Home Webinar Week Programma

Programma

Het programma voor de Webinar Week vind je hieronder. Inschrijven voor één of meerdere webinars? Klik dan hier >>

Wil je op de hoogte blijven over nieuws over de Webinar Week? Schrijf je dan in voor de Werf& nieuwsbrief.

/* * Custom CSS For Timetable */ #sched-schedule-11-1379717621 .sched-column-header { background: #e8e8e8; color: #3f3f3f; } #sched-schedule-11-1379717621 .sched-column-header:after { background: #ffffff; } #sched-schedule-11-1379717621 .sched-columns .sched-column:last-child .sched-column-header:after { background: #e8e8e8; } #sched-schedule-11-1379717621 .sched-column-bg-block { background: #ffffff; border-color: #e8e8e8; } #sched-schedule-11-1379717621 .sched-column-bg-block:after { background: #f5f5f5; } #sched-schedule-11-1379717621 .sched-row-no-title .sched-column .sched-column-bg { box-shadow: 0 -1px 0 #e8e8e8; } #sched-schedule-11-1379717621 .sched-title { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-11-1379717621 .sched-time-value { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-11-1379717621 .sched-event .sched-event-inner { color: #ffffff; text-align: center; } #sched-schedule-11-1379717621 .sched-event.sched-event-invert .sched-event-inner { } /*#sched-schedule-11-1379717621 a.sched-event.sched-event-sort-hidden { opacity: 0; }*/ #sched-schedule-11-1379717621 .sched-sort .sched-sort-current .sched-sort-current-label { width: 100px; } #sched-schedule-11-1379717621 .sched-sort.sched-sort-open .sched-sort-dropdown .sched-sort-current .sched-sort-current-label { width: 180px; } /* * Custom CSS Event Popup */ #sched-schedule-11-1379717621-popup .sched-popup-description { } #sched-schedule-11-1379717621-popup .sched-popup-description .sched-meta a, #sched-schedule-11-1379717621-popup .sched-popup-description .sched-popup-description-text a { color: #ff0000; } #sched-schedule-11-1379717621-popup .sched-popup-description .sched-meta, #sched-schedule-11-1379717621-popup .sched-popup-description .sched-popup-description-text { color: #535353; background: #ffffff; } /* * List */ #sched-schedule-11-1379717621-list .sched-list-title { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-11-1379717621-list .sched-list-column-title { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-11-1379717621-list .sched-list-event { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-11-1379717621-list .sched-list-event:hover { color: #000; } #sched-schedule-11-1379717621-list .sched-list-event-description { color: #666; } #sched-schedule-11-1379717621-list .sched-list-event-title { font-weight: bold; ; }
Showing All
Candidate expercience / Employer branding
10:00
10:30
11:00
11:30
12:00
12:30
13:00
13:30
14:00
14:30
15:00
15:30
16:00
Maandag 11 februari
Thema: Recruitment
Maandag 11 februari
Opening dagvoorzitter
Opening dagvoorzitter
Spreker
Koen Roozen
Organisatie
Het Recruiting Kantoor

Dagvoorzitter Koen Roozen geeft een inleiding over het dagthema "recruitment" en zal gedurende de dag iedere spreker introduceren.

Opening dagvoorzitter
Opening dagvoorzitter

Hoe bewegend beeld recruitment voorspelbaar maakt ("Video Killed The Radio Star")
Hoe bewegend beeld recruitment voorspelbaar maakt ("Video Killed The Radio Star")
10:15 - 11:00
Spreker
Walter Hueber
Organisatie
Cammio
Thema
Recruitment

Bewegend beeld neemt op steeds meer plekken in ons leven de plaats in van tekst. Dat is in recruitment niet anders. Video interviews kwamen ooit voort uit de behoefte om met een vastgelegde interview structuur tot een beter gevalideerd vergelijk te kunnen komen en tegelijk gemak te bieden voor de kandidaat. Tegenwoordig is video recruitment dé manier om kandidaten beter te kunnen bereiken, beter te kunnen boeien en, bovenal, beter te kunnen matchen op basis van kunstmatige intelligentie. Schrijf je in voor de webinar en leer hoe jij kunt matchen op basis van motivatie, potentie en persoonlijkheid.

Over Walter Hueber
Walter is mede-oprichter en CEO van video recruitment platform Cammio. Hij leidt een team van experts, gespecialiseerd in online video technologie, recruitment en employer branding. Gedurende zijn carrière heeft hij altijd een fascinatie gehad over de rol van technologie en hoe technologie barrières kan verlagen, groei kan versnellen en nieuwe markten kan creëren. Walter heeft meer dan 20 jaar ervaring in strategische advisering, positionering en tech entrepreneurship in zowel Europa als Aziê. Walter heeft een Nederlands-Oostenrijkse achtergrond, is geboren in Zwitserland en een enthousiaste trail-runner.

Niet iedereen kan recruiter worden
Niet iedereen kan recruiter worden
11:15 - 12:00
Spreker
Koen Roozen
Organisatie
HetRecruitingKantoor
Thema
Recruitment

Al in 2008 schreef managementsite.nl “recruiten is een vak apart” en “HR is ongeschikt voor personeelswerving”.

Aan het aantal recruiters en recruitmentvacatures te zien, is deze boodschap binnen gekomen. Slaat de balans niet door naar de andere kant: iedereen wordt recruiter? Tijd voor een tegengeluid: niet iedereen kan recruiter worden!

Over Koen Roozen
Koen Roozen is partner van Het­Recruiting­Kantoor en 20 jaar actief in de wondere wereld die recruitment heet. Mensen omschrijven hem als een recruitment­junky en voor hem is recruitment dan ook het mooiste vak dat er bestaat. Mijn ervaring is divers: de laatste tien jaar als interim recruiter heb ik teams gemanaged, internationale werving gedaan en projecten gedaan binnen zeer uiteen­lopende sectoren zoals ICT, farmacie en overheid.

Als oprichter van Het­Recruiting­Kantoor geeft hij dagelijks leiding aan Het­Recruiting­Kantoor, leidt hij recruitment­projecten en geeft hij in advies en trainingen over recruitment. Met Het­Recruiting­Kantoor begeleidt hij klanten met RPO’s (outsourcing), bemiddelen ze (interim recruiters) en hebben ze een recruitment trainee­ship.

Koen's werk- en leerstijl is gedreven, kritisch, nuchter en resultaat­gericht. Dit zie je terug in de missie van Het­Recruiting­Kantoor: “altijd de juiste mensen op de juiste plek”. Zijn persoon­lijke doel is iedere dag plezierig uitgedaagd worden én het recruitment­vak (verder) op de kaart zetten.

De menselijke kant van recruitment: over het bevorderen van connectie, passie en loyaliteit
De menselijke kant van recruitment: over het bevorderen van connectie, passie en loyaliteit
12:30 - 13:15
Sara Cauwenbergh
Organisatie
Indeed
Thema
Recruitment

Het zal je wellicht verbazen dat 5 van de 10 mensen een flink salaris zou afslaan als dat zou betekenen dat ze moesten werken met collega's die ze niet leuk vinden. En dit is slechts één voorbeeld uit ons onderzoek dat het belang van menselijk contact op de werkplek aantoont.

Indeed onderzocht hoe menselijk connectie de productiviteit, loyaliteit en het geluk van werknemers beïnvloedt. Sara Cauwenbergh, Recruitment Evangelist bij Indeed, neemt je in dit webinar mee in hoe je jouw recruitmentproces kunt verbeteren door:
· Het échte verhaal van je organisatie te vertellen, nog voor uw eerste gesprek met een kandidaat;
· Duidelijke verwachtingen te scheppen over je wervingsproces richting potentiële kandidaten;
· Kandidaten een kijkje te geven in de ervaringen en verhalen van huidige medewerkers.

Over Sara Cauwenbergh
Sara is Recruitment Evangelist Benelux bij Indeed. Als Recruitment Evangelist Benelux helpt Sara werkgevers en recruiters met hun zoektocht naar de de juiste nieuwe medewerkers. Dit doet zij op basis van diepgaande data-analyse in combinatie met haar inzichten in online job search. Voordat ze bij Indeed aan de slag ging, hielp Sara bedrijven te laten groeien door het inzetten van de juiste digitale marketingmix.

Leadgeneratie belangrijker dan sollicitatie
Leadgeneratie belangrijker dan sollicitatie
13:30 - 14:15
Robbert Speet & Dennis van Aarssen
Organisatie
Talmark
Thema
Recruitment

Goed nieuws: De vijver is niet leeg. De dagelijkse praktijk voelt wellicht anders, maar er is nu meer arbeidsmobiliteit. Natuurlijk, om de juiste vissen aan de haak te slaan is bovengemiddeld aas nodig. Je zal mensen uit hun huidige baan moeten lokken. Tijd voor actie. Richt je op het creëren van leads en niet op sollicitaties. Talmark legt uit waarom en deelt het 6 stappen recept voor succesvolle Leadgeneratie.

Over Robbert Speet
Robbert Speet is medeoprichter en partner van Talmark, specialist in digital talent marketing. Robbert is marketeer in hart en nieren en sinds 2001 actief met de arbeidsmarkt. Kortom, een echte specialist. Talmark is actief in Nederland en België.

Over Dennis van Aarssen
Dennis van Aarssen is tegenwoordig bekend als begenadigd zanger en volop in de race om ‘The Voice of Holland’ te worden. Ondertussen is hij ook nog Project en Client manager bij Talmark en lanceert menig werkenbij- en recruitmentsite.

ICT Group laat je zien hoe je slimmer werft met behulp van arbeidsmarktdata en de juiste tools
ICT Group laat je zien hoe je slimmer werft met behulp van arbeidsmarktdata en de juiste tools
14:30 - 15:15
Organisatie
ICT Group & Intelligence Group
Thema
Recruitment

Wil je ook net als ICT Group beter, slimmer en sneller werven? Intelligence Group neemt je mee naar de recruitmentkeuken van ICT Group: laat je inspireren door hun best practices. Omdat de arbeidsmarkt continu verandert is het steeds belangrijker om binnen het recruitmentvak steeds inhoudelijker aan de slag te gaan. Door steeds meer met een marketingoog naar het hele proces rondom het werven en vinden van de ideale kandidaat te kijken. Welke pullfactoren zijn aantrekkelijk voor jouw kandidaat? Op welke mediakanalen bevindt hij/zij zich? Hoe manage je de verwachtingen van de hiring managers? Allemaal gegevens die jouw werk als recruiter makkelijker kan maken. ICT Group is gebruiker van het DoelgroepenDashboard en laat je zien hoe zij deze tool optimaal inzetten.

Leer simpele tips om te werken met data en een onderscheid te maken in een voortdurend veranderende arbeidsmarkt.

Over ICT Group
Het automatiseren van een complex proces tot een werkend systeem is één. Maar hoe creëer je een ICT-oplossing die veel meer oplevert? Hoe zorg je voor meer snelheid? Meer gemak? Meer duurzaamheid? Meer rendement? Dát is pas een uitdaging.

ICT Group gaat die uitdaging graag aan. Want hoe ingewikkelder het project, hoe enthousiaster zij worden. En hoe ambitieuzer de doelstelling, hoe meer ICT Group hun grenzen verleggen. Dát is wat hen drijft. En dat is waarom ze al bijna 40 jaar succesvol zijn in technologische en industriële markten.

Met meer dan 1100 professionals helpt ICT Group bedrijven, producten en projecten hun klanten verder met slimme, innovatieve, integrale en vooral uitdagende ICT-oplossingen.

Dinsdag 12 februari
Thema: Professioneel inhuren in de praktijk
Dinsdag 12 februari
Opening dagvoorzitter
Opening dagvoorzitter

De nieuwe inhuurregels zzp. Maakt Koolmees het makkelijker en leuker?
De nieuwe inhuurregels zzp. Maakt Koolmees het makkelijker en leuker?
10:15 - 11:00
Tjako Streefland
Taxpartners / Brainnet
Thema
Professioneel inhuren in de praktijk

In drie fases en drie jaar komt minister Koolmees met nieuwe regels omtrent het inhuren van zelfstandigen. Nu met criteria rondom gezag, dan een webmodule en daarna uitzonderingen op basis van tarief. Fiscaal jurist Tjako Streefland bespreekt namens Brainnet in hoeverre dit nieuwe beleid u gaat helpen om professioneel en zorgeloos in te huren. Wat geeft duidelijkheid? Waar zitten de voetangels en klemmen? En hoe zouden die nog opgelost kunnen worden. Een webinar met een mix van informatie en praktijkcases.

Over Tjako Streefland
Mr Tjako Streefland is fiscaal jurist en directeur van Taxpartners. Taxpartners is strategisch kennispartner van de onafhankelijke Managed Service Provider Brainnet.

Professioneel inhuren: zelf doen of uitbesteden?
Professioneel inhuren: zelf doen of uitbesteden?
11:15 - 12:00
 
Paul Oldenburg
StaffingMS
Thema
Professioneel inhuren in de praktijk

Aangescherpte wetgeving, kostenbewustzijn en natuurlijk schaarste aan talent. Genoeg aanleidingen om inhuren van externen te professionaliseren. Een goed inhuurprogramma, of je dat nu zelf organiseert of uitbesteedt, staat en valt met het stellen van de juiste vragen. Wat is de ambitie? Hoe ontwikkel je één taal om het gewenste volwassenheidsniveau te bepalen? Welke risico’s zijn relevant? Waar sta je in verhouding tot de markt? Wat zijn de argumenten voor en tegen uitbesteden? Wat zijn de argumenten voor en tegen zelf doen?
Paul Oldenburg neemt u mee langs deze vragen. Niet om alle antwoorden te geven, maar juist om u te ondersteunen bij het intern tijdig, volledig en met de juiste mensen voeren van de juiste inhoudelijke discussie. Als cruciale stap richting professioneel inhuren..

Over Paul Oldenburg
Paul (1969) is vanaf het begin (2009) betrokken geweest bij de ontwikkeling van de eerste onafhankelijke MSP van Nederland; Staffing Management Services in Rotterdam. Hij is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en verbetering van dienstverlening aan de publieke sector en aan grote corporate accounts (> 20 miljoen inhuur). Als MSP expert is hij een van de auteurs van het boek Professioneel Inhuren van Flexibele Arbeid. Voor de presentatie “zelf doen of uitbesteden” valt hij enerzijds terug op zijn bedrijfskundige achtergrond waar hij op dit thema afstudeerde. Anderzijds is er de praktijk waar hij veelvuldig betrokken is bij MSP implementaties, zowel intern (zelf doen) als met een externe partij (uitbesteden).

Leer het klappen van de zweep bij IT Sourcing
Leer het klappen van de zweep bij IT Sourcing
12:30 - 13:15
Friso van de Kolk
Organisatie
HeadFirst Group
Thema
Professioneel inhuren in de praktijk

Dat de krapte op de arbeidsmarkt zich nog verder verspreid, is voor niemand onbekend. In onze webinar van september vertelde Alexander Reuvers al over creatieve oplossingen om dit probleem slim af te zijn. Nu is het de beurt aan Friso van de Kolk, waarbij hij verder inzoomt op de schaarste van IT talent. Ten slotte loopt maar liefst 54%* van de organisaties bij deze functies/rollen tegen problemen aan.

Om nog beter te weten wat er in de markt speelt onderzocht Myler, in samenwerking met TIAS Business School, voor welke uitdagingen organisaties worden gesteld op het gebied van IT Sourcing. Analyses van onder andere ontwikkelingen, kennisborging en motieven voor outsourcen leverden een schat aan informatie op. In dit webinar deelt Van de Kolk de learnings, om gezamenlijk de sourcing van IT professionals naar een hoger niveau te kunnen tillen.

Meld je dus snel aan voor onze webinar en leer de klappen van de zweep bij IT Sourcing.

Over Friso van de Kolk
Friso van de Kolk is manager Business Development & Partnerships bij Myler, onderdeel van HeadFirst Group, de bemiddelaar die de bij zelfstandig IT-professionals en leveranciers (bedrijven met IT-professionals op de payroll) aanwezige kennis rechtstreeks verbindt aan opdrachtgevers.

Myler regelt het contractbeheer en verzorgt de search van IT-professionals. Ook nemen zij het beheren van contracten, verzorgen van de (financiële) administratie en het uitsluiten van inhuurrisico’s uit handen van de eindopdrachtgever. Vanuit zijn rol is Friso verantwoordelijk voor het succesvol verwerven van nieuwe opdrachtgevers binnen de profit sector en het aangaan van partnerships met geselecteerde leveranciers.


*Bron: Berenschot

RPO als redding in tijden van schaarste
RPO als redding in tijden van schaarste
13:30 - 14:15
Spreker
Mark Bassie en Marleen Deleu
Organisatie
The Flex Academy en Flex-Bbeheer
Thema
Professioneel inhuren in de praktijk

Structurele schaarste, de forse concurrentie van steeds meer online platformen voor freelancers en de snel veranderende recruitment technologie maken dat talent acquisitie steeds meer voer voor specialisten wordt. RPO zit daardoor in de lift en wordt professioneler.

In het webinar beantwoorden we vragen als: Welke voordelen brengt RPO voor een organisatie? Wat lost een RPO partner voor je op? Is RPO mogelijk iets voor je? Hoe kies je een geschikte partij, welke stappen neem je best in het selectieproces? Wat zijn de trends in de RPO markt?

Mark Bassie en Marleen Deleu hebben midden januari het tweede vergelijkend onderzoek gepubliceerd naar 17 RPO dienstverleners in België en Nederland. Alle deelnemers zijn gewikt en gewogen en overzichtelijk weergegeven. De trends en ontwikkelingen in deze tak van sport zijn op een rij gezet, en met de woordenlijst bent u helemaal mee met de specialisten ter zake.

Trans4meren naar werk- en opdrachtgeverschap voor de 4e Industriële Revolutie
Trans4meren naar werk- en opdrachtgeverschap voor de 4e Industriële Revolutie
14:30 - 15:15
 
Wim Davidse
Organisatie
Dzjeng
Thema
Professioneel inhuren in de praktijk

Nog niet eerder werkten er meer dan 8,8 miljoen mensen op de Nederlandse arbeidsmarkt; was de schil met 3,1 miljoen flexwerkers zó groot; werkten er zóveel 55plussers en hoogopgeleiden. En toch heeft ruim een kwart van de werkgevers groeistokkende moeite om mensen te vinden. En de impact van de 4e Industriële Revolutie – digitalisering, verduurzaming, vergrijzing, individualisering, … – moet nog op gang komen. Zo komt 65% van iedereen die nu een opleiding volgt, in een beroep terecht dat nu nog niet bestaat. Wat zijn de uitdagingen en mogelijkheden voor werk- en opdrachtgevers die willen floreren in die nieuwe wereld van (flex)werk?

Over Wim Davidse
De nieuwe wereld van (flex)werk – Wim Davidse maakte hiervan al vele analyses, en verzorgde er inmiddels honderden informatieve, interactieve en inspirerende lezingen, inspiratieshops en sparringsessies over. Evenals gastcolleges, en publicaties. In het verlengde daarvan: strategisch advies en transformatie. Ook is hij hoofdredacteur van Flexmarkt magazine, inspiratiebron voor flexcellent ondernemen. Raad van Advies-lid. En lid van de werkgroep Agenda voor de Industrie. Daarvoor was hij directielid Vedior Groep Nederland, tien jaar, als strateeg & analist, marketeer & werkmerkmaker, en veranderaar & innovator. Voorzitter van de ABU-commissie MarktMonitor, Economie & Voorspellingen. En lid van de programmaraad van het Nederlands Centrum voor Sociale Innovatie.

Woensdag 13 februari
Thema: Employer Branding
Woensdag 13 februari
Opening dagvoorzitter
Opening dagvoorzitter

Dagvoorzitter Hans Kroonen geeft een inleiding over het dagthema "Employer Branding" en zal gedurende de dag de verschillende sprekers introduceren.

5 lessons learned van Steam
5 lessons learned van Steam
10:15 - 11:00
Spreker
Hans Kroonen
Organisatie
Steam
Thema
Employer Branding

Wij zijn Steam. Bureau voor Employer Branding en arbeidsmarktcommunicatie. Dit jaar worden we 25 jaar.
We vieren successen en gaan op ons bek. Daar hebben we altijd veel van geleerd, maar uitgeleerd zijn we natuurlijk nooit. We vinden het leuk om onze ervaring en inzichten te delen.
Wat werkt voor ons goed? Wat ging minder? Wat zijn onze do’s en dont’s?
In dit webinar neemt Hans Kroonen, directeur van Steam, je mee in onze 5 lessons learned.

Over Hans Kroonen
Hans Kroonen is een van de oprichters van Steam. Als Directeur Client Services verantwoordelijk voor de klantrelatie en de kwaliteit van de dienstverlening. Verantwoordelijk voor veel opvallende en onderscheidende (en prijswinnende) campagnes. Het vakgebied Employer Branding is mede door hem vormgegeven.

In 3 stappen van sterk verhaal naar sterk employer brand
In 3 stappen van sterk verhaal naar sterk employer brand
11:15 - 12:00
Spreker
Deborah Hempenius
Organisatie
RecruitNow
Thema
Employer Branding

Employer branding, een hot topic met een dunne lijn tussen een écht verhaal en een sterk verhaal. Werkzoekenden wegen alle factoren tegen elkaar af in hun zoektocht naar een nieuwe baan, maar wat maakt dat zij voor jouw organisatie kiezen? En belangrijker nog, hoe maak je jouw beloftes aan potentiële werknemers én bestaande werknemers waar? In de webinar van RecruitNow vertelt Deborah in 3 stappen hoe je van een sterk verhaal tot een sterk employer brand komt. Na het volgen van de webinar kan je meteen aan de slag om een ijzersterke employer value proposition te formuleren.

Over Deborah Hempenius
Deborah Hempenius is een creatieve Contentmarketeer bij RecruitNow. Met een grote glimlach vertaalt ze doelstellingen naar ráke arbeidsmarktcommunicatie. Binnen no time tovert zij de meest pakkende teksten uit haar mouw. Zij houdt zich bezig met het bedenken van creatieve concepten, het (her)schrijven van vacatureteksten en het optimaal inrichten van recruitment sites. Daarnaast deelt Deborah graag haar kennis als trainer, spreker en adviseur.

Masterclass Employer Branding door dé Content Marketeer van het Jaar 2018
Masterclass Employer Branding door dé Content Marketeer van het Jaar 2018
12:30 - 13:15
Spreker
Aart Lensink
Organisatie
LVB Content Marketing namens Vakmedianet
Thema
Employer Branding

Voor succesvolle Employer Branding is optimale Content Marketing essentieel. LVB Content Marketing is hét nummer 1-contentmarketingbureau in Nederland.

Dé grote winnaar met maar liefst 10 prijzen bij Grand Prix Content Marketing 2018. Waaronder de award voor ‘Content Marketeer van het Jaar’ voor Aart Lensink. Zijn webinar staat garant voor het verkrijgen van waardevolle kennis, inzichten en inspiratie op het gebied van Employer Branding/ Arbeidsmarktcommunicatie.

Over Aart Lensink
Aart Lensink is directeur van content marketing bureau LVB. Achtergrond: journalist in krantenland, televisie, magazines. Sinds de oprichting van LVB altijd op zoek naar het antwoord waarom sommige content van merken wél aanslaat en andere totaal niet. Verder: bestuurslid Platform Content.

Over Kees Jan Markens
Arbeidsmarktcommunicatie specialist bij Vakmedianet en adviserend bij Brockmeyer. Business lead Arbeidsmarktcommunicatie (employer branding en vacatures) voor álle titels van Vakmedianet zoals Cobouw.nl, Distrifood.nl, Logistiek.nl, PWnet.nl, CMweb.nl, MissetHoreca.nl, AMweb.nl, Vastgoedmarkt.nl, Salarisnet, Facto en nog vele andere leidende vaktitels. Hiermee biedt Vakmedianet voor 56 vakgebieden dé beste kanalen voor Content Marketing en Employer Branding.

7 manieren om met je employer brand aan de slag te gaan
7 manieren om met je employer brand aan de slag te gaan
13:30 - 14:15
Spreker
Marion de Vries
Organisatie
Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Thema
Employer Branding

Een sterk werkgeversmerk. Staat op veel wensenlijstjes en is noodzakelijker dan ooit. Maar hoe bouw je zo’n sterk merk in een markt waarin de sollicitant in de driversseat zit. Tijdens dit webinar laat Marion je een aantal manieren zien om te werken aan jouw merk. Sommige traditioneel, andere broodnodig en een enkele innovatief.

Over Marion de Vries
Marion de Vries is oprichter van The Reputationals, dat zich bezighoudt met de reputatie van organisaties (zoals Rijkswaterstaat, NS, Pink Elephant, Alliander en Belastingdienst) op de arbeidsmarkt. Activiteiten varieren van reputatie-onderzoek, (strategische) marktbewerkingsplannen, employer branding, campagnemanagement en interim management. Zij was 14 jaar directeur van TBWA\Job Company. Daarnaast is ze juryvoorzitter van de Werf& Awards en aangesloten bij het Employer Brand Netwerk. Marion is als docent verbonden aan de Academie voor Arbeidmarktcommunicatie, zij verzorgt o.a. de leergang Arbeidsmarktcommunicatie, de masterclass Employer Branding, bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie en verzorgt op maat samengestelde incompany trainingen.

360 Candidate Targeting: ken je ideale kandidaat!
360 Candidate Targeting: ken je ideale kandidaat!
14:30 - 15:15
Spreker
Peter Hagedoorn
Organisatie
Brockmeyer Jobmarketing Experts
Thema
Employer Branding

Wat krijg je als je de performance data van ruim 2.000 jobboards verrijkt met data over jouw doelgroep? Arbeidscommunicatie-expert Peter Hagedoorn laat jou in dit webinar kennis maken met de beste technieken en (gratis) tooling om jouw ideale kandidaat te bereiken én te verleiden.


Over Peter Hagedoorn
Peter Hagedoorn (38) is expert op het gebied van online recruitment en arbeidsmarkt-communicatie. Door zijn ervaring als adviseur op het gebied van (online) media campagnes én als recruiter weet hij als geen ander hoe je een kandidaat kunt bereiken en verleiden. De laatste jaren is hij vooral werkzaam als adviseur in de wereld van jobmarketing en data gedreven recruitment. Daarnaast wordt hij regelmatig gevraagd om op recruitment evenementen zijn expertise te komen delen.

Donderdag 14 februari
Thema: Arbeidsmarkt, inhuur en flex
Donderdag 14 februari
Opening dagvoorzitter
Opening dagvoorzitter

De Business Case voor Total Talent Management
De Business Case voor Total Talent Management
10:15 - 11:00
 
Mark van Assema
 
HRTech Review
Thema
Arbeidsmarkt, inhuur en flex

Alle politieke en juridische discussies daar gelaten is het de hoogste tijd om HR weer over Human Resources, mensen dus, te laten gaan, los van hun contractvorm. Dat Total Talent Management de enige weg vooruit is voor HR zal blijken als je deze Business Case ziet.

Hierin wordt via de driehoek People-Process-Technology naar de kosten en baten gekeken. Voor het laatste onderdeel zal de nieuwe “HRTech Arena” met alle software spelers in Nederland worden onthuld, zodat je alternatieven voor goedkopere of betere HRTech kunt vinden.

Over Mark van Assema
Mark van Assema is HRTech-projectleider en adviseur voor de groei naar Total Talent Management. In 2017 heeft hij HRTechReview.nl opgericht om objectief inzicht te geven in de HRTech-markt in Nederland.

Uw organisatie en uw inhuurprogramma: happily ever after?
Uw organisatie en uw inhuurprogramma: happily ever after?
11:15 - 12:00
Spreker
Chris Neddermeijer
Organisatie
Nétive VMS
Thema
Arbeidsmarkt, inhuur en flex

Wanneer een organisatie een inhuurprogramma opzet of het beheer daarvan uitbesteedt, worden de korte en lange termijndoelstellingen vaak bij aanvang gedefinieerd. Sterker nog: een MSP-dienstverlening wordt vaak zelfs als zodanig ingekocht en contractueel voor tenminste drie jaar vastgelegd. Maar in deze turbulente markt lijkt een half jaar vooruitkijken al moeilijk, laat staan gedurende de contractduur van de MSP. Kunnen we wel gedetailleerde doelstellingen bepalen voor 3 jaar? Zo niet, wat dan wel? Hoe kan je een gelukkig huwelijk creëren met je inhuurprogramma, happily ever after?

Over Chris Neddermeijer
Chris begon zijn carrière in verschillende IT-functies binnen een internationale uitzendorganisatie in 1998 en richtte in 2003 samen met Patrick Tiessen Nétive VMS op.
Door gebruik te maken van de beste technologie, kan Nétive een marktgerichte oplossing bieden die ATS, VMS, FMS en SoW combineert in één echt geïntegreerde oplossing. Met meer dan 15 jaar ervaring met Master Vendor, inhuurdesk en MSP-oplossingen is Chris verantwoordelijk voor solution architecture binnen Nétive. Zijn interesses zijn continu programma ontwikkeling, business intelligence, voorspellende analyses en kunstmatige intelligentie binnen het domein contingent workforce management.

Trends en ontwikkelingen in outsourced recruitment
Trends en ontwikkelingen in outsourced recruitment
12:30 - 13:15
Spreker
Jurgen Jaarsma
Organisatie
Hays Talent Solutions
Thema
Arbeidsmarkt, inhuur en flex

Net als in 2017 en 2018 zal het ook in 2019 voor veel organisaties nog moeilijker worden om talent aan te trekken. De alsmaar toenemende schaarste op de arbeidsmarkt zorgt voor keiharde concurrentie bij de slag om talent. Niet alleen voor vaste medewerkers, maar ook voor de flexibele schil. We zien dat bedrijven er niet in slagen om het juiste talent aan te trekken, dit remt direct de groeiambities van organisaties. Hiermee zijn Talent acquisition strategy en employer value proposition eindelijk boardroom thema’s geworden. Tijd voor de Chief Recruitment Officer!

Over Jurgen Jaarsma
Jurgen Jaarsma is directeur van Hays Talent Solutions Nederland, een onderdeel van Hays dat outsourced recruitment oplossingen op maat biedt. Hij werkt al meer dan vijftien jaar in de recruitmentsector en vervulde diverse rollen. Van het bemiddelen van uitzendkrachten, via advisering van bank- en verzekeringswezen op gebied van recruitment, tot zijn huidige functie als directeur.

Wat weten we van de ZZP’ers? En wat nog niet?
Wat weten we van de ZZP’ers? En wat nog niet?
13:30 - 14:15
Ellen van Wijk
Organisatie
Platform zzp dienstverleners
Thema
Arbeidsmarkt, inhuur en flex

Dit webinar is met name interessant voor intermediairs die aan zzp-dienstverlening doen. Maar ook voor eindopdrachtgevers en beleidsmakers.
We presenteren objectieve cijfers over zzp’ers. Wat weten wij wel en wat weten wij (nog) niet van zzp’ers? Waar zitten de blinde vlekken?
Ellen van Wijk schreef een whitepaper over zzp’ers voor het Platform zzp-dienstverleners. Daarin geeft ze een overzicht van diverse onderzoeken. Ellen zal haar bevindingen met ons delen en Lisette geeft aan wat intermediairs met de uitkomsten van dit onderzoek kunnen. .

Over Ellen van Wijk
Ellen van Wijk is zelfstandig onderzoeker / adviseur op het terrein van arbeidsmarktvraagstukken. Ze werkte eerder als onderzoekster bij TNO en doet nu o.a. opdrachten voor het Platform zzp-dienstverleners en de ABU. Ook van haar hand is de whitepaper “Wat is de impact van platformwerk?”.

Over Lisette van Rossum
Lisette is platformmanager van het Platform zzp-dienstverleners (belangenbehartiger van zzp-intermediairs). Zij is van huis uit fiscaal jurist. Reeds 8 jaar werkzaam bij de ABU als sr. beleidsmedewerker. Met enige regelmaat schrijft zij een column voor de website van het platform respectievelijk van de ABU.

Politiek debat: naar een duurzaam zzp-stelsel
Politiek debat: naar een duurzaam zzp-stelsel
14:30 - 15:15
Mei Li Vos & Mirjam de Blécourt
Arbeidsmarkt, inhuur en flex

De discussie over de plek van de zelfstandigen in ons fiscaal, sociaal arbeidsbestel is actueler dan ooit. Zijn het de ‘vrije werkenden’, voor wie het goed is wanneer er een vorm van basis bescherming en voorziening komt? Of zijn het ondernemers die vooral gebaat zijn bij veel verantwoordelijkheid. Met alle vormen die er tussen in zitten. Dé zzp’er bestaat niet. Dat weten we. Moet er dus een gedifferentieerd beleid komen of juist niet? Neemt het huidige kabinet de juiste (tussen)stappen? Wat zou een vervolg moeten zijn? Moet er een ‘derde statuut’ komen? Hoe ligt deze discussie in Europees verband?

ZiPconomy hoofredacteur Hugo-Jan Ruts gaat hierover in gesprek met Mei Li Vos (lijsttrekker PvdA voor de Eerste Kamer) en Mirjam de Blécourt. Mirjam de Blécourt is een toonaangevende arbeidsrechtadvocaat en staat op plek 9 van de VVD Eerste Kamer advieslijst.

Vrijdag 15 februari
Thema: Candidate Experience
Vrijdag 15 februari
Opening dagvoorzitter
Opening dagvoorzitter

De “candidate experience” bekeken vanuit de vacaturehouder
De “candidate experience” bekeken vanuit de vacaturehouder
10:15 - 11:00
 
Ronald van Driel & Peer Goudsmit
 
Recruitment Accelerator
Thema
Candidate Experience

De “candidate experience” is essentieel om de juiste mensen aan boord te halen. Naast de recruiter speelt de vacaturehouder hierin een essentiële rol. Vandaag nemen we je mee in de reis hoe de vacaturehouder die rol kan invullen en hoe de recruiter hem/haar daarbij kan ondersteunen.

Over Peer Goudsmit
Peer is een ondernemende, energieke recruitment evangelist, die graag als recruitment “brandweerman” aan de slag gaat om recruitment weer los te trekken en aan de andere kant ook gemakkelijk boven de materie gaat hangen om aan de knoppen van het proces te draaien en de (recruitment) organisatie strategisch stappen voorwaarts te laten maken. Sterke focus op mens en resultaat.

Over Ronald van Driel
Ronald is de Recruitment Proces Architect en Arbeidsmarkt-communicatie Versneller, die graag in de huid kruipt van de doelgroep, om daar vervolgens de boodschap en communicatie-kanalen op aan te passen. De recruitmentstrategie ontwerp en implementeert hij met het uitgangspunt de lange termijn doelstellingen van de organisatie te helpen realiseren.

Candidate experience? Recruiter experience!
Candidate experience? Recruiter experience!
11:15 - 12:00
 
Marius van den Hombergh
 
Textkernel
Thema
Candidate Experience

Kandidaten hebben het anno 2019 voor het uitkiezen. En dat is voor jou in deze krappe markt een flinke uitdaging. Maar wat als jij de ideale kandidaten heel eenvoudig de best passende baan bij jouw organisatie kunt aanbieden?

Verhoog de kandidaat-conversie, bouw geautomatiseerd je eigen talentpool en maak eenvoudig mobiel solliciteren mogelijk. Vind vervolgens snel de juiste match in je eigen database. Zo til je de candidate experience naar het hoogste niveau en creëer je tegelijkertijd een feilloze recruiter experience. Hoe blijer de recruiter, hoe beter voor de kandidaat en voor jouw bedrijf.

Meer weten? Schrijf je in voor ons webinar!

Over Marius van den Hombergh
Marius van den Hombergh is een ervaren accountmanager bij Textkernel en spreekt elke dag met ondernemende recruiters die stappen willen maken qua it-infrastructuur en automatisering. Hij is zeer bekend met de markt, weet wat er speelt en is goed op de hoogte van wat er op dit moment wel en niet mogelijk is op het gebied van automatisering.

Marius heeft op meerdere evenementen presentaties gegeven over oplossingen binnen de HR & Recruitment markt en weet de aandacht te trekken en te behouden. Ook ontstaat er vaak een gezonde discussie.

Hoe bouw je een optimale candidate journey?
Hoe bouw je een optimale candidate journey?
12:30 - 13:15
 
Raymond Lemmers
Organisatie
Raycruitment
Thema
Candidate Experience

Waar begint de candidate journey? Denk je vanuit je organisatie of vanuit het perspectief van de kandidaat? Ik neem je mee in de verschillende stappen van de candidate journey en laat aan de hand van praktische tips zien hoe je het beter en belangrijker, leuker kan maken voor je kandidaten!

Over Raymond Lemmers
Nieuwsgierig, energiek en uitdager dat zijn woorden welke mensen waarmee ik heb gewerkt mij beschrijven. Het brengt mij veel plezier in mijn werk om bij organisaties de nodige veranderingen door te voeren welke eerder niet lukte.

Mijn expertise ligt hoofdzakelijk binnen (social media) recruitment waarbij ik operationeel opereer. Maar nog meer plezier krijg ik van het opzetten van nieuwe teams, processen, websites en de verbetering van de beleving van de kandidaat. De Candidate Journey is eigenlijk wat mij drijft en dat behelst het hele wervingsproces. Hiervoor kijk en gebruik ik nadrukkelijk de ervaringen van Customer Experience top voorbeelden om te kijken waar ik dat kan integreren in de Candidate Journey. Onboarding van de kandidaat is een belangrijk item en daarom hebben wij ook eigen portals voor de medewerker helemaal op maat gemaakt!

Technologie voor selecteren van onverwacht talent
Technologie voor selecteren van onverwacht talent
13:30 - 14:15
Spreker
Jaap Jan van Assen
Organisatie
Eelloo
Thema
Candidate Experience

Hoe selecteer je mensen in een krappe arbeidsmarkt en match je voor functies waarvan de eisen steeds veranderen?

Eelloo ontwikkelde RH-recruitment: een selectiemethode vanuit (onverwacht) talent. Een goede candidate experience niet alleen door de inzet van de laatste technologie zoals Game Based en Video Assessments, maar vooral door kandidaten te laten pitchen vanuit hun eigen talent en waarden. Hoe sluiten die aan bij het werk en de waarden van de organisatie?

Jaap Jan neemt je mee in deze methodiek en ook de eerste praktijkcase voor de selectie van Trainees bij de gemeente Utrecht.

Over Jaap Jan van Assen
Jaap Jan is afgestudeerd als psycholoog en begon zijn loopbaan als ondernemer in de IT-sector. Bij een grote internationale uitgever van assessmenttools maakte hij kennis met het HR-vak, business development en strategie. Ook ontdekte hij zijn drive voor innovatie en HR-tech.

Hij maakte de overstap naar eelloo vanwege de uitgesproken visie en het vermogen daar vanuit te innoveren. Bij eelloo is hij o.a. verantwoordelijk voor meerdere business units en propositie-ontwikkeling. Daarnaast spreekt en blogt hij met enige regelmaat over arbeidsmarktvraagstukken, nieuwe HR technologie en de ethische kant hiervan.

Hoe faciliteer je als uitzendbureau je kandidaten optimaal?
Hoe faciliteer je als uitzendbureau je kandidaten optimaal?
14:30 - 15:15
Spreker
Maikel Neelen
Organisatie
Tigris
Thema
Candidate Experience

De candidate experience houdt niet op na het werven en selecteren van kandidaten. Kandidaten gaan uiteindelijk aan de slag en krijgen ook te maken met de mid- en back office van jouw organisatie. Daarom zijn ook deze onderdelen van cruciaal belang om uiteindelijk een optimale customer experience te kunnen realiseren. Dit maakt de inzet van een platform essentieel; communicatie op het juiste moment, op de juiste plaats en via het juiste medium. De rol van uitzendbureaus verandert en na dit webinar weet jij hoe je jouw uitzendbureau futureproof kunt maken!

Over Maikel Neelen
Maikel Neelen is CTO & co-founder van Tigris. Met zijn jarenlange ervaring in de uitzendbranche is hij op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends, die hij vervolgens doorvertaalt in de ontwikkeling van het Tigris platform. Tigris is het enige platform voor de uitzendbranche dat ontwikkeld is op het meest krachtige CRM-systeem ter wereld: Salesforce. Één integrale oplossing voor jobmarketing, recruitment, operations en payrolling. Dit zorgt ervoor dat flexbureaus, opdrachtgevers en kandidaten optimaal samen kunnen werken.

Maandag 11 februari
Dinsdag 12 februari
Woensdag 13 februari
Donderdag 14 februari
Vrijdag 15 februari

Privacy verklaring

Werf-en.nl gaat zorgvuldig om met uw privacy om op deze website. Lees meer hierover in onze privacy verklaring. Klik op 'privacy instellingen' om uw toestemmingen voor verwerking van uw informatie aan te passen.

Privacy verklaring | Verberg deze balk
Privacy instellingen