Online Masterclass Recruitment Marketing

Meet the candidate where they are, and make it great

Natuurlijk kan de masterclass Recruitment Marketing als gevolg van het coronavirus offline geen doorgang vinden. Om onze klanten toch te kunnen voorzien van de kennis en informatie waarnaar zij op zoek zijn, wordt er hard gewerkt aan het omzetten van de masterclass naar een besloten Live Stream. Inschrijven is dus gewoon mogelijk en we gaan er met elkaar een mooie dag van maken. Het allerbelangrijkste is natuurlijk om met zijn allen het coronavirus zo snel mogelijk in te dammen en gezond te blijven.

Op het snijvlak van recruitment, sourcing, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding, bevindt zich recruitment marketing. Het is effectief vinden en verleiden van (latente) kandidaten met behulp van doelgroep data-analyse, de modernste sourcing technieken en het positief verrassen van kandidaten wanneer je hen benadert of bereikt. Tijdens deze masterclass leer je:

  • Latente baanzoekers vinden in (online) communities: searchen en sourcen.
  • Doelgroepen in kaart brengen door middel van data-analyse tools: meer resultaat door te vertrouwen op data.
  • ‘Tech’ innovaties waar je slimmer door gaat werven.
  • Doelgroepgericht benaderen en verleiden met storytelling.
  • De kracht van impact en een goede candidate experience: van kandidaat naar ambassadeur

Programma

Ontvangst is vanaf 10.15 uur en het programma begint om 10.30 uur. Om 17.30 uur wordt de masterclass afgesloten.

Welkom en kennismaking

Vind de onzichtbare kandidaat
De ‘passive’ candidate bestaat, maar is alleen niet via de traditionele recruitmentkanalen te vinden. In dit gedeelte gaan we deze kandidaat in kaart brengen en tevens de (online) communities, mobile apps en websites waar je ‘m wel gaat treffen.

Lunch

Tech en data
De belangrijkste drivers van recruitment marketing zijn data en ‘tech’. Nieuwe innovaties, veelal gedreven of ondersteund door data, waardoor je meer succes haalt uit referral, het ATS, leads uit de traffic op websites, webinars of nieuwsbrieven en vacature ads.

Waarom jouw organisatie?
Om impact te maken op talent, moet je hem of haar in het hart raken: verrassen. Het creëren van een gevoel en een ijzersterk verhaal hebben. Geloofwaardig, authentiek en onderscheidend. Met welk verhaal over jouw organisatie verleid je je kandidaat?

Nieuwe spelregels
Slimmer werven of harder werken? Meer mediadruk of 1 op 1 benadering? 100 personen in een funnel voor 1 hire of juist maar 5? En op welke manier gebruik je bijvoorbeeld Whatsapp of Instagram in je werving? De huidige arbeidsmarkt, maar vooral het huidige talent vraagt aan jou om andere benaderingsstrategieën.

Vragen en afronding
Laatste vragenronde waarin vragen kunnen worden voorgelegd aan de docent en collega-deelnemers.