Waar zijn ze nou mee bezig in het Westland?

Peter Boerman Op 22 mei 2013
Gem. leestijd 2 min 2312x gelezen
Deel dit artikel:

Waar zijn ze nou mee bezig in het Westland?Even gingen de rillingen over mijn rug. Speelden de meest recente afleveringen van de bloedstollende serie Bellicher zich al af in louche kringen in het Westland, nu stuitte ik op beeldmateriaal, waarin kopstukken uit het Westlandse zakenleven betrokken zijn bij een zeer verdachte transactie.

Oordeel zelf

 

Ludieke wervingsactie

Verantwoordeljk voor deze ludieke, duidelijk op The Godfather gebaseerde, actie is Westland Marketing. Doel is om de doelgroep, middelbaar en hoger opgeleiden, afstudeerders en mid-career, met een knipoog kennis te laten maken met het Westland als ‘the place to work’. Om te laten zien dat het Westland meer is dan alleen kassen en tuinders en dat het staat voor duurzaamheid, innovatie en ondernemerschap. Er worden miljoenen omgezet, door topondernemers. En een paar van die kopstukken (Eric Moor, Rob Baan, Shawn Harris en Marianne de Winter) vinden we terug in de hoofdrol van deze video.

Verkeer naar de website

Julie van Mol van Westland Marketing vertelt meer over de actie: “We zijn vorige week live gegaan met onze campagne. Doel is om zoveel mogelijk verkeer vanuit onze doelgroep te genereren naar onze website. De campagne bestaat niet alleen uit de video, maar ook uit posters, online uitingen, social media en advertenties in print. Zo hebben we op 50 wo-,  hbo- en mbo-instellingen op belangrijke locaties in Nederland posters gehangen die verwijzen naar de website. Om nog meer aandacht te krijgen, hebben we er een actie aan gekoppeld: Iedereen die onze actie deelt, maakt kans op een weekende Napels.”

Veelbelovend

De eerste resultaten zijn veelbelovend. Al de eerste twee dagen meldden zich 3200 unieke bezoekers op de site, en inmiddels is dit cijfer opgelopen tot ruim 5000 in totaal. In totaal meldden zich 80 procent nieuwe bezoekers. Gemiddeld blijven bezoekers 2,34 minuut op de site en bezoeken zij 3,41 pagina’s. “Niet gek”, aldus Julie, “maar het bezoekersaantal moet nog flink omhoog. Maar dat gaat zeker lukken, want we hebben nog heel wat activiteiten in petto.”  Meer weten? Bezoek de website ‘Boost jouw carrière nu’.

 

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners