Jouw recruitment KPI’s in 2021

Het einde van de klassieke recruitment KPI’s zoals ‘cost per hire’ en ‘time to fill’ is in zicht. Een nieuwe generatie KPI’s klopt op de deur. Tijdens deze masterclass leer je welke KPI’s dat zijn en hoe je deze kunt meten en toepassen in jouw recruitmentstrategie voor 2021.

Jouw recruitment KPI’s in 2021
Organisaties sturen al jaren op de traditionele recruitment KPI’s, zoals ‘cost per hire’, ‘time to hire’ en/of ‘time to fill’ samen met ‘Quality of Hire’. Het einde van deze KPI’s is in zicht. Er zijn namelijk effectievere, relevantere en makkelijker meetbare KPI’s om je recruitment mee aan te sturen dan de bestaande KPI’s. Heb je bijvoorbeeld al gehoord van: Hiring Budget, Hiring Velocity en Net Hiring Score (NHS). Wat deze KPI’s precies inhouden en hoe je ze kunt meten komen volledig aan bod tijdens deze masterclass. Wat geen geheim is, is dat deze KPI’s je beter helpen om je business case te bouwen, je plannen te onderbouwen, te differentiëren in je recruitmentstrategie en impact te maken op de business.

Daarnaast gaan we tijdens deze masterclass in op de best, gemiddelde en minst scorende organisaties op het gebied van fulfillment ratio, time to hire en cost per hire. We spreken hier van outperformers en de underperformers. Hierbij scoren de outperformers het beste op de kengetallen en de underperformers scoren het minst goed. Wat doen de outperformers juist goed en waar kunnen de underperformers weer van leren?

Meer weten? Kijk dan op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR of Recruitment te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-kpi *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-kpi *

* Niet in combinatie met andere acties

Meer weten?
Meer weten over Jouw recruitment KPI’s in 2021? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Masterclass candidate experience

Tijdens de masterclass candidate experience leer je hoe alle interacties met je kandidaten gedurende het hele proces invloed hebben op hoe je kandidaten over jouw organisatie denken. Aan de hand van de MOT Theorie behandelen we elke stap, van informatie inwinnen tot het besluit.

Candidate Experience
Een positieve candidate experience geeft je kandidaten het gevoel dat ze gewaardeerd, gerespecteerd en geënthousiasmeerd worden. Een negatieve candidate experience heeft precies het tegenovergestelde effect: de kandidaten lopen voortaan liever in een grote boog om jou heen. Dat laatste wil je natuurlijk voorkomen.

Uit onderzoek is gebleken dat 78% van de kandidaten denkt dat de manier waarop ze worden behandeld tijdens het wervingsproces, weerspiegelt hoe het bedrijf zijn werknemers behandelt. Door je kandidaten een positieve ervaring te geven, verhoog je dus meteen je aantrekkelijkheid als werkgever. Wie wilt dat nou niet.

Tijdens deze masterclass gaan we aan de slag met de definitie van de candidate experience en hoe je deze in kaart brengt. We gaan deze masterclass uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Welke fases doorloopt een kandidaat en hoe speel je daar op in? Daarnaast komen er interessante cijfers en data aanbod over de ervaringen van kandidaten tijdens het werving en selectieproces.

Combikorting
De masterclass Candidate Experience leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de actiecode combi-ce *

* Niet geldig in combinatie met andere acties

Meer weten?
Meer weten over de Masterclass candidate experience? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

 

Het arbeidsmarktcommunicatieplan

Van organisatiestrategie tot arbeidsmarktcommunicatieplan. Met een goed arbeidsmarktcommunicatieplan weet je de juiste medewerkers voor je organisatie aan te trekken en te behouden. Tijdens deze online live workshop leer jij een duurzaam arbeidsmarktcommunicatieplan te maken voor 2021 en verder.

Van organisatie- naar arbeidsmarktcommunicatiestrategie
De arbeidsmarkt is meer dan ooit in beweging. Van werkgevers vergt dit extra inspanningen om de juiste medewerkers voor de organisatie aan te trekken en te behouden. Door corona is vooruitkijken niet eenvoudig, maar toch wil je consistent en continu werken aan je arbeidsmarktcommunicatie. Een gedegen, maar ook praktisch arbeidsmarktcommunicatieplan is dan ook essentieel.

In deze live online workshop leer je niet alleen hoe je een goed arbeidsmarktcommunicatieplan opstelt, maar werk je er ook drie weken actief aan. Aan de hand van drie online live workshops, toegang tot een online kennisbank en een een-op-een sparsessie met jouw docent/begeleider Martijn Hemminga werk je in korte tijd toe naar een blauwdruk voor jouw eigen plan.

Deze online live workshop sluit goed aan op de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie.

Combikorting
De investering voor de online live workshop het arbeidsmarktcommunicatieplan bedraagt € 595,- bij één persoon en € 995,- bij tegelijktijdige inschrijving van twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met twee personen de kortingscode combi-amcp *

Combineer de training met de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie en betaal slechts € 3.500, i.p.v. € 3.745,-
Combineer de training met de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie en betaal slechts € 2.150,- i.p.v. € 2.390,-
Neem hiervoor contact op met 1 van de opleidingscoördinatoren of bel 088 – 730 28 88.

Meer weten?
Meer weten over de Het arbeidsmarktcommunicatieplan? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Masterclass doelgroepanalyse en persona’s

Tijdens deze masterclass leer je inzicht te krijgen in specifieke doelgroepen op de arbeidsmarkt door middel van een doelgroepanalyse. Vervolgens leer jij deze inzichten te gebruiken om jouw ideale kandidaat (persona) op te stellen

Doelgroepanalyse en persona’s
Een doelgroepanalyse is een uitgebreid rapport met diepgaand inzicht in heel specifieke doelgroepen op de arbeidsmarkt. Tijdens deze masterclass leer je welke arbeidsmarktbronnen je van deze specifieke informatie kunnen voorzien.

Met behulp van unieke arbeidsmarkt- en doelgroepdata kan je betrouwbare en onderbouwde antwoorden vinden op alle wervingsvragen. Variërend van hoe jij je doelgroep bereikt en van welke apps zij gebruik maken tot de wervingshaalbaarheid van specifieke doelgroepen.Als je antwoord kan geven op alle wervingsvragen en je de demografie, gedragspatronen, motivatie en doelen van je kandidaat kent, wordt het eenvoudiger om arbeidsmarktcommunicatie te ontwikkelen en af te stemmen op de ideale kandidaat per vacature.

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-daep *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-daep *

Meer weten?
Meer weten over de Masterclass doelgroepanalyse en persona’s? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Masterclass benaderen en interviewen

Je hebt de perfecte kandidaat gevonden. De volgende stap in het proces is het benaderen en interviewen van deze kandidaat. Tijdens deze masterclass leer je hoe jij dit het beste kunt aanpakken

Benaderen en interviewen
Je hebt een kandidaat gevonden en de volgende stap is “hoe benader en verleid ik deze kandidaat”. Met handige tips en bewezen methodes helpen wij jou met deze volgende stap. Dit doen we zeer interactief door de volgende onderwerpen te behandelen:

Screening combineren met jouw openstaande vacature
Eerste contactmoment en eerste indruk van de kandidaat met jou en jouw bedrijf. Wat doet dit met de kandidaat ervaring?
Aansluiten bij de motieven van de kandidaat

Na het benaderen en het verleiden van kandidaten zal de nadruk liggen op interviewen van kandidaten o.a. via de STARR- methodiek. We behandelen kort wat communicatietheorie, maar gaan vooral veel oefenen. Oefenen in het verleiden van een kandidaat, het voeren van een gesprek, in het luisteren, in het doorvragen, in stil zijn, in een kandidaat op zijn/haar gemak stellen en kritisch doorvragen. Selecterend interviewen aan de hand van een interviewplan en met een duidelijke taak- en rolverdeling tussen de interviewers (als je met meerdere personen bent).

