Gem. leestijd 3 min  17x gelezen

Campagne van de week: Hoe Kennemerhart levenservaring boven werkervaring zet

Werkervaring krijg je overal. Maar levenservaring? Daarvoor moet je toch echt in de ouderenzorg zijn, is de onderliggende boodschap van de nieuwe campagne van Kennemerhart. Nu eens níet met eigen medewerkers in de hoofdrol, maar juist met cliënten…

Het artikel gaat hieronder verder.

Masterclass Employer branding

Neem een voorsprong met een sterk werkgeversmerk. Om nieuw talent binnen te halen én om te verbinden met jouw ...

Bekijk event
Lees meer over Masterclass Employer branding
Campagne van de week: Hoe Kennemerhart levenservaring boven werkervaring zet

Dat vriendje? ‘Dat komt later wel. Eerst jezelf maar eens ontwikkelen.’ En: je hebt altijd talent. ‘Alleen moet je even zoeken wat je talent is.’ Het zijn zomaar twee van de levenswijsheden die ouderen te delen hebben in de nieuwe campagne van Kennemerhart, ouderenzorgorganisatie met 10 woonzorglocaties in Kennemerland, meerdere dag- en ontmoetingscentra en een behandelcentrum, waar ongeveer 2.300 medewerkers en 850 vrijwilligers zorg bieden aan ruim 2.500 ouderen in Kennemerland.

Het is een opvallende campagne in een sector die normaal gesproken juist vooral de eigen medewerkers centraal stelt, maar het nu omdraait, en de levenservaring van de eigen cliënten het verhaal laat vertellen. En dat alles onder het overkoepelende inzicht: ‘werkervaring krijg je overal, levenservaring bij Kennemerhart’. Met deze campagne richt Kennemerhart zich dan ook ‘op het hart in plaats van op het cv’, aldus hoofd marketingcommunicatie Marianne Ostendorf. Ze noemt de campagne bovendien ‘een eerbetoon aan de meest wijze mensen die er zijn’.

Zoveel meegemaakt

Nu het steeds moeilijker wordt om zorgpersoneel te vinden, wil de organisatie met de nieuwe employer branding-campagne met name het beeld van werken in de ouderenzorg opfrissen, aldus Ostendorf. Ze benadrukt dat de verhalen van cliënten kunnen helpen om nieuwe medewerkers te inspireren voor een carrière in de zorg. ‘Onze bewoners hebben zoveel meegemaakt: van oorlog en maatschappelijke veranderingen tot persoonlijke overwinningen. Door hun verhalen te delen, laten we zien hoe betekenisvol het is om bij te dragen aan hun dagelijks leven.’

De 81-jarige Marijke deelt haar geheimen voor een gelukkige relatie…

In de beelden en video’s van de campagne staan dan ook bewoners centraal die hun levenslessen delen – over liefde, verlies, geluk en veerkracht. De portretten, gemaakt door fotograaf Nanda Hagenaars, tonen de schoonheid van ouder worden en de verhalen die in iemands gezicht geschreven staan. De bewoners vertellen in hun eigen woorden wat zij in het leven geleerd hebben en wat zij aan jongere generaties willen meegeven. Zoals de 94-jarige Wil, die je leert hoe je in het leven moet staan. Ans (eveneens 94) herinnert je eraan wat echt ertoe doet. En de 81-jarige Marijke deelt haar geheimen voor een gelukkige relatie.

Elke dag iets nieuws

De campagne wil zo niet alleen de menselijke kant van ouderenzorg tonen, maar ook de waarde van persoonlijke groei voor medewerkers. ‘Werken bij Kennemerhart betekent werken met mensen die het leven kennen – en daarvan leer je elke dag iets nieuws’, aldus Ostendorf. De campagne, gemaakt door Happiness, en geschoten door Nanda Hagenaars, is de komende tijd te zien op bussen, bushokjes, in bioscopen en online.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners

Meer informatie