Pensioensector interessant maken in talentvol Groningen. Easy. (inzending TKP Pensioen)

Redactie Op 06 maart 2019
Gem. leestijd 3 min 631x gelezen
Deel dit artikel:
Pensioensector interessant maken in talentvol Groningen. Easy. (inzending TKP Pensioen)

Dat je in Groningen een leuke baan vindt op niveau? En dat werken in de pensioensector helemaal niet saai is? Dat ontdek je op werkenbijtkp.nl. Lees de hele case van TKP Pensioen die is ingezonden in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie voor de Werf& Awards 2019.

Case TKP Pensioen

Omschrijving van de case

Groningen barst – met ruim 50.000 studenten en als 2e ICT-stad van Nederland – van het talent. Maar veel studenten verhuizen na hun studie naar de randstad. En ICT’ers hebben de werkgevers voor het uitkiezen. Met een nieuwe werkenbij-site laten we dat talent zien dat er interessant werk op niveau is in Groningen. En dat het leuk werken is bij TKP.

Omdat de doelgroepen en doelstellingen van de corporate site en de werkenbij-site enorm verschillen, hebben we in 2018 gekozen voor een aparte werkenbij-site. Met de employer value proposition centraal: Jezelf verder brengen. Easy. – afgeleid van onze corporate pay-off ‘Pensioen made easy’. We vertellen een eerlijk verhaal met veel aandacht voor:
– ons aanbod, met aantrekkelijke vacatureteksten en informatie over onze ambitie en de impact die je bij ons kunt hebben
– verhalen van collega’s en informatie over bijvoorbeeld onze kernwaarden en onze cultuur
– de manier waarop je jezelf verder kunt brengen. Met een kickstartprogramma of onze academy bijvoorbeeld
– duidelijkheid over onze arbeidsvoorwaarden en sollicitatieprocedure

Wat was de impact van de case?

De doelstelling van de nieuwe werkenbij-site is tweeledig: het laden van ons employer brand. En het leveren van meer en betere sollicitaties. De site heeft onze naamsbekendheid – in combinatie met effectieve social campagnes – een flinke boost gegeven. Het aantal volgers op onze social kanalen – waar je content van de website vindt – is flink gestegen, van zo’n 2600 in september 2018 tot ruim 3200 nu op LinkedIn. Dat leidt tot ruim 2 keer zoveel bezoek op de website. Door gebruik van aantrekkelijke foto’s met eigen medewerkers versterken we ons imago als authentieke en moderne werkgever. Mooie bijvangst: medewerkers die trots zijn op hun collega’s en ons als werkgever. Alleen maar positieve reacties? Nee. Een aantal collega’s vond de website niet passen waar we als organisatie in 2018 voor stonden. Onze organisatie verandert flink mee. En met onze website laten we zien wie we willen zijn – ook intern.

In april 2018 lanceerden we een nieuwe positionering en nieuwe huisstijl. De website was het sluitsuk en is in de zomer van 2018 gebouwd. En – na oplevering – in 3 dagen gevuld. Met krachtige tekst en aansprekende foto’s van onze medewerkers. Sindsdien blijven we de website ontwikkelen. Zo lanceren we binnenkort een blog en evenementenoverzicht. En zorgen we dat solliciteren meer ‘easy’ wordt. Via een overzichtelijk dashboard verzamelen we data over websitebezoek en campagnes. Zo blijven we ook de continu de content verbeteren.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

werkenbijtkp.nl is een moderne werkenbij-site met een duidelijke doelstelling. Met een eigen gezicht, krachtige content en logische toptaken. Die ons employer brand laadt en zorgt voor meer verkeer en betere sollicitaties. En die we steeds blijven ontwikkelen.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

Design en ontwikkeling: iWink (Hanna de Jong, Mark Snippe)
Content: JCM Context (Annemarieke Noordhoff)
Fotografie: Ewoud Rooks
Video’s: FreshTV
Illustraties en animaties: G2K (Inge Wolthuis, Hans Geluk, Rudmer van Hulzen)

Ook kans maken op een Werf& Award 2019?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 15 maart 2019 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners