Black Friday Actie
Terwijl Black Friday vaak draait om overconsumptie, impulsaankopen en spullen die we eigenlijk niet nodig hebben, geloven wij in investeren in iets dat nooit over de datum raakt: kennis.
Nieuwe schoenen slijten. Een gadget raakt verouderd. Maar kennis groeit met je mee en blijft waardevol zolang jij het toepast. Daarom zetten wij tijdens Black Friday niet het zoveelste product in de spotlights, maar ontwikkeling. Want investeren in jezelf is altijd duurzaam. Van 6 november tot en met 5 december 2025 profiteer je bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie van maar liefst 21% korting.
Benut je opleidingsbudget 2025 extra voordelig
Veel organisaties stellen jaarlijks een opleidingsbudget beschikbaar. Maar in de praktijk blijft er vaak een deel ongebruikt liggen. Zonde, want dat betekent:
– misgelopen kennis
– gemiste kansen
– stilstand in je professionele groei
Heeft jouw werkgever een opleidingsbudget voor je beschikbaar? Gebruik jouw budget van 2025 nu extra voordelig voor een training, zelfs als die pas in 2026 begint. Bekijk alle trainingen en schrijf je in!
Zomeractie 2025
Wil jij je kennis verder ontwikkelen? Je jaardoelstellingen behalen? Je opleidingsbudget optimaal benutten de komende maanden?
Dan is dit het moment om in actie te komen. Dompel jezelf onder in een zee van kennis en haal het maximale uit je opleidingsbudget. Schrijf je nu in voor een van onze najaarsopleidingen en verzeker jezelf van een plek.
Dubbel leuke zomer!
Bij ons heb jij deze zomer dubbel zoveel mogelijkheden om jouw kennis op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment of hr te verrijken. Schrijf je tussen 1 juli en 31 augustus in voor een opleiding en kies één van de volgende drie cadeaus:
- 50% korting op een tweede opleiding (je kunt zelf twee opleidingen volgen of samen met een van jouw collega’s de uitdaging aangaan)
- 50% korting op een evenement van Werf&
- Dinercheque van 75 euro
Let op! Er gelden een aantal voorwaarden:
- Deze actie loopt van 1 juli tot 31 augustus 2025;
- De korting op de tweede opleiding wordt verrekend op de goedkoopste opleiding die plaatsvindt vóór 31 december 2025;
- De korting op een evenement van Werf& geldt voor evenementen die plaatsvinden vóór 31 december 2025;
- De dinercheque ontvang je per e-mail in december;
- Deze actie is niet geldig in combinatie met andere acties of korting;
- Niet mogelijk met terugwerkende kracht;
- De korting wordt verwerkt op de factuur;
- De actie geldt niet voor incompany trainingen en de AI-geletterdheid training.
Vrijblijvend adviesgesprek
Heb je vragen over de actie of wil je weten welke opleiding het beste past bij jouw eigen leerbehoefte of dat van jouw collega’s? Neem dan contact met ons op via 088 730 28 88 of info@arbeidsmarktcommunicatie.eu.
AI-geletterdheid training
Strategisch Recruitment in de praktijk
Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Of download de factsheet.
Masterclass Selecteren zonder vooroordeel
Trek zonder vooroordeel de beste talenten aan
Wil jij als recruitmentprofessional, HR-specialist of hiring manager leren hoe je zonder vooroordelen de beste talenten aantrekt en een inclusievere werkomgeving creëert? Onze Masterclass Selecteren zonder vooroordeel biedt jou de kans om je recruitmentproces kritisch onder de loep te nemen, te ontdekken waar de bias zijn intrede doet en welke invloed dit heeft op de beslissingen in het proces.
In deze interactieve training krijg je inzicht in het ontstaan van onbewuste vooroordelen en hoe wij beslissingen nemen. Je leert waarom iedereen bevooroordeeld is en hoe je hiermee om kunt gaan. Daarna maken we de vertaalslag naar recruitment en ontvang je praktische tools en technieken om de bias zoveel mogelijk uit het proces te halen. Denk aan het inzetten van gestructureerde interviews, anoniem solliciteren en bias-checklists. We gaan een stap verder: je oefent met concrete casussen en leert hoe je je stakeholders overtuigt om biasvrije werving centraal te stellen binnen je organisatie.
Het resultaat? Meer diversiteit in je kandidatenpool, eerlijke selectieprocedures, en uiteindelijk een inclusievere organisatiecultuur.
Meer informatie over deze masterclass?
Lees meer, download de factsheet en/of schrijf je direct in >>
Masterclass Recruitment Marketing Automation
De juiste boodschap op het juiste moment
Op 14 april organiseren we de Masterclass Recruitment Marketing Automation. In deze interactieve training ontdek je het volledige spectrum van Recruitment Marketing Automation (RMA). We nemen je mee door het hele proces en werken aan jouw eigen praktijkcasus.
Recruitment Marketing Automation gaat verder dan enkel het uitsturen van vacatures of eenmalig adverteren. Het draait om:
- Het opbouwen van een waardevolle talentpool
- Gepersonaliseerde communicatie
- Conversie naar concrete hires
Het gaat om een structurele aanpak waarmee je in beeld blijft bij latent talent.
Uit onderzoek blijkt dat mensen gemiddeld 7 contactmomenten nodig hebben voordat ze overgaan tot actie. Recruitment Marketing Automation speelt hierop in door kandidaten op het juiste moment en met de juiste boodschap te benaderen, passend bij hun fase in het besluitvormingsproces.
Daarnaast zorgt Recruitment Marketing Automation ervoor dat je als werkgever een verhaal neerzet dat blijft hangen. Kandidaten die voor jouw verhaal kiezen, blijven vaak langer bij je werken. Het draait niet alleen om het invullen van een vacature, maar om het bouwen van merkvoorkeur en het aantrekken van kandidaten die zich verbonden voelen met jouw organisatie.
Tijdens de training behandelen we alle belangrijke aspecten van Recruitment Marketing Automation, waaronder data, employer branding en contentmarketing. Je leert hoe je een talentpool opbouwt en uitbreidt, hoe je jouw recruitment funnel optimaliseert en hoe je data en inzichten kunt toepassen om jouw content perfect af te stemmen op de verschillende fases waarin kandidaten zich bevinden. Een belangrijk onderdeel is dat je zelf actief aan de slag gaat met elk onderwerp, zodat je na de training precies weet wat je moet doen en hoe je dat kunt aanpakken.
Meer informatie over deze masterclass?
Lees meer, download de factsheet en/of schrijf je direct in >>
Training Kennismaking Doelgroepanalyses
Tijdens de training Kennismaking Doelgroepanalyses duiken we samen in het Talent Intelligence-dashboard Giant. Het dashboard bevat doelgroepdata over een door jou gezochte doelgroep. Je kunt zien wat de wervingshaalbaarheid is, waar de doelgroep zich online bevindt, wat ze belangrijk vinden in een baan, welke concurrenten ook vacatures open hebben staan, en nog veel meer.
Tijdens deze dagdeeltraining krijg je een uitgebreide rondleiding door het dashboard en leer je alle tips en tricks om er het maximale uit te halen.
Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding
In samenwerking met De Werkgeversarchitecten organiseren wij voor de meer ervaren arbeidsmarktcommunicatieprofessionals het Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding.
Ben jij een medior of senior professional die zich bezighoudt met arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitment (marketing)? Dan weet je hoe waardevol het is om te sparren met vakgenoten over jouw aanpak en plannen. Om te leren van andere organisaties, geïnspireerd te worden door experts en een kritische externe blik te betrekken bij jouw vraagstukken.
Samen met De Werkgeversarchitecten organiseren wij het Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding. De meerwaarde van dit traject:
- Je wordt elke sessie persoonlijk begeleid door docenten Bianca en Anne-Britt. Je wordt meegenomen in de theoretische kaders en de trends & ontwikkelingen die voor jou van toepassing zijn.
- Je krijgt de kennis en tools aangereikt om jezelf te ontwikkelen tot een nog betere professional en adviseur.
- Je kunt jouw specifieke vragen inbrengen en samen pakken we deze aan.
- Je gaat concreet aan de slag met jouw projecten.
- Je hoort hoe andere organisaties vergelijkbare uitdagingen aanpakken.
- Je maakt onderdeel uit van een intervisiegroep, waarmee je zowel binnen als buiten de sessies kunt sparren. Deze ‘tijdelijke collega’s’ bieden een frisse blik en inspiratie.
- Je gaat naar huis met concrete tips en verbeterpunten waarmee je direct aan de slag kunt. Daarnaast ontvang je nieuwe inspiratie en creatieve ideeën vanuit je intervisiecollega’s én De Werkgeversarchitecten.
Klik hier voor meer informatie en de actuele data van het Expert Programma Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding
Masterclass Werven met socials
Als recruiter en arbeidsmarktcommunicatiespecialist is het essentieel om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en technologieën. TikTok, het snelgroeiende sociale mediaplatform, heeft de manier waarop we content bekijken en delen drastisch veranderd. Maar wist je dat TikTok niet alleen een bron van entertainment is, maar ook een krachtig hulpmiddel kan zijn voor werving en employer branding?
Deze masterclass is speciaal ontworpen voor recruiters, HR-professionals en arbeidsmarktcommunicatiespecialisten die hun wervingsstrategieën willen versterken door TikTok effectief in te zetten. We behandelen hoe je TikTok kunt gebruiken om talent aan te trekken en betrokkenheid te vergroten bij zowel je huidige werknemers als potentiële kandidaten. Je leert hoe je op een creatieve en authentieke manier kunt opvallen op TikTok.
Wist je dat 93% van de Nederlanders actief is op sociale media, waarbij de meesten zo’n vijf platformen gebruiken? Voor werkgevers betekent dit een enorme kans. In deze training leer je hoe je paid, owned, en earned media – oftewel betaalde social campagnes, organische content, en de inzet van medewerkers – kunt combineren voor maximale impact. En dat niet alleen voor TikTok, ook voor andere social media kanalen, zodat jij TikTok op de beste manier kunt integreren in je bestaande social media strategie.
Programma
De inloop is vanaf 09:45 uur. We starten om 10:00 uur. De training wordt om 15:00 uur afgerond.
Welkom en korte kennismaking
Inleiding TikTok
Wat biedt TikTok als platform, haar groeiende populariteit en de specifieke rol die het kan spelen in het wervingsproces? Belangrijke statistieken en trends worden besproken om jou een goed begrip te geven van waarom TikTok relevant is voor je wervingsstrategieën.
Succesverhalen
Er zijn veel organisaties die TikTok effectief gebruiken voor werving. We staan stil bij de voorbeelden van organisaties die TikTok op een creatieve en succesvolle manier hebben ingezet voor werving.
Hoe werkt TikTok?
Hoe werkt TikTok? Wat zijn de functies, algoritmen en trends waar je als professional op kan inspelen?
Social media strategie in 6 stappen
Hoe ziet het social medialandschap van jouw organisatie eruit, en hoe ontwikkel je in 6 stappen een effectieve social mediastrategie? Stap voor stap nemen we je mee door het proces, ondersteund door best practices en praktijkvoorbeelden, zodat je meteen weet hoe je dit zelf vorm kunt geven. Lekker pragmatisch en toepasbaar!
Het creëren van boeiende content
Hoe creëer je boeiende content voor TikTok en voor andere social media kanalen? Je ontvangt tips, tricks en handvatten die jou hierbij kunnen helpen.
