Home Zakennieuws People & Payment digitaliseert totale contractbeheer via HROffice

People & Payment digitaliseert totale contractbeheer via HROffice

132 keer
0
hroffice contracts

HR & salarisbureau People & Payment heeft recent zijn contractbeheer met nieuwe medewerkers volledig geautomatiseerd.

Via HROffice Contracts kan het bureau nu niet alleen alle contracten beheren, maar ook direct koppelen met het systeem dat erachter zit op het gebied van HR en verloning. Hierdoor hoeven gegevens niet dubbel te worden ingetypt, wat aanzienlijk scheelt in tijd en mogelijke fouten.

Salarisverwerking van 1.500 bedrijven

People & Payment verzorgt momenteel de salarisverwerking van zo’n 1.500 bedrijven (waarvan zo’n 80 procent in de horeca). Ook voorziet het nieuwe medewerkers bij die bedrijven van een arbeidsovereenkomst en een loonbelastingverklaring.

Op tijd salaris voor nieuwe mensen

Om te zorgen dat al die nieuwe mensen ook op tijd hun salaris krijgen, is het nodig om het contractbeheer te koppelen aan het aanwezige salarissysteem (in dit geval: Nmbrs). Door de koppeling met HR Office Contracts is dat nu dus volledig geautomatiseerd.

Een goede, snelle en inzichtelijke contractflow is belangrijk in de huidige arbeidsmarkt

Een belangrijke stap, aldus Roy Hulst, directeur van People & Payment. In de huidige arbeidsmarkt is het nodig om snel te kunnen handelen als je nieuw talent wil binnenhalen. Een goede, snelle en inzichtelijke contractflow hoort daarbij. De wens van People & Payment was 24/7, in één overzicht, door middel van één handeling, kunnen zien wat de stand van zaken is met betrekking tot nieuwe contracten. Zo kan snel actie worden ondernomen als een contract nog niet getekend is, of als het wat langer dan bedoeld intern blijft liggen.

Printen is niet meer nodig

Via HROffice Contracts kan People & Payment nu zelf alle overeenkomsten beheren. De kandidaat kan zelf online gegevens in het contract invullen, wat na digitale ondertekening door zowel werkgever als werknemer doorgezet wordt naar de salarisadministratie. Printen is dus niet meer nodig. Zo heeft People & Payment nu alles onder controle, zonder foutgevoeligheden. De digitaal getekende overeenkomst wordt als pdf naar de medewerker gemaild. Als laatste krijgt People & Payment een melding wanneer het contract afloopt. Zo kan op tijd gehandeld worden en worden vervolgstappen in gang gezet.

‘Het implementatietraject is door een goede samenwerking zeer soepel verlopen’

“Het implementatietraject is door een goede samenwerking met HROffice zeer soepel verlopen”, blikt Hulst terug. “Er was een intensieve en duidelijke begeleiding en vragen en verbetersuggesties zijn snel en adequaat opgepakt.”

Lees ook:

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here