Recruitmenttech Demo_Day Nederland

Op donderdag 5 juni 2025 is de 9e editie van Recruitment Tech Demo_Day Nederland. Dé plek waar jij samen met 250 mede-recruiters en meer dan 40 toonaangevende leveranciers ontdekt hoe technologie jouw recruitment naar hoger niveau tilt.

 Bekijk live-demo’s die jouw workflow verbeteren.
 Volg inspirerende pitches en demo talks van experts.
 Ga 1-op-1 in gesprek met leveranciers en vind jouw perfecte oplossing.

 

Recruitmenttech Demo_Day België

Op donderdag 24 april 2025 staat de zesde editie van Demo_Day in Mechelen één dag volledig in het teken van de nieuwste rekruteringssoftware. Met inspirerende pitches, interactieve demo’s en een expovloer vol stands. Wees er snel bij en verzeker jezelf van mooie voordelen.

 

Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding

In samenwerking met De Werkgeversarchitecten organiseren wij voor de meer ervaren arbeidsmarktcommunicatieprofessionals het Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding.

Ben jij een medior of senior professional die zich bezighoudt met arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitment (marketing)? Dan weet je hoe waardevol het is om te sparren met vakgenoten over jouw aanpak en plannen. Om te leren van andere organisaties, geïnspireerd te worden door experts en een kritische externe blik te betrekken bij jouw vraagstukken.

 

Samen met De Werkgeversarchitecten organiseren wij het Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding. De meerwaarde van dit traject:

  • Je wordt elke sessie persoonlijk begeleid door docenten Bianca en Anne-Britt. Je wordt meegenomen in de theoretische kaders en de trends & ontwikkelingen die voor jou van toepassing zijn.
  • Je krijgt de kennis en tools aangereikt om jezelf te ontwikkelen tot een nog betere professional en adviseur.
  • Je kunt jouw specifieke vragen inbrengen en samen pakken we deze aan.
  • Je gaat concreet aan de slag met jouw projecten.
  • Je hoort hoe andere organisaties vergelijkbare uitdagingen aanpakken.
  • Je maakt onderdeel uit van een intervisiegroep, waarmee je zowel binnen als buiten de sessies kunt sparren. Deze ‘tijdelijke collega’s’ bieden een frisse blik en inspiratie.
  • Je gaat naar huis met concrete tips en verbeterpunten waarmee je direct aan de slag kunt. Daarnaast ontvang je nieuwe inspiratie en creatieve ideeën vanuit je intervisiecollega’s én De Werkgeversarchitecten.

Klik hier voor meer informatie over het Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding

Leergang Recruitment

Dé recruitmentopleiding van Nederland

Na de eerste 24 succesvolle opleidingen, start op 2 juni alweer de 25e editie van de Leergang Recruitment. Recruitment is een vak! Een vak waarin je succesvol wordt als je de basisprincipes kent en leert beheersen. In deze praktische opleiding recruitment van 2 x 2 dagen leer je wat recruitment is, hoe je succesvol kunt searchen, verleiden en interviewen. Dat leer je van de beste docenten en trainers uit de recruitmentpraktijk. Alles voor een vliegende start om kandidaten te vinden en in beweging te brengen naar hun volgende stap in hun loopbaan.

Je gaat tijdens deze leergang echt met een eigen groep (jouw ‘klasje’) het leerproces in van recruitment. De andere deelnemers worden dan ook jouw ‘peers’ om tijdens en na de opleiding mee te blijven sparren op het gebied van recruitment. Je vergroot je netwerk tijdens en na de opleiding.

Na afronding van de opleiding:

  • Heb je alle kennis en grondhouding voor het zijn van een vakvolwassen recruiter
  • Ken je de kaders van het vak recruitment
  • Weet je wat van een recruiter wordt verwacht en waar jouw eigen recruitmentkracht ligt
  • Kun je een goede en sterke intake houden met vacaturehouders en opdrachtgevers
  • Weet je hoe je effectief telefonisch en face 2 face moet screenen
  • Beheers je een goede interview techniek
  • Kun je een goed voorstel maken naar een hiringmanager/klant waarom een kandidaat geschikt is
  • Beheers je een aantal basisprincipes van het verleiden van een kandidaat en het schrijven van een doelgroepgerichte en vindbare vacaturetekst
  • Heb je een crashcourse Sourcen en Searchen gehad. Zo leer je naast de basisprincipes waar je kandidaten vindt en hoe ze te benaderen
  • Heb je jezelf stevig als recruiter op de kaart gezet
  • Heb je veel geleerd, heel hard gewerkt en ook veel gelachen

Masterclass TikTok en social media

Als recruiter en arbeidsmarktcommunicatiespecialist is het essentieel om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en technologieën. TikTok, het snelgroeiende sociale mediaplatform, heeft de manier waarop we content bekijken en delen drastisch veranderd. Maar wist je dat TikTok niet alleen een bron van entertainment is, maar ook een krachtig hulpmiddel kan zijn voor werving en employer branding?

Deze masterclass is speciaal ontworpen voor recruiters, HR-professionals en arbeidsmarktcommunicatiespecialisten die hun wervingsstrategieën willen versterken door TikTok effectief in te zetten. We behandelen hoe je TikTok kunt gebruiken om talent aan te trekken en betrokkenheid te vergroten bij zowel je huidige werknemers als potentiële kandidaten. Je leert hoe je op een creatieve en authentieke manier kunt opvallen op TikTok.

Wist je dat 93% van de Nederlanders actief is op sociale media, waarbij de meesten zo’n vijf platformen gebruiken? Voor werkgevers betekent dit een enorme kans. In deze training leer je hoe je paid, owned, en earned media – oftewel betaalde social campagnes, organische content, en de inzet van medewerkers – kunt combineren voor maximale impact. En dat niet alleen voor TikTok, ook voor andere social media kanalen, zodat jij TikTok op de beste manier kunt integreren in je bestaande social media strategie.

Programma

De inloop is vanaf 09:45 uur. We starten om 10:00 uur. De training wordt om 15:00 uur afgerond.

Welkom en korte kennismaking

Inleiding TikTok
Wat biedt TikTok als platform, haar groeiende populariteit en de specifieke rol die het kan spelen in het wervingsproces? Belangrijke statistieken en trends worden besproken om jou een goed begrip te geven van waarom TikTok relevant is voor je wervingsstrategieën.

Succesverhalen
Er zijn veel organisaties die TikTok effectief gebruiken voor werving. We staan stil bij de voorbeelden van organisaties die TikTok op een creatieve en succesvolle manier hebben ingezet voor werving.

Hoe werkt TikTok?
Hoe werkt TikTok? Wat zijn de functies, algoritmen en trends waar je als professional op kan inspelen?

Social media strategie in 6 stappen
Hoe ziet het social medialandschap van jouw organisatie eruit, en hoe ontwikkel je in 6 stappen een effectieve social mediastrategie? Stap voor stap nemen we je mee door het proces, ondersteund door best practices en praktijkvoorbeelden, zodat je meteen weet hoe je dit zelf vorm kunt geven. Lekker pragmatisch en toepasbaar!

Het creëren van boeiende content
Hoe creëer je boeiende content voor TikTok en voor andere social media kanalen? Je ontvangt tips, tricks en handvatten die jou hierbij kunnen helpen.

Analytics:
Meten = weten. We benadrukken het belang van het meten van de prestaties van content.  Hoe kunnen de beschikbare analytics-tools worden gebruikt om succes te meten en strategieën te optimaliseren? Wat is het verschil tussen paid en owned media en wat zijn de voor- en nadelen van deze mogelijkheden?

Integratie van TikTok in je bestaande wervingsstrategie
Leer hoe je TikTok kunt integreren in je bestaande wervingsstrategie en hoe je het platform kunt combineren met andere social media kanalen.  We staan tevens stil bij andere social media kanalen die je kunt inzetten, zodat we jouw volledige social media strategie in kaart brengen en welke rol TikTok hierin speelt. We sluiten de training af met jouw social media plan voor 2025, inclusief een actieplan voor TikTok.

Vragen en afronding

Klik hier voor meer informatie over de Masterlcass Werven met TikTok

 

Thomas inspiratiesessie: Ondernemen

Praktische en interactieve sessie over het belang van leiderschap. Wat is leiderschap nu eigenlijk en hoe kunnen assessments (een stappenplan) je helpen bij de werving en ontwikkeling van leiders?

