Het artikel gaat hieronder verder.

‘Het juiste talent op de juiste plek’. Het is de missie van zowel Indeed als FC Utrecht. Ze spreken samen dan ook over een ‘logische match’, al betekent dat laatste woord in de voetballerij wat anders dan in de recruitmentwereld. ‘Net als bij voetbal draait het op de arbeidsmarkt om het vinden van de juiste persoon op de juiste positie’, aldus Stan Snijders, Managing Director Indeed Benelux. ‘Waar FC Utrecht voortdurend zoekt naar spelers die het verschil maken op het veld, helpt Indeed dagelijks duizenden werkzoekenden aan een baan en werkgevers aan talent.’
De samenwerking is volgens beide partijen ‘een logische match’.
De driejarige samenwerking die de voetbalclub en vacaturesite zijn overeengekomen betekent onder meer dat tot medio 2028 de tenues van het Eredivisie-elftal, Jong FC Utrecht in de Keuken Kampioen Divisie, en FC Utrecht Vrouwen getooid zijn met het Indeed-logo op de mouw. Daarnaast wordt Indeed de officiële recruitmentpartner van FC Utrecht. Later dit jaar volgen nog meer initiatieven die de gezamenlijke missie versterken, zo is de belofte.
Meeste vacatures per inwoner
De keuze om juist met FC Utrecht de samenwerking te starten is geen toeval, aldus Snijders. Utrecht ligt in het hart van Nederland en vormt daarmee een aantrekkelijk punt voor de arbeidsmarkt. Van de grote Nederlandse steden heeft Utrecht de hoogste arbeidsparticipatie en de laagste werkloosheid, en de meeste vacatures per inwoner. Tegelijkertijd stromen jaarlijks veel afgestudeerden van hogescholen en universiteiten de stad in, waardoor Utrecht barst van jong talent. Uit eigen data van Indeed blijkt bovendien dat de vraag naar personeel aanhoudend stijgt.
‘Met FC Utrecht hebben we een partner gevonden waarmee we een datagedreven en ambitieuze mindset delen.’
Snijders: ‘Met FC Utrecht hebben we een partner gevonden waarmee we een datagedreven en ambitieuze mindset delen. Bij Indeed helpen we mensen aan een baan en geloven we dat iedereen een plek verdient waar zijn of haar talenten tot hun recht komen. Vanuit die basis is het dan ook een logische stap om zowel het eerste elftal, Jong FC Utrecht, FC Utrecht Vrouwen als andere clubafdelingen te betrekken bij de samenwerking. Elke thuiswedstrijd wordt gespeeld in een uitverkocht stadion en dit jaar neemt de club bovendien deel aan de Europa League. Met die focus op succes kijken we uit naar gezamenlijke groei.’
‘Wij zijn trots dat een wereldwijd toonaangevende organisatie als Indeed zich voor meerdere seizoenen aan FC Utrecht verbindt’, voegt Edo Keuning, algemeen directeur van FC Utrecht toe. ‘Het partnership onderstreept de aantrekkingskracht en de groei van onze club, zowel binnen als buiten het veld. We kijken ernaar uit om samen met Indeed onze gezamenlijke ambities waar te maken en onze achterban te inspireren met nieuwe kansen, binnen en buiten het voetbal.’
Lees ook
- Alle Zakennieuws