Webinar ’10 meest gestelde vragen over arbeidsmarktcommunicatie’

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een enorm krappe arbeidsmarkt is. Het CBS meldt niet alleen een recordgroei aan vacatures, maar ook – voor het eerst: meer vacatures dan werklozen. Met alleen werving kom je er in deze tijd dus niet. Het is belangrijk dat jouw arbeidsmarktcommunicatie goed is afgestemd.

Dit jaar organiseren wij voor de 30ste keer de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. In de afgelopen 15 jaar hebben wij daardoor veel vragen ontvangen over arbeidsmarktcommunicatie. In dit webinar op 7 oktober neemt Martijn Hemminga je van 10.00 uur tot 11.00 uur mee in de 10 meest gestelde vragen over arbeidsmarktcommunicatie. Je krijgt antwoord op vragen als:

  • Wat is arbeidsmarktcommunicatie?
  • Hoe kan arbeidsmarktcommunicatie jou helpen in deze krappe arbeidsmarkt?

Waarom deelnemen aan dit webinar?

  • Je krijgt antwoord op de meest gestelde vragen over arbeidsmarktcommunicatie
  • Verbreed jouw kennis over arbeidsmarktcommunicatie
  • Ontdek de kansen die arbeidsmarktcommunicatie jou biedt

Aanmelden webinar

Aanmelden voor het webinar kan via deze link.

Leergang Recruitment

Dé recruitmentopleiding van Nederland

Na de eerste zeventien succesvolle opleidingen, start op 12 december alweer de 23e editie van de Leergang Recruitment. Recruitment is een vak! Een vak waarin je succesvol wordt als je de basisprincipes kent en leert beheersen. In deze praktische opleiding recruitment van 2 x 2 dagen leer je wat recruitment is, hoe je succesvol kunt searchen, verleiden en interviewen. Dat leer je van de beste docenten en trainers uit de recruitmentpraktijk. Alles voor een vliegende start om kandidaten te vinden en in beweging te brengen naar hun volgende stap in hun loopbaan.

Een moderne aanpak

In de opleiding gaan we uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Dat betekent dat je ook een persoonlijke intake krijgt en dat wij jouw motivatie toetsen om deel te nemen aan de opleiding. Verder verwerken we in de opleiding veel moderne recruitmenttooling, data, search, Giant, de VacatureVerbeteraar en bewezen technieken zoals VIF en STAR.

En ook:

  • Maximaal 16 deelnemers
  • In 2 keer 2 dagen (incl. 2 overnachtingen)
  • Altijd 2 docenten op de groep
  • Veel interactie, praktijkgerichte werkvormen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
  • Wij bouwen met jou aan een nieuwe generatie recruiters. We bieden je een nieuw netwerk
  • Met de kwaliteitsgarantie van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie

Meer weten over de Leergang Recruitment?  Lees meer >>

Combikorting
De deelnamekosten voor de Leergang Recruitment zijn € 2.999,- bij één persoon en € 5.598,- bij twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met 2 personen de kortingscode combi-lrec *

De laatste drie leergangen waren twee maanden voorafgaand aan de startdatum volledig uitverkocht. Meer informatie? Download hier de factsheet van de Leergang Recruitment. 

Summerclass Campus recruitment in digitale tijd

Hoe kun je in deze tijd de beste studenten bereiken en bewegen om te solliciteren? Studenten gaan niet naar school en volgen hun lessen online.

Na deze summerclass kun je campus recruitment veel doelgroepgerichter aanpakken, waardoor je meer dan een ‘fare share of market’ weet te verkrijgen. Tijdens deze summerclass kijken we naar zowel de strategische opzet van campus recruitment als de praktijk. Uitgebreid wordt ingegaan op praktische zaken en alle verschillende en nieuwste methodieken om studenten te werven en/of een relatie mee aan te gaan.

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass Out of the box recruitment

Doe jij in jouw arbeidsmarktcommunicatie en recruitment de dingen die eigenlijk iedereen doet? En wil je eigenlijk creatiever werven met meer impact? Tijdens de summerclass Out of the box recruitment krijg je handvatten en veel inspiratie om het anders te doen. Niet om het anders te doen, maar om meer impact te hebben en je te kunnen onderscheiden van de arbeidsmarktconcurrentie.

Out of the box
Out of the box recruitment gaat over anders Werven dan jouw arbeidsmarktconcurrenten. Je valt meer op. Blijft meer hangen en vergroot de kans op conversie. Out of the box recruiters zijn innovatief maar dan wel met impact. Aansluitend op de doelgroep en het employer brand.

Tijdens deze summerclass werk je aan een blauwdruk voor een out of the box recruitmentconcept die je wellicht deze zomer nog kunt uitrollen.

Programma:

    • Van out of the box denken naar out of the box werven
    • Ingrediënten voor out of the box recruitment
    • Out of the box in iedere stap van het werving- en selectieproces
    • Out of the box recruitmentinspiratie

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass Winnen door modern te werven: agile recruitment

Wist je dat 70% van onze recruitmenttijd ‘wasted’ is aan zaken die niet bijdragen aan de juiste hire? Agile is een way of working die de wendbaarheid van het proces aangeeft. Het gaat erom dat je continu in verandering bent en steeds kijkt wat wel of wat niet werkt. Maar hoe moet dat dan, agile werken? Tijdens deze summerclass staan we stil bij de volgende punten:

  • Wat is agile recruitment?
  • Hoe voegt agile waarde toe aan jouw organisatie?
  • Waar en hoe begin je
  • Agile in iedere stap van het werving- en selectieproces

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass het geheim achter IT-ers werven

ICT is hét vakgebied van de toekomst, daar is iedereen het wel over eens. De vraag naar IT-ers groeit met de dag. Uit onderzoek is gebleken dat IT-ers gemiddeld 6 keer zo vaak worden benaderd via LinkedIn dan de gemiddelde Nederlander. Dus hoe werf je nu IT-ers in een tijd waar IT-ers de prooi zijn geworden van werkgevers?

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass Arbeidsmarktcommunicatie via Podcast

Er zijn verschillende middelen die je kan inzetten voor jouw arbeidsmarktcommunicatie. Print, online, social media, video, heel veel middelen waar beeld belangrijk is. Maar er is ook ……. audio.

Podcast

Naast de opmars van de beeldcultuur heeft de podcast echt wel een plek veroverd in het medialandschap.

Je hebt ze over allerlei onderwerpen; van mindfullness tot true crime, van kroegpraat tot wetenschappelijke diepgang. En er zijn er inmiddels ook genoeg over recruitment, arbeidsmarktcommunicatie en employer branding.

Je kunt als werkgever podcasts ook inzetten voor jouw arbeidsmarktcommunicatie. Laat kandidaten kennismaken met jouw organisatie terwijl ze aan het hardlopen of strijken zijn. Of deel alvast bijzondere verhalen met je doelgroep terwijl ze onderweg zijn in auto of OV.

Genoeg om het op 5 juli eens lekker over podcasts te hebben. De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Waarom zou je een podcast beginnen?
  • Belangrijker nog: Waarom zouden mensen naar jouw podcast gaan luisteren?
  • Een podcast beginnen is makkelijk, maar hoe zorg je ervoor dat je het ook volhoudt?
  • Welke verschillende soorten podcasts kun je inzetten voor AMC?
  • De praktische kant

In twee blokken maken we er een leuke sessie van. Neem in ieder geval je telefoon en je koptelefoon mee, want we gaan ook luisteren.

O ja, we hebben het ook nog even over Clubhouse

Clubhouse is een social medium dat recent een sterke groei heeft gemaakt, alhoewel het alleen nog voor iPhone-gebruikers is. Het draait hierbij volledig om audio. Je kunt in Rooms naar mensen luisteren. De start was veelbelovend, maar ook erg hyperig. Geen idee hoe Clubhouse er op 5 juli voor staat. Maar we hebben het er in ieder geval even over.

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Webinar ’Succesvol werven in (en na) de zomer)

Denk jij ook dat de zomer komkommertijd is op de arbeidsmarkt? Dat je flink op de rem moet met jouw arbeidsmarktcommunicatie en recruitment? Dan mag je dit webinar op 1 juni om 11:00 uur niet missen. Juist in de zomermaanden denken veel mensen na over hun carrière. En daar de vaccinatiestrategie steeds meer op stoom komt, durven mensen vanaf het derde kwartaal meer van baan te wisselen.

In dit webinar laat Martijn Hemminga zien waarom je deze zomer door moet gaan met arbeidsmarktcommunicatie en recruitment om daar na de zomer optimaal van te profiteren. Met veel voorbeelden en concrete tips & tricks. Ook neemt Martijn je mee in de gloednieuwe serie Summerclasses die in juli worden georganiseerd.

Waarom deelnemen aan dit webinar?

  • Ontdek de kansen die de zomer je biedt
  • Om je optimaal voor te bereiden op het najaar
  • Meer informatie over de summerclasses van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
  • Exclusieve content alleen voor wie er 1 juni live bij is

Aanmelden webinar

Aanmelden voor het webinar kan via deze link.

Online Masterclass Recruitment KPI’s 2021

Recruitment, Candidate en Arbeidsmarktcommunicatie ken- en stuurgetallen 2021 zijn essentieel voor recruitment. Of het nu gaat om de operatie of de strategie, zonder de juiste cijfers weet je niet wat je doet en of je de doelstellingen gaat behalen. Het einde van de klassieke recruitment KPI’s zoals ‘cost per hire’ en ‘time to fill’ is dan ook in zicht. Een nieuwe generatie KPI’s klopt op de deur. Welke KPI’s dat zijn en waarom je in 2021 het beste kunt beginnen met meten op basis van de nieuwe generatie KPI’s leer je tijdens deze masterclass..

Masterclass Recruitment KPI’s

Tijdens deze masterclass staan er veel nieuwe en actuele informatie- en datapunten op het programma. Denk bijvoorbeeld aan de resultaten van het Recruitment Kengetallenonderzoek 2021, de laatste kengetallen van Hiring Succes, een sneak preview op de resultaten van Stand van Werven en nieuwe datapunten op gebied van Candidate Experience en Candidate Expectations. Maar… geen volle slides met veel te veel data (die krijg je wel als naslagwerk). Tijdens deze masterclass ontdek je hoe je het wervingsproces (recruitment en AMC) modern inricht, de juiste strategische beslissingen maakt en tot een goede workload en takenpakket komt van de wervingsprofessional in 2021 en de kandidaat verrast conform zijn/haar wensen. Hierdoor vergroot je het rendement van het recruitmentteam (en iedereen die betrokken is bij het aannemen van het juiste talent), de kwaliteit van de aannames en de effectiviteit van het recruitmentproces.

Tijdens deze masterclass wordt vervolgens uitgebreid ingegaan hoe je een business case bouwt en je plannen onderbouwt. Hoe gebruik je recruitment kengetallen, in relatie tot doelgroepen, diversiteit, strategie en hoe maak je impact op de business.

Lees meer en/of dowload de factsheet op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.

 

Webinar: ‘Thuiswerk Sourcingbasics’

Blijft jouw werving nog steeds moeilijk? De coronacrisis maakt het er niet makkelijker op. Is er meer aanbod aan kandidaten? Maar zit jouw vraag naar de geschikte kandidaat daar wel bij? Mogelijk merk je dat je onvoldoende juiste reacties krijgt en meer opzoek moet naar latente kandidaten. Of kun jij hen simpelweg niet (eerder) vinden en verleiden? Maar hoe doe je dat dan?

Sinds een jaar werken we massaal thuis. Maar hoe kan je vanuit huis talent vinden en benaderen? Hier gaan we mee aan de slag tijdens het gratis webinar ‘Thuiswerk Sourcingbasics’ op vrijdag 5 maart om 10 uur.

Het webinar zit vol inspiratie en tips die jij direct in de praktijk kan toepassen. En natuurlijk niet alleen vanuit huis;)

Waarom deelnemen aan dit webinar?

2021 is al in gang. De corona situatie is nog altijd niet opgelost. Die latente kandidaat komt moeilijker in beweging. Aan jou de schone taak om in actie te komen en hem/haar te vinden en verleiden met een goede Sourcing & Search aanpak. Maar hoe pak je dat aan?

Tijdens het webinar ‘Thuiswerk Sourcingbasics’ neemt Sandor Lokenberg je bij de hand met de laatste tips & tricks. Kun jij al genoeg van je geschikte doelgroep vinden of moet je aan de slag middels 1 van onze trainingen? Aan de hand van tips en voorbeelden krijg je handvatten om de eerste stappen te zetten naar een volwaardige sourcing aanpak.

Het webinar vindt plaats in het kader van de training Sourcing & Search waarin je in 2 trainingsdagen direct leert meer de juiste kandidaten te vinden en verleiden met een toegankelijke en kandidaatgerichte sourcingsaanpak.

Doorleren na het webinar?

Deze tweedaagse training is ideaal voor recruiters, intercedenten en Werving- & Selectieconsultants en HR-professionals. Professionals die nu moeite hebben met het bereiken van hun doelgroep en daarom ook meer moeten gaan ‘hunten’.

Sourcen is namelijk veel meer dan alleen een Inmail versturen via LinkedIn of een ‘boolean search’ in Google.
Blijft jouw werving nog steeds moeilijk? Kun jij je geschikte kandidaat niet vinden? Of kun jij hem simpelweg niet (eerder) vinden en verleiden? Dan zul je meer moeten gaan ‘hunten’.

Inschrijven voor dit gratis webinar kan via deze link

Jouw recruitment KPI’s in 2021

Het einde van de klassieke recruitment KPI’s zoals ‘cost per hire’ en ‘time to fill’ is in zicht. Een nieuwe generatie KPI’s klopt op de deur. Tijdens deze masterclass leer je welke KPI’s dat zijn en hoe je deze kunt meten en toepassen in jouw recruitmentstrategie voor 2021.

Jouw recruitment KPI’s in 2021
Organisaties sturen al jaren op de traditionele recruitment KPI’s, zoals ‘cost per hire’, ‘time to hire’ en/of ‘time to fill’ samen met ‘Quality of Hire’. Het einde van deze KPI’s is in zicht. Er zijn namelijk effectievere, relevantere en makkelijker meetbare KPI’s om je recruitment mee aan te sturen dan de bestaande KPI’s. Heb je bijvoorbeeld al gehoord van: Hiring Budget, Hiring Velocity en Net Hiring Score (NHS). Wat deze KPI’s precies inhouden en hoe je ze kunt meten komen volledig aan bod tijdens deze masterclass. Wat geen geheim is, is dat deze KPI’s je beter helpen om je business case te bouwen, je plannen te onderbouwen, te differentiëren in je recruitmentstrategie en impact te maken op de business.

Daarnaast gaan we tijdens deze masterclass in op de best, gemiddelde en minst scorende organisaties op het gebied van fulfillment ratio, time to hire en cost per hire. We spreken hier van outperformers en de underperformers. Hierbij scoren de outperformers het beste op de kengetallen en de underperformers scoren het minst goed. Wat doen de outperformers juist goed en waar kunnen de underperformers weer van leren?

Meer weten? Kijk dan op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

Combikorting
De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR of Recruitment te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de code combi-kpi *

Vroegboekkorting
Bij inschrijving voor de vermelde datum ontvang je € 100,- korting met de code vroeg-kpi *

* Niet in combinatie met andere acties

Meer weten?
Meer weten over Jouw recruitment KPI’s in 2021? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>

Masterclass candidate experience

Tijdens de masterclass candidate experience leer je hoe alle interacties met je kandidaten gedurende het hele proces invloed hebben op hoe je kandidaten over jouw organisatie denken. Aan de hand van de MOT Theorie behandelen we elke stap, van informatie inwinnen tot het besluit.

Candidate Experience
Een positieve candidate experience geeft je kandidaten het gevoel dat ze gewaardeerd, gerespecteerd en geënthousiasmeerd worden. Een negatieve candidate experience heeft precies het tegenovergestelde effect: de kandidaten lopen voortaan liever in een grote boog om jou heen. Dat laatste wil je natuurlijk voorkomen.

Uit onderzoek is gebleken dat 78% van de kandidaten denkt dat de manier waarop ze worden behandeld tijdens het wervingsproces, weerspiegelt hoe het bedrijf zijn werknemers behandelt. Door je kandidaten een positieve ervaring te geven, verhoog je dus meteen je aantrekkelijkheid als werkgever. Wie wilt dat nou niet.

Tijdens deze masterclass gaan we aan de slag met de definitie van de candidate experience en hoe je deze in kaart brengt. We gaan deze masterclass uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Welke fases doorloopt een kandidaat en hoe speel je daar op in? Daarnaast komen er interessante cijfers en data aanbod over de ervaringen van kandidaten tijdens het werving en selectieproces.

Combikorting
De masterclass Candidate Experience leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Recruitment of communicatie te volgen. Bij gezamenlijke inschrijving ontvangt de tweede persoon 25% korting met de actiecode combi-ce *

* Niet geldig in combinatie met andere acties

Meer weten?
Meer weten over de Masterclass candidate experience? Lees meer, download de factsheet of schrijf direct in >>