Het artikel gaat hieronder verder.

Bij B&B Vol Liefde gaat het natuurlijk ook over matchmaking, en bij een programma als Hunted gaat het erom mensen te vinden die lastig te vinden zijn. De analogie met recruitment is dan snel gemaakt. Zo moeten ze ook gedacht hebben bij Studio Vandevorm in Utrecht, bekend als vormgever van veel tv-programma’s, maar nu ook vastberaden om de overstap te maken naar de arbeidsmarkt, via de introductie van het zogeheten Employer Branding Power Pack, naar eigen zeggen: ‘een compleet, datagedreven pakket waarmee organisaties een sterk en herkenbaar werkgeversmerk kunnen bouwen’.
‘De combinatie van visuele kracht en merkgevoel nemen we nu mee naar de wereld van employer branding.’
‘Onze creatives zijn specialisten die al jaren televisieprogramma’s als Denkend aan Holland vormgeven’, aldus mede-oprichter (samen met ) Mark Goedmakers. ‘Ook voor bijvoorbeeld ABN Amro en de Gemeente Amsterdam maken ze pakkende content. Die combinatie van visuele kracht en merkgevoel nemen we nu mee naar de wereld van employer branding.’
Regie en lijn
Deze stap komt niet uit de lucht vallen. Goedmakers was eerder Head of Content bij ManpowerGroup en weet als zodanig hoe uitdagend het is om een sterk werkgeversmerk te bouwen én consistent te houden. ‘Veel organisaties worstelen met hun zichtbaarheid. Iedereen in het bedrijf post met de beste bedoelingen iets op LinkedIn, vaak met A.I., maar zonder regie of lijn. Daardoor verdwijnt herkenbaarheid en soms zelfs geloofwaardigheid. Zeker als wordt gewerkt op basis van aannames in plaats van data.’
‘Veel organisaties worstelen met hun zichtbaarheid.’
Met het Employer Branding Power Pack wil hij daar verandering in brengen, zegt hij. ‘We baseren ons namelijk op Giant-data van Intelligence Group over doelgroepen, wervingshaalbaarheid en motivatie, en vertalen die met onze creatieve specialisten naar sterke concepten. Zo hoeven organisaties niet meer met veel verschillende bureaus te werken. Het resultaat: een onderscheidend, schaalbaar werkgeversmerk dat direct inzetbaar is op alle kanalen.’
Voelbare video
Het Employer Branding Power Pack bestaat volgens hem niet alleen uit een op maat gemaakte employer branding-strategie die perfect aansluit op de kernwaarden van de klant, volledig onderbouwd met de data, maar ook een krachtige video die het werkgeversmerk vervolgens ‘voelbaar’ maakt, en kant-en-klare consistente en herkenbare visuals in verschillende formaten, zo toepasbaar op social media. ‘Iedereen in het bedrijf kan hier direct mee aan de slag’, aldus Goedmakers. De videovormgeving zoals Vandevorm die ontwikkelt voor tv-programma’s als B&B Vol Liefde, Denkend aan Holland en Hunted maakt het vervolgens helemaal af.
‘Alles, van strategie tot video en templates, komt hier samen onder één dak.’
‘Met een strakke logo-animatie en een krachtige call-to-action als afsluiter blijft elk merk herkenbaar en on brand‘, aldus de managing director van Vandevorm. ‘Alles, van strategie tot video en templates, komt samen onder één dak. Dat maakt het proces sneller, consistenter, effectiever en onderaan de streep ook een stuk voordeliger.’
Lees ook
- Alle Zakennieuws