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-bei *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-bei *

* Niet in combinatie met andere acties

Masterclass Werven via Video

Online video is niet meer weg te denken uit ons leven. Ook voor arbeidsmarktcommunicatie wordt video steeds belangrijker, want video geeft verhalen een extra dimensie. En biedt in tijden van corona ook extra mogelijkheden. Zeker nu we veel moeten thuiswerken is je online communicatie nog meer van belang. Hoe pak je dit nu op? Van vacature in videovorm en werkgeversvideo voor employer branding tot livestream. Een video is misschien wel dé manier om jouw potentiële werknemer een inkijkje in je bedrijf te geven.

In de deze masterclass krijg je inzicht in hoe arbeidsmarktcommunicatie video eruit ziet en hoe je er direct mee aan de slag kan gaan. De start van de masterclass is op 4 november om 12.00 uur en eindigt om 17.00 uur.

Lees meer of schrijf direct in >>

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-wvv *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-wvv *

Webinar ’10 concrete zaken voor je arbeidsmarktcommunicatie in 2021′

Blijft jouw werving nog steeds moeilijk? Coronacrisis maakt het er niet makkelijker op. Je bent misschien al aan de slag met de middellange en lange termijn? Of ben jij juist nu aan het werven om dadelijk die stap sneller vooruit te kunnen zetten? Mogelijk merk je dat je onvoldoende juiste reacties krijgt of die latente kandidaten maar niet in beweging komen? In alle gevallen is goede arbeidsmarktcommunicatie het antwoord. We gaan aan de slag met 10 concrete zaken die jij in 2021 zeker moet oppakken!

Waarom deelnemen aan dit webinar?

2021 staat voor de deur. Tijd om de stand van zaken op te maken. Tijdens het webinar ’10 concrete zaken voor je arbeidsmarktcommunicatie in 2021′ houdt docent Martijn Hemminga je op dinsdag 8 december om 11 uur de spiegel voor. Kun jij ze alle 10 afvinken of moet je aan de slag middels 1 van de trainingen bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie?

Aan de hand van tips en voorbeelden krijg je handvatten om de eerste stappen te zetten naar een volwaardige arbeidsmarktcommunicatie-aanpak. Docent Martijn Hemminga gaf al eerder webinars die je kunt terugvinden onder het kopje replays.

Aanmelden webinar

Meld via dit formulier aan voor het webinar ’10 concrete zaken voor je arbeidsmarktcommunicatie in 2021′ op 8 december.

Webinar “5 tips voor het succesvol inrichten van je Recruitment Marketing Automation”

Leuk dat jij interesse hebt in het gratis webinar “5 tips voor het succesvol inrichten van je Recruitment Marketing Automation” op donderdag 22 oktober om 10:00 uur.

Tijdens dit webinar nemen Caroline Pols en Rene Bolier, docenten van de Tweedaagse Recruitment Marketing Automation opleiding bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie, je mee in de wondere wereld van Recruitment Marketing Automation – RMA. De arbeidsmarkt veranderd en daarmee ook de impact op het vak als (recruitment) marketeer. Een vakgebied dat vaak onder de recruitment, marketing en/of arbeidsmarktcommunicatie afdeling valt. De docenten geven jou een voorproefje op de Tweedaagse Recruitment Marketing Automation opleiding met daarbij alvast een kijkje op de arbeidsmarkt van nu en in de toekomst en hoe je nu met een 5-tal tips aan de slag kan gaan met het succesvol inrichten van je Recruitment Marketing Automation.

De insteek is praktisch en inspirerend, zodat je ook na het volgen van dit webinar een aantal relevante take-aways meeneemt. Gericht op iedere professional die zichzelf en zijn/haar bedrijf voortdurend wil blijven ontwikkelen en zich op een onderscheidende manier en innovatieve manier in de markt wil zetten.

Lees er meer over en schrijf je hier in voor het gratis webinar van 22 oktober

Masterclass inleiding in Workforce Analytics

Workforce Analytics (WFA) richt zich op de praktische kant van SPP – strategische personeelsplanning, waarin interne en externe data gecombineerd worden. Het is de combinatie van externe data (Talent Intelligence) en interne data (People Analytics), praktisch vertaald naar de kwantitatieve en kwalitatieve invulling en haalbaarheid van SPP – strategische personeelsplanning.

