. Maar Amerika is toch een andere wereld. Het is geweldig dat ING, KLM en het ministerie hun netwerken en kennis inzetten om voor ons deuren te openen.”

Boots on the ground

Met de prijs van het Oranje Handelsmissiefonds gaat Wonderkind nu een kantoor in New York openen. “Ook in deze digitale wereld heb je boots on the ground nodig om daar klanten aan te sluiten en zo Amerika te veroveren. Volgend jaar verwachten we triple digit growth en denken we te groeien van scale-up naar unicorn”, zegt Wetemans.

‘Volgend jaar verwachten we triple digit growth en denken we te groeien van scale-up naar unicorn

‘Onbereikbaar’ talent binnen handbereik

Wonderkind ontwikkelt technologie, op basis van Artificial Intelligence, waarmee vacatures worden getoond aan mensen op basis van hun voorkeuren. Potentiële werknemers krijgen de vacatures te zien op relevante plekken, waar ze zich ook in het dagelijks online leven bevinden. ‘Onbereikbaar’ talent komt zo binnen handbereik, aldus Wetemans. “De meeste mensen zijn namelijk niet actief op zoek naar een nieuwe baan en de mensen die wel op zoek zijn, zijn niet per se de mensen die bij de vacature passen.”

De vijver minstens vijf keer zo groot

Door vacatures te richten op latent werkzoekenden, wordt de vijver waarin je vist minstens vijf keer zo groot, zegt hij. “Ook analyseert en optimaliseert onze AI de wervingscampagne continu, wat leidt tot meer kwalitatieve resultaten tegen aanzienlijk lagere kosten.”

Veel duurzaamheid

Wonderkind was dit jaar de enige winnaar uit de recruitmentbranche. Andere winnaars van het Oranje Handelsmissiefonds hielden zich vooral bezig met duurzaamheid, maar ook met dingen als kerstversiering, online bootverhuur of declareren via een app.

Bij Wonderkind, in 2016 gestart met 4 medewerkers, werken nu al ruim 70 mensen

Wonderkind is in 2016 gestart, met 4 medewerkers, onder de naam Recruitz.io. In datzelfde jaar werd het bedrijf door Sprout al verkozen als Start-up van het Jaar. Het bedrijf werkt nu voor onder meer Randstad, Booking.com, KFC en Adecco. Er werken momenteel meer dan 70 mensen.

Lees ook:

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners