Workshop Referral Recruitment

Weet jij wat er leeft binnen jouw organisatie? Kan jij, met een beetje hulp, je interne doelgroep formuleren aan de hand van beweegmotieven, kritische wervingsfactoren en randvoorwaarden? In 1 dag maak jij de start naar een referral programma voor jouw organisatie, compleet met strategie, doel en idee! Update je kennis én ga direct aan de slag voor jouw eigen organisatie.

Het opzetten van een strategisch referral programma voor jouw organisatie!

Dinsdag 16 april organiseren wij de Workshop Referral Recruitment. In deze workshop gaan we vanuit ad-hoc referral acties werken aan een strategisch referral programma. Hierin stellen we doelen op (bijvoorbeeld 40% van de hires komt uit referral), kijken we naar het meten van de effecten van de referral acties en zetten we een compleet programma op. Hoe groot of klein je organisatie ook is, of er veel of weinig recruitmentbudget is, met de juiste stappen krijg jij iedereen binnen je organisatie in beweging en kun je van referral je meest succesvolle wervingsinstrument maken. Na het volgen van deze workshop:

  • Ken je de ins & outs van referral recruitment
  • Kun jij jouw interne doelgroep definiëren in beweegmotieven, randvoorwaarden en kritische wervingsfactoren
  • Krijg jij inspiratie voor een op maat gemaakt referral programma voor jouw organisatie
  • Kan jij je stakeholders overtuigen om budget vrij te maken voor je referral programma
  • Kan jij een referral strategie formuleren
  • Ben je geïnspireerd door jouw collega-studenten en praktijkvoorbeelden
  • Loop jij met een goed referral plan de deur uit

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Of download de factsheet.

E-learning Introductie Bureau Recruitment

In deze e-learning maak je kennis met recruitment en leer je de basis om een goede bureau recruiter te zijn.

Introductie Bureau Recruitment

De krapte op de arbeidsmarkt maakt dat er veel vraag is naar goede recruiters, maar ook die zijn momenteel nauwelijks te vinden. In plaats van te zoeken naar een speld in een hooiberg, is een goede optie om de bestaande recruiters goed te trainen en de juiste kennis mee te geven. Op die manier verhoogt de productiviteit en zijn er minder recruiters nodig.

In onze e-learning Introductie Bureau Recruitment leer je het verschil tussen uitzenden, detacheren, werven en selecteren. Daarnaast leer je wat een goede bureau recruiter doet en hoe je er één wordt. In 15 modules maak je kennis met het recruitmentvak en krijg je van ons de basis om een goede bureau recruiter te zijn.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

E-learning Introductie Corporate Recruitment

In deze e-learning maak je kennis met recruitment en leer je de basis om een goede corporate recruiter te zijn.

Introductie Corporate Recruitment

De krapte op de arbeidsmarkt maakt dat er veel vraag is naar goede recruiters, maar ook die zijn momenteel nauwelijks te vinden. In plaats van te zoeken naar een speld in een hooiberg, is een goede optie om de bestaande recruiters goed te trainen en de juiste kennis mee te geven. Op die manier verhoogt de productiviteit en zijn er minder recruiters nodig.

In onze E-learning Introductie Corporate Recruitment leer je wat een goede corporate recruiter doet en hoe je er één wordt. In 11 modules maak je kennis met het recruitmentvak en krijg je van ons de basis om een goede corporate recruiter te zijn.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

E-learning Word een STER in STARR

Leer alles over de basisprincipes voor het voeren van gestructureerde selectiegesprekken, om zo een vakbekwame selecteur te zijn. Dit kan als recruiter, leidinggevende, HR-medewerkers en voor iedereen die interesse heeft in het voeren van selectiegesprekken.

24/7 toegang tot een schat aan trainingen, kennis en tools voor gestructureerde selectiegesprekken.

Tijdens een selectiegesprek wil je in een korte tijd een indruk krijgen van een kandidaat. Wat zijn de competenties van jouw potentiële nieuwe collega en past de kandidaat binnen de organisatie?

Je wilt dit als selecteur objectief en gestructureerd beoordelen, maar dit is niet altijd even eenvoudig. Het perfecte hulpmiddel hierbij is de STARR-methode. Deze methode is erop gericht om op kennis en ervaring te toetsen.

Je stelt als selecteur vragen over gebeurtenissen waarin de kandidaat bepaalde vaardigheden of kennis moest toepassen. Het is belangrijk dat er wordt doorgevraagd, zodat er een helder beeld geschetst kan worden van de situatie en de manier waarop de kandidaat daarop zou reageren.

STARR is een afkorting voor Situatie, Taak, Actie en Resultaat, Reflectie

  • Situatie: Wat was de situatie?
  • Taak: Wat was je taak/rol?
  • Actie: Wat heb je precies gezegd en/of gedaan?
  • Resultaat: Wat was het resultaat?
  • Reflectie: Wat heb je geleerd?

In deze e-learning leren we hoe jij de STARR-methodiek kan toepassen om gestructureerde selectiegesprekken te voeren.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

Summerclass Campus recruitment in digitale tijd

Hoe kun je in deze tijd de beste studenten bereiken en bewegen om te solliciteren? Studenten gaan niet naar school en volgen hun lessen online.

Na deze summerclass kun je campus recruitment veel doelgroepgerichter aanpakken, waardoor je meer dan een ‘fare share of market’ weet te verkrijgen. Tijdens deze summerclass kijken we naar zowel de strategische opzet van campus recruitment als de praktijk. Uitgebreid wordt ingegaan op praktische zaken en alle verschillende en nieuwste methodieken om studenten te werven en/of een relatie mee aan te gaan.

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass Out of the box recruitment

Doe jij in jouw arbeidsmarktcommunicatie en recruitment de dingen die eigenlijk iedereen doet? En wil je eigenlijk creatiever werven met meer impact? Tijdens de summerclass Out of the box recruitment krijg je handvatten en veel inspiratie om het anders te doen. Niet om het anders te doen, maar om meer impact te hebben en je te kunnen onderscheiden van de arbeidsmarktconcurrentie.

Out of the box
Out of the box recruitment gaat over anders Werven dan jouw arbeidsmarktconcurrenten. Je valt meer op. Blijft meer hangen en vergroot de kans op conversie. Out of the box recruiters zijn innovatief maar dan wel met impact. Aansluitend op de doelgroep en het employer brand.

Tijdens deze summerclass werk je aan een blauwdruk voor een out of the box recruitmentconcept die je wellicht deze zomer nog kunt uitrollen.

Programma:

    • Van out of the box denken naar out of the box werven
    • Ingrediënten voor out of the box recruitment
    • Out of the box in iedere stap van het werving- en selectieproces
    • Out of the box recruitmentinspiratie

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass Winnen door modern te werven: agile recruitment

Wist je dat 70% van onze recruitmenttijd ‘wasted’ is aan zaken die niet bijdragen aan de juiste hire? Agile is een way of working die de wendbaarheid van het proces aangeeft. Het gaat erom dat je continu in verandering bent en steeds kijkt wat wel of wat niet werkt. Maar hoe moet dat dan, agile werken? Tijdens deze summerclass staan we stil bij de volgende punten:

  • Wat is agile recruitment?
  • Hoe voegt agile waarde toe aan jouw organisatie?
  • Waar en hoe begin je
  • Agile in iedere stap van het werving- en selectieproces

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass het geheim achter IT-ers werven

ICT is hét vakgebied van de toekomst, daar is iedereen het wel over eens. De vraag naar IT-ers groeit met de dag. Uit onderzoek is gebleken dat IT-ers gemiddeld 6 keer zo vaak worden benaderd via LinkedIn dan de gemiddelde Nederlander. Dus hoe werf je nu IT-ers in een tijd waar IT-ers de prooi zijn geworden van werkgevers?

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass Arbeidsmarktcommunicatie via Podcast

Er zijn verschillende middelen die je kan inzetten voor jouw arbeidsmarktcommunicatie. Print, online, social media, video, heel veel middelen waar beeld belangrijk is. Maar er is ook ……. audio.

Podcast

Naast de opmars van de beeldcultuur heeft de podcast echt wel een plek veroverd in het medialandschap.

Je hebt ze over allerlei onderwerpen; van mindfullness tot true crime, van kroegpraat tot wetenschappelijke diepgang. En er zijn er inmiddels ook genoeg over recruitment, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding.

Je kunt als werkgever podcasts ook inzetten voor jouw arbeidsmarktcommunicatie. Laat kandidaten kennismaken met jouw organisatie terwijl ze aan het hardlopen of strijken zijn. Of deel alvast bijzondere verhalen met je doelgroep terwijl ze onderweg zijn in auto of OV.

Genoeg om het op 5 juli eens lekker over podcasts te hebben. De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Waarom zou je een podcast beginnen?
  • Belangrijker nog: Waarom zouden mensen naar jouw podcast gaan luisteren?
  • Een podcast beginnen is makkelijk, maar hoe zorg je ervoor dat je het ook volhoudt?
  • Welke verschillende soorten podcasts kun je inzetten voor AMC?
  • De praktische kant

In twee blokken maken we er een leuke sessie van. Neem in ieder geval je telefoon en je koptelefoon mee, want we gaan ook luisteren.

O ja, we hebben het ook nog even over Clubhouse

Clubhouse is een social medium dat recent een sterke groei heeft gemaakt, alhoewel het alleen nog voor iPhone-gebruikers is. Het draait hierbij volledig om audio. Je kunt in Rooms naar mensen luisteren. De start was veelbelovend, maar ook erg hyperig. Geen idee hoe Clubhouse er op 5 juli voor staat. Maar we hebben het er in ieder geval even over.

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Webinar: ‘Thuiswerk Sourcingbasics’

Blijft jouw werving nog steeds moeilijk? De coronacrisis maakt het er niet makkelijker op. Is er meer aanbod aan kandidaten? Maar zit jouw vraag naar de geschikte kandidaat daar wel bij? Mogelijk merk je dat je onvoldoende juiste reacties krijgt en meer opzoek moet naar latente kandidaten. Of kun jij hen simpelweg niet (eerder) vinden en verleiden? Maar hoe doe je dat dan?

Sinds een jaar werken we massaal thuis. Maar hoe kan je vanuit huis talent vinden en benaderen? Hier gaan we mee aan de slag tijdens het gratis webinar ‘Thuiswerk Sourcingbasics’ op vrijdag 5 maart om 10 uur.

Het webinar zit vol inspiratie en tips die jij direct in de praktijk kan toepassen. En natuurlijk niet alleen vanuit huis;)

Waarom deelnemen aan dit webinar?

2021 is al in gang. De corona situatie is nog altijd niet opgelost. Die latente kandidaat komt moeilijker in beweging. Aan jou de schone taak om in actie te komen en hem/haar te vinden en verleiden met een goede Sourcing & Search aanpak. Maar hoe pak je dat aan?

Tijdens het webinar ‘Thuiswerk Sourcingbasics’ neemt Sandor Lokenberg je bij de hand met de laatste tips & tricks. Kun jij al genoeg van je geschikte doelgroep vinden of moet je aan de slag middels 1 van onze trainingen? Aan de hand van tips en voorbeelden krijg je handvatten om de eerste stappen te zetten naar een volwaardige sourcing aanpak.

Het webinar vindt plaats in het kader van de training Sourcing & Search waarin je in 2 trainingsdagen direct leert meer de juiste kandidaten te vinden en verleiden met een toegankelijke en kandidaatgerichte sourcingsaanpak.

Doorleren na het webinar?

Deze tweedaagse training is ideaal voor recruiters, intercedenten en Werving- & Selectieconsultants en HR-professionals. Professionals die nu moeite hebben met het bereiken van hun doelgroep en daarom ook meer moeten gaan ‘hunten’.

Sourcen is namelijk veel meer dan alleen een Inmail versturen via LinkedIn of een ‘boolean search’ in Google.
Blijft jouw werving nog steeds moeilijk? Kun jij je geschikte kandidaat niet vinden? Of kun jij hem simpelweg niet (eerder) vinden en verleiden? Dan zul je meer moeten gaan ‘hunten’.

Inschrijven voor dit gratis webinar kan via deze link

Masterclass inleiding in Workforce Analytics

Workforce Analytics (WFA) richt zich op de praktische kant van SPP – strategische personeelsplanning, waarin interne en externe data gecombineerd worden. Het is de combinatie van externe data (Talent Intelligence) en interne data (People Analytics), praktisch vertaald naar de kwantitatieve en kwalitatieve invulling en haalbaarheid van SPP – strategische personeelsplanning.

Inleiding in Workforce Analytics

In de wereld van Strategische Personeelsplanning (SPP), People Analytics en HR Analytics gaan de ontwikkelingen steeds sneller. Van koudwatervrees bij organisaties is steeds minder sprake en er wordt volop geïnvesteerd in de Workforce- en HR gerelateerde software. Ook zien we dat de interne focus die SPP, People- en HR Analytics traditioneel heeft, vergroot wordt met externe data gericht op bijv. arbeidsmarktkansen en ‘future proof skills’.

Nadat Dr. Gerard Evers (in Nederland de grondlegger op gebied van strategische personeelsplanning) en Geert-Jan Waasdorp (eigenaar Intelligence Group en mede-oprichter Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie) in 2007 al masterclasses op gebied van SPP in Nederland hebben gegeven, pakken zij in 2020 een nieuw onderwerp bij de spreekwoordelijke horens: Workforce Analytics.

Workforce Analytics (WFA) richt zich op de praktische kant van SPP, waarin interne en externe data gecombineerd worden. Het is de combinatie van externe data (Talent Intelligence) en interne data (People Analytics), praktisch vertaald naar de kwantitatieve en kwalitatieve invulling en haalbaarheid van SPP. Workforce analytics is de praktische invulling van wat een bedrijf straks nodig heeft aan skills en capabilities om de organisatiedoelen te behalen en tegelijkertijd in welke mate en contractuele vorm (vast/flex) dit beschikbaar is binnen en buiten de organisatie. Hoe zorg je enerzijds om de organisatie competitief te houden in de snel veranderende markt en zaken als energie-, klimaat en andere transities (denk aan effecten van corona). Anderzijds om de huidige personele organisatie ‘fit for the future’ te krijgen en te houden.

WFA omvat het vraagstuk van analyses en voorspellingen rond huidige en toekomstige workforce binnen organisaties. Het heeft daarmee allerlei elementen: HR Metrics (ken- en stuurgetallen), People Analytics (verbanden en voorspellingen), Talent Intelligence (externe data), Learning & Development (fit for the future), SourcingsMix (vast/flex) en Strategische Personeelsplanning (SPP) in bredere zin.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

 

Tweedaagse Sourcing & Search

Sourcen is veel meer dan alleen een Inmail versturen via LinkedIn of een ‘boolean search’ in Google. Tijdens deze twee dagen leer je direct meer juiste kandidaten te vinden en verleiden met een toegankelijke en kandidaatgerichte sourcingsaanpak.

Talent laat zich vinden en verleiden

Een moderne wervingsstrategie kan niet meer zonder het actief benaderen van beoogd talent. Zeker nu kandidaten schaarser zijn en vaak niet actief op zoek gaan naar jouw vacature. Dat geldt van laag tot hoog opgeleid, van controller tot verpleegkundige. Sourcen is een vak met zijn eigen plek binnen recruitment zoals arbeidsmarktcommunicatie dat ook is. Het is meer dan alleen een Inmail versturen via LinkedIn of een ‘boolean search’ in Google.

Als jij de juiste aanpak en strategie hanteert laat talent zich wel vinden en verleiden. Tijdens deze Sourcing & Search tweedaagse training leren wij je de geheimen van sourcing.

Na afronding van de opleiding: