De Webinar Week van september 2017 is afgelopen. Heb je deze Webinar Week gemist? Noteer dan alvast de volgende Webinar Week in jouw agenda. Van maandag 12 tot en met vrijdag 16 februari brengen we je weer op de  hoogte van alle ontwikkelingen op de arbeidsmarkt op het gebied van vast en flex.

Op de hoogte blijven van het programma? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief van Werf&.

De Webinar Week is een initiatief van Werf& in samenwerking met ZiPconomy en HRZone.

Hieronder zie je het programma van de Webinar Week van september. Wij werken nu al aan de volgende Webinar Week en zodra het programma gereed is publiceren wij dat hier.

Webinar Week

Maandag 25 september:
Employer Branding & Candidate Experience

5 webinars over employer branding & candidate experience

Webinar Week

Dinsdag 26 september
Professioneel inhuren: Visie & Feiten)

5 webinars over Professioneel inhuren: Visie & Feiten

Webinar Week

Woensdag 27 september
HR Solutions gericht op de toekomst

5 webinars over HR Solutions gericht op de toekomst

Webinar Week

Donderdag 28 september
Data driven & recruitment marketing

5 webinars over Data driven & recruitment marketing

Webinar Week

Vrijdag 29 september
Total Workforce Management: Trends & Tools

5 webinars over Total Workforce Management: Trends & Tools

Maandag 25 september: Employer Branding & Candidate Experience

Dagvoorzitter: Martijn Hemminga

Dinsdag 26 september: Professioneel inhuren: Visie en Feiten

Dagvoorzitter: Marian van Soest

Woensdag 27 september: HR Solutions gericht op de toekomst

Dagvoorzitter: Emke Daniëls

Donderdag 28 september: Data driven en recruitment marketing

Dagvoorzitter: Antal Krootjes

Vrijdag 29 september:  Total Workforce Management: Trends & Tools

Dagvoorzitter: Hugo-Jan Ruts

Partners Webinar Week

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Appical
Blue Carpet
Brainnet
Carerix
Focus Orange
Hays
HR Community
HR Trend Institute
Indeed
Intelligence Group
Minescape
MrWork
Nextconomy
Nr29 regie in arbeidsmarktcommunicatie
One stop sourcing
Planet interim
Recruitz.io
Uniforce
wervingsvisie.nl
WVN Consultancy
ZiPconomy

Programma

/* * Custom CSS For Timetable */ #sched-schedule-5-1772297852 .sched-column-header { background: #e8e8e8; color: #3f3f3f; } #sched-schedule-5-1772297852 .sched-column-header:after { background: #ffffff; } #sched-schedule-5-1772297852 .sched-columns .sched-column:last-child .sched-column-header:after { background: #e8e8e8; } #sched-schedule-5-1772297852 .sched-column-bg-block { background: #ffffff; border-color: #e8e8e8; } #sched-schedule-5-1772297852 .sched-column-bg-block:after { background: #f5f5f5; } #sched-schedule-5-1772297852 .sched-row-no-title .sched-column .sched-column-bg { box-shadow: 0 -1px 0 #e8e8e8; } #sched-schedule-5-1772297852 .sched-title { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-5-1772297852 .sched-time-value { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-5-1772297852 .sched-event .sched-event-inner { color: #ffffff; text-align: center; } #sched-schedule-5-1772297852 .sched-event.sched-event-invert .sched-event-inner { } /*#sched-schedule-5-1772297852 a.sched-event.sched-event-sort-hidden { opacity: 0; }*/ #sched-schedule-5-1772297852 .sched-sort .sched-sort-current .sched-sort-current-label { width: 100px; } #sched-schedule-5-1772297852 .sched-sort.sched-sort-open .sched-sort-dropdown .sched-sort-current .sched-sort-current-label { width: 180px; } /* * Custom CSS Event Popup */ #sched-schedule-5-1772297852-popup .sched-popup-description { } #sched-schedule-5-1772297852-popup .sched-popup-description .sched-meta a, #sched-schedule-5-1772297852-popup .sched-popup-description .sched-popup-description-text a { color: #ff0000; } #sched-schedule-5-1772297852-popup .sched-popup-description .sched-meta, #sched-schedule-5-1772297852-popup .sched-popup-description .sched-popup-description-text { color: #535353; background: #ffffff; } /* * List */ #sched-schedule-5-1772297852-list .sched-list-title { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-5-1772297852-list .sched-list-column-title { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-5-1772297852-list .sched-list-event { color: #3f3f3f; } #sched-schedule-5-1772297852-list .sched-list-event:hover { color: #000; } #sched-schedule-5-1772297852-list .sched-list-event-description { color: #666; } #sched-schedule-5-1772297852-list .sched-list-event-title { font-weight: bold; ; }
Showing All
Candidate expercience / Employer branding
10:00
10:30
11:00
11:30
12:00
12:30
13:00
13:30
14:00
14:30
15:00
15:30
16:00
Maandag 25 september
Thema: Employer Branding en Candidate Experience
Maandag 25 september
Opening dagvoorzitter
Opening dagvoorzitter

