Waarom het MUMC+ voor zijn nieuwe campagne de racebaan opzocht

In de nieuwste wervingscampagne voor de Spoedeisende Hulp van Maastricht UMC+ speelt Circuit Zolder de hoofdrol. Waarom zou je artsen en specialisten een pitstop laten uitvoeren? ‘We wilden laten zien dat dit werk ook topsport is.’

Peter Boerman Op 14 februari 2024
Gem. leestijd 3 min 496x gelezen
Deel dit artikel:
Waarom het MUMC+ voor zijn nieuwe campagne de racebaan opzocht

De combinatie lijkt op het eerste gezicht misschien wat vergezocht. Enerzijds de serieuze medisch specialisten, artsen en andere medewerkers van de Spoedeisende Hulp van het Maastrichtse MUMC+, anderzijds de snelheidsduivels van Circuit Zolder. Maar volgens Maarten Vodeb, concept strateeg bij het eveneens in de Limburgse hoofdstad gevestigde Morres Company, zijn er toch raakpunten in overvloed. Denk aan de dynamiek, en de essentie van samenwerking die je zowel op een circuit als in een ziekenhuis hebt.

Dus toen het MUMC+ bij Vodeb aanklopte voor een nieuwe campagne, pitchte hij met succes dit idee, en hesen tal van MUMC+-medewerkers zich uiteindelijk in een racepak om zich op het circuit op de foto te laten zetten, en tegelijk hun verhaal te vertellen over waarom ze zo graag bij het academisch ziekenhuis werken. ‘We hebben het eerder ontwikkelde ‘ik ga voor’-concept doorvertaald naar ‘Wij gaan voor dynamiek’, waarbij we werken op de Spoedeisende Hulp laten zien als topsport. De feilloze samenwerking binnen het team staat, met de meest acute en uitdagende ziektebeelden. Het draait op de Spoedeisende Hulp om ultieme precisie, actie, dynamiek en onvoorspelbaarheid’, aldus Vodeb. Net zoals bij een pitstop op het circuit dus.

Origineel concept

De opdracht van het ziekenhuis voor het creatieve bureau (dat ook vestigingen in Nijmegen en Eindhoven heeft) was om met een ‘origineel concept’ te komen, dat ‘past bij het sterke werkgeversmerk van het MUMC+’. De fotoshoot op Circuit Zolder, gemaakt in het najaar van 2023, voldoet zeker aan die eis, aldus Vodeb.

In de video en foto’s voor de campagne is te zien hoe het team van de Spoedeisende Hulp samenwerkt, net zoals een pitcrew bij een race. Vodeb: ‘Zodra de raceauto de pitstop inschiet, staat iedereen klaar. Iedereen weet precies wat hij of zij moet doen. Zo werkt het natuurlijk ook op de Spoedeisende Hulp. Het team staat altijd klaar voor wat er komen gaat, klaar om elkaar te helpen. Ze vertrouwen op elkaar en binnen een paar seconden hebben ze de situatie het hoofd geboden en samen iets geweldigs voor elkaar gekregen. Daarna lopen ze weg, tevreden en klaar voor de volgende uitdaging. De nadruk in de video ligt op de dynamiek en hoe goed ze samenwerken, net als een topteam bij een race.’

Voor de foto’s en video werd samengewerkt met ERA Racing School van oud-coureur Xavier Maassen. De betrokken auto is een volledig elektrische Mitsu-bachi F110E. De filmopnames werden gemaakt door Upendi Film & Motion Graphics en de fotografie was in handen van Wouter Roosenboom.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners