Masterclass candidate experience

Tijdens de masterclass candidate experience leer je hoe alle interacties met je kandidaten gedurende het hele proces invloed hebben op hoe je kandidaten over jouw organisatie denken. Aan de hand van de MOT Theorie behandelen we elke stap, van informatie inwinnen tot het besluit.

Candidate Experience
Een positieve candidate experience geeft je kandidaten het gevoel dat ze gewaardeerd, gerespecteerd en geënthousiasmeerd worden. Een negatieve candidate experience heeft precies het tegenovergestelde effect: de kandidaten lopen voortaan liever in een grote boog om jou heen. Dat laatste wil je natuurlijk voorkomen.

Uit onderzoek is gebleken dat 78% van de kandidaten denkt dat de manier waarop ze worden behandeld tijdens het wervingsproces, weerspiegelt hoe het bedrijf zijn werknemers behandelt. Door je kandidaten een positieve ervaring te geven, verhoog je dus meteen je aantrekkelijkheid als werkgever. Wie wilt dat nou niet.

Tijdens deze masterclass gaan we aan de slag met de definitie van de candidate experience en hoe je deze in kaart brengt. We gaan deze masterclass uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Welke fases doorloopt een kandidaat en hoe speel je daar op in? Daarnaast komen er interessante cijfers en data aanbod over de ervaringen van kandidaten tijdens het werving en selectieproces.

Combikorting
De masterclass Candidate Experience leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de actiecode combi-ce *

* Niet geldig in combinatie met andere acties

Meer weten?
Meer weten over de Masterclass candidate experience? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

 

Masterclass doelgroepanalyse en persona’s

Tijdens deze masterclass leer je inzicht te krijgen in specifieke doelgroepen op de arbeidsmarkt door middel van een doelgroepanalyse. Vervolgens leer jij deze inzichten te gebruiken om jouw ideale kandidaat (persona) op te stellen

Doelgroepanalyse en persona’s
Een doelgroepanalyse is een uitgebreid rapport met diepgaand inzicht in heel specifieke doelgroepen op de arbeidsmarkt. Tijdens deze masterclass leer je welke arbeidsmarktbronnen je van deze specifieke informatie kunnen voorzien.

Met behulp van unieke arbeidsmarkt- en doelgroepdata kan je betrouwbare en onderbouwde antwoorden vinden op alle wervingsvragen. Variërend van hoe jij je doelgroep bereikt en van welke apps zij gebruik maken tot de wervingshaalbaarheid van specifieke doelgroepen.Als je antwoord kan geven op alle wervingsvragen en je de demografie, gedragspatronen, motivatie en doelen van je kandidaat kent, wordt het eenvoudiger om arbeidsmarktcommunicatie te ontwikkelen en af te stemmen op de ideale kandidaat per vacature.

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-daep *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-daep *

Meer weten?
Meer weten over de Masterclass doelgroepanalyse en persona’s? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Masterclass benaderen en interviewen

Je hebt de perfecte kandidaat gevonden. De volgende stap in het proces is het benaderen en interviewen van deze kandidaat. Tijdens deze masterclass leer je hoe jij dit het beste kunt aanpakken

Benaderen en interviewen
Je hebt een kandidaat gevonden en de volgende stap is “hoe benader en verleid ik deze kandidaat”. Met handige tips en bewezen methodes helpen wij jou met deze volgende stap. Dit doen we zeer interactief door de volgende onderwerpen te behandelen:

Screening combineren met jouw openstaande vacature
Eerste contactmoment en eerste indruk van de kandidaat met jou en jouw bedrijf. Wat doet dit met de kandidaat ervaring?
Aansluiten bij de motieven van de kandidaat

Na het benaderen en het verleiden van kandidaten zal de nadruk liggen op interviewen van kandidaten o.a. via de STARR- methodiek. We behandelen kort wat communicatietheorie, maar gaan vooral veel oefenen. Oefenen in het verleiden van een kandidaat, het voeren van een gesprek, in het luisteren, in het doorvragen, in stil zijn, in een kandidaat op zijn/haar gemak stellen en kritisch doorvragen. Selecterend interviewen aan de hand van een interviewplan en met een duidelijke taak- en rolverdeling tussen de interviewers (als je met meerdere personen bent).

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-bei *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-bei *

* Niet in combinatie met andere acties

Masterclass Referral Recruitment

Referrals vormen vaak de meest waardevolle sollicitanten voor een organisatie. Het via via werven wordt dan ook steeds belangrijker. In deze masterclass leer je hoe je een goede basis legt om effectief te werven via referrals.

Structureel werven via jouw eigen medewerkers

Referral recruitment wint steeds meer terrein bij personeelswerving. Met behulp van onder meer social media zetten werkgevers eigen medewerkers, oud-medewerkers en/of klanten in als ambassadeurs voor het werven van nieuw personeel. Dit biedt veel kansen. Zeker als je dit met beleid en weldoordacht aanpakt. In deze masterclass Referral recruitment krijg je aan de hand van een checklist en concrete cases handreikingen en input voor een duurzame opzet van een referral strategie. Zowel succesvol op de korte als op de lange termijn. Best practices en inspirerende voorbeelden passeren de revue om te laten zien hoe je succesvol kan zijn met referral recruitment.

Meer weten? Lees meer, download de factsheet of schrijf je direct in>>