Dagvoorzitter Martijn Hemminga geeft een inleiding over het dagthema Employer Branding en Candidate Experience en zal gedurende de dag iedere spreker introduceren.

Opening dagvoorzitter
Opening dagvoorzitter

Een vliegende start met Employer Branding
Een vliegende start met Employer Branding
10:15 - 11:00
Spreker
Martijn Hemminga
Organisatie
Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Thema
Employer Branding en Candidate Experience

Steeds meer organisaties zien in dat ze niet alleen hun vacatures moeten verkopen, maar ook de organisatie. Een organisatie met een sterk werkgeversmerk profiteert van de voorkeur die de doelgroep heeft om daar te werken.

In dit webinar laat Martijn Hemminga je zien wat employer branding is, hoe het zich verhoudt ten opzichte van werving en waarmee je moet beginnen als je met employer branding aan de slag wilt. Met voorbeelden, praktische tips en concrete handreikingen voor een vliegende start met Employer Branding. Dit webinar is ideaal voor professionals op gebied van werving en arbeidsmarktcommunicatie die dit jaar echt aan de slag willen met employer branding.

Over Martijn Hemminga

Martijn Hemminga is adviseur, docent, spreker, auteur en ondernemer op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitmenttechnologie. Vanuit zijn bedrijf Nr29 adviseert, begeleidt en helpt hij werkgevers zoals Boskalis, St. Antonius Ziekenhuis, Jacobs Douwe Egberts, Quoratio en Visser & Visser Accountants op het gebied van employer branding en strategische arbeidsmarktcommunicatie. Hij opereert hierbij op het snijvlak van organisatie, communicatie en human resources. In 2012 verscheen het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand waarvan hij een van de auteurs is. En op afstand helpt hij werkgevers via arbeidsmarktcommunicatiekennisbank amcexpert.nl.

De nieuwe candidate Journey: Hoe overtuigen wij toptalenten om bij onze klanten aan het werk te gaan?
De nieuwe candidate Journey: Hoe overtuigen wij toptalenten om bij onze klanten aan het werk te gaan?
11:15 - 12:00
Spreker
Sander Hoogendoorn
Organisatie
MrWork
Thema
Employer Branding en Candidate Experience

Hoe kunnen wij toptalenten overtuigen om bij onze klanten aan het werk te gaan?
Dat is wat wij ons bij MrWork afvroegen. Het antwoord; de Candidate Driven Journey. Op basis van online gedrag doorloopt een kandidaat zonder het zelf te weten zijn of haar persoonlijke journey. Zo wordt ervoor gezorgd dat een persoon alleen die content te zien krijgt die bij hem of haar past. Op deze manier gaat de doelgroep sneller van het bedrijf houden en wordt het als werkgever makkelijker om kwalitatieve kandidaten aan te trekken.

Als jij the war on talent wil winnen door ervoor te zorgen dat het toptalent bij jou aan de slag wil gaan. Meld je dan aan!

