Gem. leestijd 2 min  22x gelezen

Gen Z staat onder druk. Juist daarom moet je ze nú werven [ADV]

Startersvacatures verdwijnen, traineeships worden on hold gezet en steeds vaker klinkt het: “AI kan dit werk straks ook.”
Voor Generatie Z is de arbeidsmarkt plots een stuk minder vanzelfsprekend dan een paar jaar geleden. Minder kansen, meer onzekerheid en organisaties die twijfelen of ze jonge talenten nog wel nodig hebben.

Het artikel gaat hieronder verder.

Seminar GenZpiratie

Generatie Z vraagt om een nieuwe aanpak in arbeidsmarktcommunicatie en werving. In GenZpiratie brengen we experts, de nieuwste data-inzichten, en ...

Bekijk event
Lees meer over Seminar GenZpiratie
Gen Z staat onder druk. Juist daarom moet je ze nú werven [ADV]

Maar wie verder kijkt, ziet iets anders: dit is juist hét moment om Gen Z te werven.

Tijdens GenZpiratie – het inspiratieseminar van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie op 27 januari 2026 – ontdek je waarom Generatie Z nu extra relevant is voor organisaties én hoe je hen op een geloofwaardige manier bereikt.

Minder kansen voor Gen Z, grotere kansen voor werkgevers

Door economische onzekerheid en de snelle opkomst van AI stellen veel organisaties instroom uit. Startersrollen verdwijnen of worden samengevoegd. Dat maakt de arbeidsmarkt voor Gen Z grillig en competitief.

Tegelijkertijd is dit een generatie die:

  • razendsnel leert,
  • intuïtief samenwerkt met technologie en AI,
  • kritisch kijkt naar werk dat geen betekenis heeft,
  • en behoefte heeft aan ontwikkeling, begeleiding en perspectief.

Wie nu investeert in Gen Z, bouwt aan duurzame instroom en toekomstbestendige teams. Maar dan moet je wél begrijpen wat hen bezighoudt en hoe je hen aanspreekt.

Wat leer je tijdens GenZpiratie?

In één middag krijg je concrete inzichten én praktische handvatten om jouw arbeidsmarktcommunicatie en recruitmentstrategie toekomstproof te maken:

  • Hoe Gen Z kijkt naar werk, zekerheid en AI. En wat dat betekent voor jouw verhaal.
  • Waarom ‘AI vervangt starters’ een misvatting is (en hoe je dat vertaalt naar werving).
  • Hoe je authentiek communiceert in een tijd waarin Gen Z marketing feilloos doorziet.
  • Welke formats, content en kanalen nu wél werken om jonge talenten te bereiken.
  • Wat de drijfveren van jongeren zijn

Met voorbeelden, cases en ideeën die je de volgende dag al kunt toepassen.

Voor wie is dit seminar?

Het Seminar GenZpiratie is bedoeld voor recruiters, arbeidsmarktcommunicatie-specialisten, HR-professionals, campus recruiters en employer branding-teams die:

  • merken dat Gen Z lastiger te bereiken is,
  • twijfelen hoe AI hun werving verandert,
  • of nú willen investeren in jong talent in plaats van af te wachten.

Praktische info

Datum: 27 januari 2026
Locatie: Weena 200, Rotterdam
Investering: € 395 (excl. btw) – inclusief lunch en borrel

Generatie Z staat aan het begin van hun loopbaan in een onzekere tijd. Organisaties die hen nu serieus nemen, plukken daar later de vruchten van.

👉 Aanmelden? Dat kan via onderstaande button:

https://www.academievoorarbeidsmarktcommunicatie.nl/trainingen/genzpiratie/

Opleidingscoördinatorbij Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners

Meer informatie