Inleiding in Workforce Analytics

In de wereld van Strategische Personeelsplanning (SPP), People Analytics en HR Analytics gaan de ontwikkelingen steeds sneller. Van koudwatervrees bij organisaties is steeds minder sprake en er wordt volop geïnvesteerd in de Workforce- en HR gerelateerde software. Ook zien we dat de interne focus die SPP, People- en HR Analytics traditioneel heeft, vergroot wordt met externe data gericht op bijv. arbeidsmarktkansen en ‘future proof skills’.

Nadat Dr. Gerard Evers (in Nederland de grondlegger op gebied van strategische personeelsplanning) en Geert-Jan Waasdorp (eigenaar Intelligence Group en mede-oprichter Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie) in 2007 al masterclasses op gebied van SPP in Nederland hebben gegeven, pakken zij in 2020 een nieuw onderwerp bij de spreekwoordelijke horens: Workforce Analytics.

Workforce Analytics (WFA) richt zich op de praktische kant van SPP, waarin interne en externe data gecombineerd worden. Het is de combinatie van externe data (Talent Intelligence) en interne data (People Analytics), praktisch vertaald naar de kwantitatieve en kwalitatieve invulling en haalbaarheid van SPP. Workforce analytics is de praktische invulling van wat een bedrijf straks nodig heeft aan skills en capabilities om de organisatiedoelen te behalen en tegelijkertijd in welke mate en contractuele vorm (vast/flex) dit beschikbaar is binnen en buiten de organisatie. Hoe zorg je enerzijds om de organisatie competitief te houden in de snel veranderende markt en zaken als energie-, klimaat en andere transities (denk aan effecten van corona). Anderzijds om de huidige personele organisatie ‘fit for the future’ te krijgen en te houden.

WFA omvat het vraagstuk van analyses en voorspellingen rond huidige en toekomstige workforce binnen organisaties. Het heeft daarmee allerlei elementen: HR Metrics (ken- en stuurgetallen), People Analytics (verbanden en voorspellingen), Talent Intelligence (externe data), Learning & Development (fit for the future), SourcingsMix (vast/flex) en Strategische Personeelsplanning (SPP) in bredere zin.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

 

Tweedaagse Sourcing & Search

Sourcen is veel meer dan alleen een Inmail versturen via LinkedIn of een ‘boolean search’ in Google. Tijdens deze twee dagen leer je direct meer juiste kandidaten te vinden en verleiden met een toegankelijke en kandidaatgerichte sourcingsaanpak.

Talent laat zich vinden en verleiden

Een moderne wervingsstrategie kan niet meer zonder het actief benaderen van beoogd talent. Zeker nu kandidaten schaarser zijn en vaak niet actief op zoek gaan naar jouw vacature. Dat geldt van laag tot hoog opgeleid, van controller tot verpleegkundige. Sourcen is een vak met zijn eigen plek binnen recruitment zoals arbeidsmarktcommunicatie dat ook is. Het is meer dan alleen een Inmail versturen via LinkedIn of een ‘boolean search’ in Google.

Als jij de juiste aanpak en strategie hanteert laat talent zich wel vinden en verleiden. Tijdens deze Sourcing & Search tweedaagse training leren wij je de geheimen van sourcing.

Na afronding van de opleiding:

Arbeidsmarkttrends 2022 – 2026

Bepaal je wervingsstrategie o.b.v. huidige en toekomstige ontwikkelingen. Welke arbeidsmarkttrends en kengetallen zijn in 2022 voor jou van belang? Wat zijn de laatste nieuwtjes en waarmee behaal je meteen een aantal quick wins?

Arbeidsmarkttrends 2022 – 2026. Een arbeidsmarkt uit balans biedt kansen voor wering, employability en beleid

Al bijna 10 jaar brengen Aad van der Werf en Geert-Jan Waasdorp elk jaar een arbeidsmarktupdate en een doorkijkje naar de arbeidsmarkt van de komende jaren. Elk jaar is dat anders vanwege de enorme dynamiek en interessante ontwikkelingen die er plaatsvinden op gebied van macro-economische arbeidsmarktontwikkelingen, beleid, technologie, werving en employability. Dit jaar is het helemaal bijzonder omdat alle te verwachten ontwikkelingen in de nabije toekomst alleen met potlood beschreven kunnen worden, uitgezonderd van de 80% van zekerheden die de arbeidsmarkt kent (we moeten toch eten?). Het is die 20% die voor alle dynamiek, kansen, onbegrip en onduidelijkheid zorgt.

Ronde tafels

Dit jaar staat naast de kwaliteit van de informatie, nog meer de kwaliteit van de interactie centraal. Van kennisuitwisseling en reflecties op mogelijke scenario’s. Naast de traditionele onderwerpen zoals cijfers, prognoses, de laatste stand van zaken, actualiteit van de markt en laatste (technologische) trends, wordt samen verdieping gezocht op onderwerpen als:

  • Wel/niet implementatie van commissie Borstlap
  • Vergrijzing + nog minder aanbod door eerder met pensioen en minder werken
  • Activatie van (verborgen) arbeidspotentieel en eigen werknemers
  • Hoe antwoord te geven op schaarste en krapte?
  • Modern werven en welke taboes moeten worden doorbroken

Er is ook ruimte voor de inbreng van eigen onderwerpen.

 

 

Masterclass Vacatureteksten en AI

Een goede vacaturetekst is online vindbaar, spreekt de doelgroep aan, pre selecteert en zet aan tot solliciteren. Tijdens deze training leer je doelgroepgerichte en wervende vacatureteksten te schrijven, met én zonder hulp van AI.

Betere respons met online vacatureteksten

Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Tijdens deze masterclass krijg je handvatten om je vacatureteksten te optimaliseren. Van doelgroepgerichtheid tot online vindbaarheid (SEO). Van optimale indeling tot selecterend vermogen. Daarnaast staan we stil bij AI en hoe jij kunstmatige intelligentie kunt gebruiken om inspiratie op te doen voor jouw vacatureteksten.

Tijdens deze masterclass breng je de theorie direct in de praktijk middels opdrachten en oefeningen met jouw eigen vacatureteksten. Tenslotte kun je na afloop een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback.

Het programma begint om 10.00 uur. Om 16.30 uur wordt de masterclass afgesloten. In de ochtend gaan we aan de slag met de belangrijkste theorie over het schrijven van vacatureteksten. In de middag ga je samen met de docent en mededeelnemers praktisch aan de slag met je eigen vacatureteksten om zo het geleerde in de praktijk toe te passen op je eigen vacatureteksten.

Programma

Belangrijkste theorie: waaraan voldoet een goede vacaturetekst?
Welke elementen zijn van belang voor een overtuigende vacaturetekst? Denk hierbij onder andere aan de opbouw, duidelijke functieomschrijving, zinslengte en taalgebruik. Maar ook aan social media en vacatureteksten en hoe je ervoor zorgt dat jouw vacaturetekst goed zichtbaar is.

De vacature intake: de basis van een sterke vacaturetekst
Hoe zorg je dat je tijdens de vacature intake de juiste informatie boven tafel krijgt? Wat zijn de vragen die je moet stellen om een volledig beeld van de functie en het team te krijgen?

Doelgroepgericht schrijven
Hoe zorg je ervoor dat jouw tekst de juiste doelgroep aanspreekt? Leer hoe je teksten beter afstemt op de behoeften en verwachtingen van de kandidaat, door te denken vanuit hun perspectief. Daarnaast staan we stil bij inclusieve teksten schrijven.

Aan de slag met de eigen vacatureteksten
In kleine groepjes ga je aan de slag met je eigen vacatureteksten. Samen met je medecursisten en de docent herschrijf je je teksten en krijg je waardevolle feedback om ze te optimaliseren.

AI voor vacatureteksten
Ontdek hoe AI-technologie je kan helpen om creatiever en efficiënter te schrijven. We laten je zien hoe je gebruik kunt maken van AI-tools om inspiratie op te doen en processen te versnellen. Vervolgens ga je zelf aan de slag met deze tools om je eigen teksten verder te verbeteren.

Vragen en afsluiting

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR of Recruitment te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-svv *

* Niet in combinatie met andere acties