Na het webinar weet jij precies:
- Hoe de nieuwe candidate journey eruit ziet
- Waarom de nieuwe candidate journey werven makkelijker maakt
- Hoe je er zelf mee aan de slag kunt gaan
- Welke resultaten je kunt verwachten

Over Sander Hoogendoorn

Als senior online consultant was Sander vanaf het begin betrokken bij de employer branding trajecten van MrWork. Hij heeft daardoor ruime ervaring binnen de online recruitment markt. Sinds zijn start bij MrWork heeft hij ruim honderd bedrijven geholpen met het opzetten van de candidate journey. Als online recruitment specialist heeft hij met zijn ervaring geholpen de Candidate Driven Journey uit te denken, die hij inmiddels al bij meerdere klanten van MrWork heeft geïntroduceerd. Om ervoor te zorgen dat klanten van MrWork top-of-mind worden en blijven bij toptalent.

Optimaliseer uw vacatures en trek de beste kandidaten aan
Optimaliseer uw vacatures en trek de beste kandidaten aan
12:30 - 13:15
Spreker
Anouk Kon
Organisatie
Indeed
Thema
Employer Branding en Candidate Experience

Om de aandacht van de beste kandidaten te trekken heeft u vacatures nodig die zijn geoptimaliseerd voor de manier waarop mensen vandaag de dag naar banen zoeken.

Woon het webinar van Indeed bij voor 10 tips om uw vacatures te laten opvallen met overtuigende inhoud die de juiste kandidaten aanspreekt. Anouk Kon, Recruitment Evangelist bij Indeed, bespreekt hoe u:
* Het voor talent gemakkelijker maakt om uw vacatures te vinden
* Uw vacatures persoonlijk en realistisch opstelt
*Trenddata gebruikt om uw vacatures aansprekender te maken voor relevante kandidaten


Over Anouk Kon
Als Recruitment Evangelist in het Indeed Employer Insights team, combineert Anouk Kon de data van het Indeed platform met trendanalyses. Ze helpt werkgevers met het beter begrijpen van online zoekgedrag en het optimaliseren van hun recruitmentstrategie en -processen. Anouk heeft bijna 10 jaar ervaring in recruitment, employer branding en marketing en een MBA van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Nooit meer gebrek aan talenten met een 2020 recruitment ervaring
Nooit meer gebrek aan talenten met een 2020 recruitment ervaring
13:30 - 14:15
Jerry Ruitenberg
Organisatie
Blue Carpet
Thema
Employer Branding en Candidate Experience

Je verbinden aan netwerken, ontvangen van persoonlijke content, app'en, liken wat jij leuk vindt, jezelf presenteren op een unieke manier is de dagelijkse gang van zaken voor het grootste gedeelte van de beroepsbevolking. Hoe je deze dagelijkse activiteiten kunt omtoveren in een gave kandidaat ervaring en daarmee onuitputtelijke actieve talenten pools voor jouw organisatie bouwt vertellen wij jou in deze webinar. Hierbij zullen wij jou meenemen in de verschillende unieke projecten die wij in de Nederlandse markt hebben uitgevoerd. Wees bereid dat je nooit meer op dezelfde manier zult gaan werven!

Over Jerry Ruitenberg
Jerry is afgestuurd organisatiepsycholoog en sinds 2008 werkzaam (voorheen CEB, EY) in het veld van HR & Talent technologie. In zijn rol als Growth Manager bij Blue Carpet is hij verantwoordelijk voor het naar de markt brengen van de laatste innovatieve Blue Carpet HR producten die de wereld en dienstverlening van HR & Recruitment positief zullen veranderen.

Employee engagement
Employee engagement
14:30 - 15:15
Spreker
Constance Scholten
Organisatie
Appical
Thema
Employer Branding en Candidate Experience

Een korte inhoud van dit webinar over Employee engagement volgt zsm.

Over Constance Scholten
Constance Scholten is on a mission: to make us connect again.

A Dutch-born entrepreneur with twin passions for human behaviour and technology. Scholten is the EVP of Appical -- ‘wherever people onboard and off-board’.

Appical was created in response to non-effective and time-consuming onboarding programs. Appical offers a unique experience where new employees get to know their new employer from the moment they sign their contract.

“It’s about the employee journey. We should all capitalise on the skills, knowledge, and excitement employees bring to an organisation” explains Scholten, who was voted one of the Netherlands’ 50 most inspiring female tech entrepreneurs in 2016 and 2017. “Our hyper-connected world has reduced the time we spend nurturing meaningful relationships. We are here to change that.”

Scholten, who dropped out of law school to found her first company aged 19, is currently taking her gospel of ‘Decoding Millenials, engage your workforce today & tomorrow’ across the globe.

With Appical rapidly expanding their extraordinary client base to over 72 countries - boosting over hundred thousands' employees lifetime journeys – it looks like the world is taking note.

Dinsdag 26 september
Thema: Professioneel inhuren: Visie & Feiten
Dinsdag 26 september
Opening dagvoorzitter
Opening dagvoorzitter

Professioneel inhuren: Het is tijd om anderen het werk te laten doen!
Professioneel inhuren: Het is tijd om anderen het werk te laten doen!
10:15 - 11:00
Marian van Soest
Thema
Professioneel inhuren: Visie & Feiten

Bij het nadenken over de toekomst van organisaties, inhuur en extern talent, komen we al snel op het thema total talent management. Nuttig en aansprekend, maar lastig om in de praktijk vorm te geven. Want het werk gaat gewoon door voor de recruitment/inhuur professionals. Er is genoeg te doen om professioneel inhuur ook op professioneel niveau te houden en mee te bewegen met de ontwikkelingen in de markt. Inzetten van nieuwe HRinstrumenten, Employer Branding richting de flexwerkers en het denken in duurzame relaties met zowel de flexwerker als de eventuele leverancier.

Je hebt geen tijd om ook nog eens kopjes koffie te drinken met HR collega's of presentaties te houden in allerlei teams over de toekomst.

Marian van Soest, voormalig Head Talent Acquistion & Mobility ABNAMRO en vol passie over het onderwerp Total Talent Management, laat vanuit haar ervaring zien hoe je inhuur kan blijven professionaliseren én gelijktijdig richting succesvol TTM kunt bewegen. Niet stap voor stap maar tegelijkertijd, door anderen te betrekken en in te zetten.

Het strategische speelveld vraagt andere competenties en kent andere spelers. Om TTM te realiseren zul je je op dit speelveld moeten gaan begeven en heb je de ontwikkeling van de afdeling niet meer alleen in eigen hand.

Over Marian van Soest

Marian van Soest is voormalig Head Talent Acquistion & Mobility ABNAMRO en ziet Total Talent Management als voorwaarde voor het blijven vinden van de juiste talenten.

Dit webinar wordt mogelijk gemaakt door Planet Interim en OneStopSourcing.

Moderne arbeidsverhoudingen en het succesvol inhuren van een nieuwe generatie professionals.
Moderne arbeidsverhoudingen en het succesvol inhuren van een nieuwe generatie professionals.
11:15 - 12:00
Stef Witteveen
Uniforce

Als werkgever streef je altijd naar meer en een hogere productiviteit. Maar als werkgever van de toekomst dien je daarbij steeds meer rekening te houden met moderne arbeidsverhoudingen: nieuwe contractvormen, meer flexibiliteit, populariteit overeenkomst van opdracht t.o.v. de arbeidsovereenkomst, groeiende behoefte sociale zekerheid et cetera. Hoe zorg je ervoor dat je als moderne werkgever en opdrachtgever tegemoet komt aan de wensen van de moderne arbeidsmarkt, zonder dat dit ten koste gaat van de productiviteit? Zodat je succesvol een nieuwe generatie professionals kunt blijven inhuren?

Over Stef Witteveen

Stef Witteveen adviseert organisaties bij het ontwikkelen van duurzame en flexibele Human Capital Strategieën. De carrière van Stef is begonnen bij IKEA en Allied Breweries, daarna heeft hij als CEO bij o.a. Randstad België/Luxemburg, Randstad USA en CED Europe jarenlang ervaring opgedaan in de uitzend- en outsourcingssector. Momenteel is Stef als strategisch adviseur betrokken bij Uniforce Professionals (www.uniforce.nl ).

Werk, los-vast spul en de zoektocht naar de perfecte fit
Werk, los-vast spul en de zoektocht naar de perfecte fit
12:30 - 13:15
 
Annemarie Stel
Organisatie
Wervingsvisie.nl
Thema
Professioneel inhuren: Visie & Feiten

Moderne organisaties beginnen steeds meer op een duiventil te lijken; er vliegt van alles naar binnen en weer naar buiten. Vaste en tijdelijke krachten, gedetacheerden, payrollers, interimmers, zp’ers – een medewerker kan heel veel vormen aannemen. Maar voor allemaal geldt: ze presteren het beste als ze passen bij de organisatie waar ze hun werk doen.

Wat moet je doen om mensen een bewuste keuze te laten maken voor jouw organisatie? Hoe zorg je voor de perfecte fit? Welke verschillen zijn er tussen vaste en tijdelijke medewerkers en hoe kun je daar in je communicatie gebruik van maken?

Over Annemarie Stel

Annemarie Stel is gedurende 22 jaar gepokt en gemazeld bij de Rijksoverheid, zowel bij ministeries als bij uitvoeringsorganisaties. Met een achtergrond in voorlichtingskunde en ICT werkt ze sinds 1992 in arbeidsmarktcommunicatie – als beleidsmedewerker, adviseur, coördinator en campagnemanager. Sinds 2007 adviseert ze onder de naam Wervingsvisie.nl organisaties – met name in de publieke en semi-publieke sector – over arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitment.

Uitzenden, detacheren, payrollen en dan nog StiPP
Uitzenden, detacheren, payrollen en dan nog StiPP
13:30 - 14:15
Spreker
Joyce Snijder
Thema
Professioneel inhuren: Visie & Feiten

Wanneer is er sprake van een uitzendovereenkomst in de zin van artikel 7:690 BW? Kan een detacheringsovereenkomst of een payrollovereenkomst ook een uitzendovereenkomst zijn? Maakt het verschil wanneer niet de uitzendwerkgever maar de klant vraag en aanbod bij elkaar brengt? Is alles duidelijk sinds het Care4Care/StiPP-arrest? Klopt het bedrijfstakpensioenfonds StiPP terecht aan de deur en waarmee moet nog meer rekening worden gehouden?

Deze en andere vragen komen aan de orde tijdens het webinar dat wordt aangeboden door Brainnet en wordt gegeven door mr. Joyce Snijder van Wijn & Stael Advocaten.

Over mr. Joyce Snijder

Mr Joyce Snijder is advocaat bij Wijn & Stael, is gespecialiseerd in het arbeidsrecht en heeft ruime kennis van flexibele arbeidsrelaties, waaronder uitzending, detachering, payrolling en de positie van zelfstandigen.

MSP: Vloek of zegen? Een debat.
MSP: Vloek of zegen? Een debat.
14:30 - 15:15
 
Mark Bassie / Peter Kamphuys
Thema
Professioneel inhuren: Visie & Feiten

Het inhuur van extern talent gaat steeds vaker via een Managed Service Provider (MSP). Is dat een vloek of zegen, voor opdrachtgevers, bemiddelaars en kandidaten?

Een debat tussen een criticaster van Managed Service Providers (MSP's) en een aanhanger van dit concept.

Peter Kamphuys (Inquest) versus Mark Bassie (Flex-Beheer) in een live discussie. Luister en discussieer mee!

Over Mark Bassie

Mark Bassie is een onafhankelijk adviseur in de flex- en bemiddelingsbranche, maakt zich o.a. druk over MSP, VMS, RPO, ATS en DAS.

Over Peter Kamphuys

Peter Kamphuys is Algemeen Directeur van de Actos Groep, een personeelsbemiddelaar met vier specialismen. Hij heeft 18 jaar ervaring in personeelsbemiddeling en heeft ook een passie voor en ervaring in het inkoop vak. Hij volgt de trends op het gebied van inkoop van personeelsbemiddeling dan ook op de voet en heeft daar een duidelijke visie op.

