Kennisportal Vacatureteksten (gehele jaar)

Jouw toegang tot een schat aan kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst. Op het tijdstip dat jij kiest. In het tempo dat jou past. Flexibel. Volledig. En altijd up-to-date.

24/7 toegang tot een schat aan trainingen, kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst

In een wereld van recruitmentsites, employer branding, sourcing en recruitmentbots lijkt het alsof vacatureteksten niet meer belangrijk zijn. Vacatureteksten zijn echter nog steeds het meest gebruikte middel binnen recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Daarnaast zijn vacatureteksten ook belangrijk om een doelgroep te bereiken en te activeren om te solliciteren.

De Kennisportal Vacatureteksten biedt je de manier om je alle facetten van het schrijven van goede vacatureteksten eigen te maken. In de portal vind je onder andere de Online Training Schrijven van vacatureteksten. Docenten Mariska Smits en Martijn Hemminga laten je stapsgewijs zien hoe je jouw vacatureteksten naar een hoger plan kunt tillen. Iedere module behandelt een bepaald onderwerp in een video. Iedere module sluit je af met een test en als je alle modules succesvol hebt afgerond ontvang je digitaal jouw certificaat.

Daarnaast biedt de kennisportal je een online toolbox met artikelen, checklists, downloads en tools die je helpen bij het optimaliseren van jouw vacatureteksten in de praktijk. De kennisportal wordt continu up-to-date gehouden met actuele video’s en podcasts. Zo kun je 24/7, in je eigen tijd, op je eigen tempo, altijd over de meest actuele kennis, informatie en tools beschikken.

Tweedaagse Sourcing & Search

Talent laat zich vinden en verleiden

Een moderne wervingsstrategie kan niet meer zonder het actief benaderen van beoogd talent. Zeker nu kandidaten schaarser zijn en vaak niet actief op zoek gaan naar jouw vacature. Dat geldt van laag tot hoog opgeleid, van controller tot verpleegkundige. Sourcen is een vak met zijn eigen plek binnen recruitment zoals arbeidsmarktcommunicatie dat ook is. Het is meer dan alleen een Inmail versturen via LinkedIn of een ‘boolean search’ in Google.

Als jij de juiste aanpak en strategie hanteert laat talent zich wel vinden en verleiden.

Woensdag 3 juni gaat de vijfde tweedaagse Sourcing & Search van start. Op dag 1 start je met de basis van sourcen waarna je naar huis gaat met huiswerk voor dag 2. Op deze dag ga je verder de diepte in van het online sourcen. Tijdens deze tweedaagse training leren wij je de geheimen van sourcing. Je wordt geen sourcings Jedi of Ninja, maar je gaat wel veel meer talent vinden en succesvol benaderen.

Vragen aan de docent? App hem gerust even (Sandor Lokenberg – 06 40038436).

Combikorting

Wanneer je samen met een collega van dezelfde organisatie inschrijft, ontvangt de tweede persoon 25% korting met de actiecode combi-bss.*

Meer informatie over de tweedaagse Sourcing & Search?

Lees meer, download de factsheet en/of schrijf direct in >>

Werven van starters en jong talent

De vraag naar starters (mbo, hbo en wo) op de arbeidsmarkt is vele malen groter dan het aanbod. Daarbij zijn ook de spelregels om deze groep te werven en te behouden voor de organisatie veranderd. Het vraagt nieuwe werving- en selectiemethodes tot en met aanpassingen in het HR beleid.

Whatsappen met een sollicitant is heel normaal!

Iedereen is op zoek naar ‘jong talent’ (starters, GenY, Young Talent en millennials (mbo, hbo en wo). Dat is lastig omdat starters zich op een andere manier laat vinden, verleiden en binden dan ‘oudere’ generaties. Maar om nu meteen te stellen dat alles anders moet, gaat ook weer veel te ver. Aanpassingen op details in het werven, maar ook in het beleid van de organisatie maakt het verschil in het werven en behouden van deze talentvolle groep. Van chatten, instant feedback tot en met video, flexibiliteit door structuur, coachen op de werkvloer en toegankelijk en duidelijk leiderschap. In deze belangrijke details maakt u het verschil bij het werven van bijbaners, starters, junioren, trainees en young potentials.

Tijdens dit seminar wordt u geïnspireerd en leert u (o.a. van de doelgroep):

  • Het verleiden van starters en de daarbij behorende communicatie instrumenten
  • Het managen van verwachtingen binnen de eigen organisatie
  • CRUSH: Coolness, Real, Unique, Self-Identification en Happy
  • De generaties vergeleken: de do’s & don’ts
  • Unieke cijfers en feiten

Lees meer, download de factsheet en/of schrijf direct in >>