Stem nu voor de Werf& Awards

Peter Boerman Op 09 mei 2016
Gem. leestijd 4 min 2017x gelezen
Deel dit artikel:
Stem nu voor de Werf& Awards

De jury heeft 16 nominaties bekend gemaakt voor de Werf& Awards. Vanaf vandaag kun je jouw stem uitbrengen op jouw favoriet.

>> Meteen stemmen

Eerst nog lezen wie er genomineerd zijn? Er zijn 8 nominaties in de categorie Recruitment, en een even groot aantal in de categorie Arbeidsmarktcommunicatie.

>> Recruitment

Dit zijn de nominaties in de categorie recruitment, in alfabetische volgorde:

Albert Heijn

Een nieuwe recruitmentsite voor Albert Heijn, bedacht vanuit de wensen van de doelgroep.
Impact: ruim 325.000 sollicitaties per jaar, een stijging van 102 (!) procent.

ANWB

Nieuw ontwikkeld employer brand voor de ANWB, vertaald in een innovatieve werken-bij-site met optimale kandidaatervaring: “Je bent van betekenis”.
Impact: significante stijging van de kwaliteit van sollicitanten sinds livegang.

Aon

Een nieuw onboardingprogramma bij AON, dat zorgt voor een ‘zachte landing’ van nieuwe medewerkers.
Impact: veel meer efficiëntie dan verwacht, dynamische training en ideale voorbereiding.

Baker Tilly Berk

Een onboardingprogramma bij Baker Tilly Berk, met onder meer een welkomstbox en een online applicatie, waarmee nieuwe krachten zich meteen welkom voelen, en niet meer 5 maanden hoeven te wachten op een gezamenlijke introductie.
Impact: sneller inzetbare medewerkers, en positieve reacties.

CAK

Online assessmenttool voor contactcenter-medewerkers bij het CAK.
Impact: veel minder afwijzingen, en meer werven op potentie, minder op ervaring.

Hunkemöller

Een veelzijdig ATS en geautomatiseerde video-interviews waarmee Hunkemöller zijn wervingsstrategie ‘Hire for attitude/train for skills op een efficiënte manier heeft uitgebouwd.
Impact: een beter wervingspercentage, minder verloop en een betere kandidaatervaring: 80 procent van de kandidaten is zeer positief over de beleving.

Randstad

De ontwikkeling van een match-algoritme dat op basis van capaciteiten- en persoonlijkheidstest kan voorspellen of een kandidaat bij een functie past.
Impact: Het matchrapport is voor 85% van de werkgevers reden om de kandidaat uit te nodigen.

Tata Steel

Eén aanspreekpunt voor alle vragen over werving, inhuur en bemiddeling van arbeidskrachten bij het Total Resource Centre van Tata Steel in IJmuiden.
Impact: ‘een grondige verbouwing van het wervingshuis’, waarbij het organiseren van arbeid meer centraal is komen te staan.

>> Arbeidsmarktcommunicatie

Dit zijn de nominaties in de categorie arbeidsmarktcommunicatie, in alfabetische volgorde:

Achmea

De ‘Trendword Challenge‘,  een wedstrijd en een campagne op marketingblogs om te laten zien dat Achmea een goede plek is voor goede marketeers
Impact: een veel bekeken actiesite, en ondanks gebrek aan direct wervingsdoel toch 70 procent méér sollicitanten.

Coöperatie Dela

Werken bij DELA een dooie boel? Echt niet! En veel van de werknemers vertellen er graag over op een nieuwe recruitmentsite: maakwerkvanhetleven.nl.
Impact: meer interne trots, gerichtere sollicitaties en een betere match op cultuur en type persoon.

De Rechtspraak

Een emotionele en gedurfde film die doordringt tot de kern van het employer brand van de Rechtspraak, op een manier die past bij de aard en waarden van de organisatie.
Impact: interne en externe bijval en een enkele duizenden keren bekeken film, wat veel is voor de doelgroep.

Philips

Philips maakte zijn internationale wervingsactiviteiten zowel meetbaar als inspirerend, met verhalen van medewerkers over de impact die zij hebben.
Impact: in een periode van 9 weken zijn meer dan 21 miljoen individuen bereikt, verspreid over ruim 30 landen. Verder een meetbaar positief effect op de mate waarin men bereid is bij Philips te solliciteren en als werkgever aan te bevelen.

RET

Doelgroepgerichte, belevende vacatureteksten ‘nieuwe stijl’ om te gaan werken in het Rotterdamse openbaar vervoer.
Impact: de complimenten ‘vlogen in het rond’; tot aan niet-sollicitanten die spontaan opbelden om te zeggen hoe leuk ze de teksten vonden.

Rijksoverheid

Steeds meer werving op eigen kracht, in een andere, maar wel min of meer gelijksoortige, inzending van de Rijksoverheid.
Impact: op werkenvoornederland.nl maandelijks zo’n 240.000 bezoekers, en een flinke stijging van het verkeer dat via social komt.

Tata Steel

Strategische aanpak van werving van schaarse technici voor de eigen bedrijfsschool van TATA Steel, die enerzijds de vijver vergroot, en anderzijds effectief selecteert.
Impact: meer trots, een grotere quality of hire, plus: bereik van de gewenste aantallen.

WerkenFM

Het trainen van Wajongeren in sociale media en sollicitatievaardigheden. Een project van Werken.FM, samen met het UWV, waarbij ook een veelbesproken radioprogramma is gemaakt: WatNouWajong.
Impact: binnen 12 weken is 76 procent van de doelgroep naar een baan bemiddeld.

Nog even kijken wie de afvallers zijn? Hier staan alle 50 inzendingen mooi op een rij! En ja, de jury zal er een harde dobber aan gehad hebben, want ook hier staan nog een boel mooie cases tussen…

>> Hoe nu verder? Stem!

Nu de namen van de voorselectie van de Werf& Awards zijn bekendgemaakt, kan de publieksjury gaan stemmen. Dat gaat als volgt:

  • Tot en met 20 mei kunnen mensen uit de hierboven genoemde cases hun favoriet kiezen. De 5 cases per categorie waarop het meest wordt gestemd vormen samen de 10 officiële nominaties voor de eerste Werf& Awards.
  • De stemming werkt als volgt:
    • Iemand die stemt, gaat naar werf-en.nl/stem en moet daar zijn e-mailadres en LinkedIn-profieladres gebruiken. Vanaf elk LinkedIn-profiel adres kan maximaal 1 keer gestemd worden.
    • In iedere categorie moet op minimaal 1 en maximaal 3 cases worden gestemd.
    • De stemming sluit op vrijdag 20 mei 2016, om 17.00 uur.
  • De 5 cases per categorie waarop het meest is gestemd, de genomineerden, worden gevraagd om op 2 juni 2016 hun case te presenteren aan de vakjury.
  • De 5 genomineerden per categorie mogen op 16 juni hun case presenteren aan het publiek in twee speciale impactsessies tijdens Werf& Live, geleid door dagvoozitter Heleen Stoevelaar.
  • De winnaar per categorie krijgt tijdens Werf& Live een award uitgereikt. Daarnaast wordt per categorie een publieksprijs uitgereikt aan de voorgeselecteerde case met de meeste publieksstemmen.

Kom naar de uitreiking

Op 16 juni worden dus, tijdens Werf& Live, de eerste 4 Werf& Awards uit de geschiedenis uitgereikt. Niets van dit feest missen? Meld je dan nu aan!

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners