Gem. leestijd 3 min  30x gelezen

Wat je van ‘de gezondste werkgever’ voor campagne mag verwachten

‘Van de gezondste werkgever mag je méér verwachten’, zegt Coöperatie VGZ in zijn recente employer branding-campagne. Wat wil een van de grootste zorgverzekeraars van Nederland daarmee eigenlijk zeggen?

Het artikel gaat hieronder verder.

Masterclass Employer branding

Neem een voorsprong met een sterk werkgeversmerk. Om nieuw talent binnen te halen én om te verbinden met jouw ...

Bekijk event
Lees meer over Masterclass Employer branding
Wat je van ‘de gezondste werkgever’ voor campagne mag verwachten

Bij Coöperatie VGZ draait alles om gezondheid. Niet alleen voor de 4,2 miljoen leden die zijn aangesloten, maar ook voor de meer dan 2.000 medewerkers, zegt Joyce Harleman, HR Expert Instroom bij Coöperatie VGZ. ‘Onze missie is om ons werkgeversmerk nog bekender, aantrekkelijker en onderscheidender te maken. Als ze je niet kennen, kunnen ze ook niet voor je kiezen. Wij willen dat elke (toekomstige) collega een beleving heeft bij VGZ die past bij gezond werkgeverschap, of je hier nu net gaat starten of al langer werkt.’

Ziedaar ook meteen de rationale achter de nieuwe werkgeversmerkcampagne van Coöperatie VGZ, onder de noemer: ‘Van de gezondste werkgever mag je meer verwachten’, waarmee de organisatie aan de hand van concrete voorbeelden naar eigen zeggen ‘gezond werkgeverschap naar een hoger niveau’ wil tillen. ‘Toen ik vorig jaar bij Coöperatie VGZ startte was er al een hele mooie Employer Value Proposition gekozen. Daar is veel energie in gestoken’, aldus Harleman. ‘Maar een werkgeverscampagne, die ontbrak nog…’ Tot recent dan dus.

Videobooth

Intern startte de voorbereiding van de campagne al in januari dit jaar, met een videobooth op de VGZ-kantoren in Arnhem en Eindhoven, waar medewerkers hun eigen visie op gezond werkgeverschap konden tentoonspreiden. Deze verhalen zijn in de maanden die volgden gedeeld op de tv-schermen in alle VGZ-kantoren en op het intranet. Hiermee werd dus allereerst de merkbeleving onder de medewerkers vergroot.

Extern bestaat de campagne uit een aantal video’s waarbij medewerkers vanuit de doelgroepen Data & IT, Risk & Compliance & Zorginkoop met elkaar op de bank ‘het goede gesprek’ aangaan. Bijzonder is dat ook in deze video’s medewerkers zélf betekenis geven aan het idee van ‘gezond werkgeverschap’, doordat zij vertellen wat hun verwachting en beleving is van dit begrip bij Coöperatie VGZ. Naast deze video’s is er ook een interactieve online omgeving ontwikkeld waar bezoekers kunnen ontdekken waarom Coöperatie VGZ een gezonde werkgever is. 

Gezonde lunch

In de campagne komen onderwerpen als vitaliteit en een gezonde werk/privébalans, van hybride werkmogelijkheden met een ergonomische (thuis)werkplek tot een gezonde lunch, aan bod. Daarnaast zoomt de campagne in op de mogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei, en een werkomgeving waar iedereen zich gezien en gehoord voelt. ‘Goede zorg vóór iedereen maak je immers mogelijk mét iedereen’, aldus Harleman. 

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Strong Originals, het dit jaar gestarte employer branding-bureau, dat verbonden is aan recruitmentpartner EN HR solutions, die Coöperatie VGZ ook strategisch adviseerde in de positionering en activatie. ‘VGZ heeft een sterk verhaal dat aansluit bij de maatschappelijke én persoonlijke waarden van kandidaten. Ons doel was om dat verhaal herkenbaar, onderscheidend en activerend te maken’, aldus Rob de Vormer, manager Branding & Informatie bij EN HR Solutions. Dat uit zich bijvoorbeeld in de gebruikte Intractive-tool in de campagne, een platform, waarmee een op maat gemaakte digital customer journey is ontwikkeld. ‘Altijd leuk en zeer leerzaam om nieuwe tools in te kunnen zetten’, blikt De Vormer daarop terug. 

Eva Eikhout

Naast de employer branding-campagne timmert Coöperatie VGZ ook al een tijdje aan de weg met een campagne waarin ‘ambassadeur zorgvernieuwing’ Eva Eikhout de hoofdrol speelt en waarvoor het recent een SAN Accent wist te winnen. In deze campagne laat Eikhout, geboren zonder armen en benen, zien wat er allemaal wél mogelijk is en wordt zo aandacht gevraagd voor vernieuwingen in de zorg.

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Lees ook

 

 

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners

 

Zomeractie 2025

Welk cadeau kies jij?