Analytics:
Meten = weten. We benadrukken het belang van het meten van de prestaties van content. Hoe kunnen de beschikbare analytics-tools worden gebruikt om succes te meten en strategieën te optimaliseren? Wat is het verschil tussen paid en owned media en wat zijn de voor- en nadelen van deze mogelijkheden?
Integratie van TikTok in je bestaande wervingsstrategie
Leer hoe je TikTok kunt integreren in je bestaande wervingsstrategie en hoe je het platform kunt combineren met andere social media kanalen. We staan tevens stil bij andere social media kanalen die je kunt inzetten, zodat we jouw volledige social media strategie in kaart brengen en welke rol TikTok hierin speelt. We sluiten de training af met jouw social media plan voor 2025, inclusief een actieplan voor TikTok.
Vragen en afronding
Klik hier voor meer informatie over de Masterlcass Werven met TikTok, Shorts en Reels
Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie
Je arbeidsmarktcommunicatie naar een hoger plan tillen? Werk twee dagen intensief aan je arbeidsmarktcommunicatie tijdens de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie. Update je kennis én ga direct aan de slag voor jouw eigen organisatie.
In 2 dagen alles over arbeidsmarktcommunicatie
Op 11 en 12 december organiseren wij voor de twinstigste keer de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie. Met een kleine groep deelnemers ga je in een informele sfeer actief aan de slag met jouw eigen arbeidsmarktcommunicatie. Korte theorieblokken worden afgewisseld met cases en werksessies waarin je werkt aan jouw eigen arbeidsmarktcommunicatie. Met onderwerpen als werving, online recruitment, social media recruitment, employer branding, employee relationship management en strategie komt het hele vakgebied aan bod. Na afloop van de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie heb je niet alleen je kennis op peil gebracht, maar ga je naar huis met concrete onderdelen van jouw arbeidsmarktcommunicatiestrategie en -operatie.
Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Of download de factsheet.
Combinatiekorting
De bootcamp arbeidsmarktcommunicatie leent zich ideaal om deze samen met je collega van HR, recruitment of communicatie te volgen zodat jullie samen de arbeidsmarktcommunicatie optimaliseert. Je profiteert dan ook van een speciaal combitarief!
De investering voor deze bootcamp is € 1.999,- bij één persoon en € 3.600,- bij twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met 2 personen de kortingscode combi-bamc *
Masterclass Recruitment en AI
Transformeer je werving met AI
AI is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven en ook in de recruitmentwereld neemt AI de overhand. Want met een flinke dosis technologische innovatie ben jij in staat om de meest geschikte kandidaten te vinden en aan te trekken voor jouw organisatie. Deze masterclass gaat over prompts, over vacatureteksten maar ook over virtual recruiters, chatbots, geautomatiseerde intakes en ‘live’ advies tijdens interviews. En hacks die je kunt gebruiken in sourcing en benaderen van kandidaten.
In de Masterclass Recruitment en AI nemen we je mee op de betoverende reis naar de wereld van AI. Je ontdekt de fundamentele principes van kunstmatige intelligente en leert hoe je deze kunt toepassen om jouw wervingsstrategieën te verbeteren. Praktisch, tactisch maar we raken ook even de strategie aan. We behandelen hoe je AI kunt inzetten om kandidaten te identificeren, screenen en selecteren en hoe je met AI de juiste match vindt tussen kandidaten en functievereisten. Hierdoor maak je jouw wervingsproces efficiënter en effectiever.
Maar het draait niet alleen om technologie. We staan ook stil bij de ethische en privacy overwegingen die gepaard gaan met het gebruik van AI in recruitment. Je leert hoe je de voordelen van technologie benut en daarbij de menselijke factor behoudt. Want dat is tenslotte de kracht van ons vakgebied.
Als kers op de taart ontvang je waardevolle tips en tricks om het gebruik van AI in recruitment te optimaliseren. Met deze inzichten vind je de beste kandidaten, versterk je de organisatie en behaal je successen die voorheen onbereikbaar leken.