Leergang Recruitment

Dé recruitmentopleiding van Nederland

Na de eerste zeventien succesvolle opleidingen, start op 12 december alweer de 23e editie van de Leergang Recruitment. Recruitment is een vak! Een vak waarin je succesvol wordt als je de basisprincipes kent en leert beheersen. In deze praktische opleiding recruitment van 2 x 2 dagen leer je wat recruitment is, hoe je succesvol kunt searchen, verleiden en interviewen. Dat leer je van de beste docenten en trainers uit de recruitmentpraktijk. Alles voor een vliegende start om kandidaten te vinden en in beweging te brengen naar hun volgende stap in hun loopbaan.

Een moderne aanpak

In de opleiding gaan we uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Dat betekent dat je ook een persoonlijke intake krijgt en dat wij jouw motivatie toetsen om deel te nemen aan de opleiding. Verder verwerken we in de opleiding veel moderne recruitmenttooling, data, search, Giant, de VacatureVerbeteraar en bewezen technieken zoals VIF en STAR.

En ook:

  • Maximaal 16 deelnemers
  • In 2 keer 2 dagen (incl. 2 overnachtingen)
  • Altijd 2 docenten op de groep
  • Veel interactie, praktijkgerichte werkvormen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
  • Wij bouwen met jou aan een nieuwe generatie recruiters. We bieden je een nieuw netwerk
  • Met de kwaliteitsgarantie van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie

Meer weten over de Leergang Recruitment?  Lees meer >>

Combikorting
De deelnamekosten voor de Leergang Recruitment zijn € 2.999,- bij één persoon en € 5.598,- bij twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met 2 personen de kortingscode combi-lrec *

De laatste drie leergangen waren twee maanden voorafgaand aan de startdatum volledig uitverkocht. Meer informatie? Download hier de factsheet van de Leergang Recruitment. 

Nationale Vacaturebank: Masterclass Diversiteit en Inclusiviteit

Diversiteit en inclusiviteit is een steeds belangrijker thema geworden, ook in de manier waarop wij bij Nationale Vacaturebank kandidaten benaderen. In deze Masterclass helpen wij jou om op een diverse en inclusieve manier te werven en selecteren.

Tijdens deze masterclass geeft dé expert op dit vakgebied, Esther Mollema, praktische tips die je direct kan toepassen in jouw werving- en selectieproces.

Enkele onderwerpen die op de agenda staan zijn:

•    Wat is het belang van diversiteit en inclusie?
•    Wat is de impact van taal in jouw werving- en selectieproces?
•    Hoe schrijf je inclusieve vacatureteksten?

Naderhand ontvang je een handige download met praktische tips!

Meld je aan en we zien je graag op 24 juni om 14:00 uur.

Werven van starters en jong talent

De vraag naar starters (mbo, hbo en wo) op de arbeidsmarkt is vele malen groter dan het aanbod. Daarbij zijn ook de spelregels om deze groep te werven en te behouden voor de organisatie veranderd. Het vraagt nieuwe werving- en selectiemethodes tot en met aanpassingen in het HR beleid.

Whatsappen met een sollicitant is heel normaal!

Iedereen is op zoek naar ‘jong talent’ (starters, GenY, Young Talent en millennials (mbo, hbo en wo). Dat is lastig omdat starters zich op een andere manier laat vinden, verleiden en binden dan ‘oudere’ generaties. Maar om nu meteen te stellen dat alles anders moet, gaat ook weer veel te ver. Aanpassingen op details in het werven, maar ook in het beleid van de organisatie maakt het verschil in het werven en behouden van deze talentvolle groep. Van chatten, instant feedback tot en met video, flexibiliteit door structuur, coachen op de werkvloer en toegankelijk en duidelijk leiderschap. In deze belangrijke details maakt u het verschil bij het werven van bijbaners, starters, junioren, trainees en young potentials.

Tijdens dit seminar wordt u geïnspireerd en leert u (o.a. van de doelgroep):

  • Het verleiden van starters en de daarbij behorende communicatie instrumenten
  • Het managen van verwachtingen binnen de eigen organisatie
  • CRUSH: Coolness, Real, Unique, Self-Identification en Happy
  • De generaties vergeleken: de do’s & don’ts
  • Unieke cijfers en feiten

Lees meer, download de factsheet en/of schrijf direct in >>