Woensdag 27 september
Thema: HR Solutions gericht op de toekomst
Woensdag 27 september
Opening dagvoorzitter
Opening dagvoorzitter

Toepassingen van Blockchain Organiseren voor het HR-domein
Toepassingen van Blockchain Organiseren voor het HR-domein
10:15 - 11:00
Spreker
Paul Bessems
Organisatie
Weconet Technologies BV
Thema
HR Solutions gericht op de toekomst

Onze economie drijft grotendeels op wantrouwen. Wanneer we zaken doen, moeten we elkaar kunnen vertrouwen. Daarvoor hebben we geld, contracten, merken en hiërarchieën geïnnoveerd. In het kielzog van deze instituties is een hele vertrouwensindustrie ontstaan, denk aan: banken, advocaten, accountants, HR-professionals en managers. Het nadeel van deze manier van vertrouwen-organiseren is dat de complexiteit onnodig toeneemt, waardoor onze productiviteit onvoldoende groeit om de stijgende welvaartskosten bij te houden.

Steeds meer professionals en organisaties raken enthousiast over een nieuw organisatieconcept: ‘Blockchain Organiseren’. Blockchain Organiseren gaat over de inbedding van een disruptieve technologie (Blockchain) in een fundamenteel nieuw organisatiemodel (Weconomics). Het is een manier om vertrouwen te organiseren zonder dat de complexiteit toeneemt. Het heeft de belofte in zich om geld, contracten en management grotendeels te vervangen. Blockchain Organiseren verbetert de productiviteit, zorgt voor een betere privacy en efficiëntere processen.

Hoewel de impact van Blockchain Organiseren op langere termijn groot zal zijn, zal de inbedding van Blockchain Organiseren in ons dagelijks leven eerder evolutionair dan revolutionair zijn. Veranderingen zullen stap voor stap plaatsvinden, vergelijkbaar met de ontwikkeling van bijvoorbeeld de lopende band of het internet. Dit geldt ook voor het HR-domein waarin allerlei processen tussen organisaties, en tussen individuen en organisaties met Blockchain Organiseren uitgevoerd kunnen worden. Voorbeelden zijn werving en selectie, payrolling, het maken en opslaan van arbeidscontracten, adviesdiensten, trainingen en opleidingen en expatdiensten.

Over Paul Bessems
Paul is ondernemer, blockchain consultant en (co-)auteur van negen managementboeken. Hij heeft ruim 25 jaar ervaring met het ontwerpen en ontwikkelen van nieuwe organisatievormen die beter aansluiten op nieuwe organisatietechnologieën zoals blockchain. Hij is een expert op het gebied van Blockchain Organiseren. Hij helpt organisaties met de vraag: ‘Wat betekent Blockchain Organiseren voor onze organisatie en hoe kunnen we hiermee starten?’ Paul is CEO van Weconet Technologies BV, een bedrijf dat nieuwe technologie vertaalt naar concrete toepassingen.

Naast zijn werk als ondernemer en organisatieadviseur is hij ook fellow en bestuursvoorzitter van de Weconomics Foundation. Deze stichting draagt bij aan de organisatie van een duurzame welvaart door de inzet van organisatietechnologie en fundamenteel nieuwe organisatievormen. Ten slotte is hij ook founder van The Institute for New Organizational Thinking.

Paul studeerde organisatiekunde aan de TUE. In 1992 introduceerde hij de Harvard Case Methode in Nederland en zette hij onder andere masterprogramma’s en promotieonderzoeken op. In 1992 start hij Buro Staff Support, zijn eerste professionele community. Daarna droeg hij bij aan het opzetten van tientallen professionele communities.

HR Trends en de implicaties voor recruitment
HR Trends en de implicaties voor recruitment
11:15 - 12:00
Spreker
Tom Haak
Thema
HR Solutions gericht op de toekomst

Tom Haak van het HR Trend Institute geeft een overzicht van de huidige trends en de mogelijkheden om de trends te benutten in werving en selectie. Hij zal een handzame checklist presenteren, die je in je eigen organisatie kan gebruiken.

Over Tom Haak

Tom Haak is de oprichter en directeur van het HR Trend Institute (hrtrendinstitute.com). Voor 2014 had Tom senior HR-posities bij Arcadis, Aon, KPMG en Philips. Het HR Trend Instituut detecteert, volgt en stimuleert slim en creatief gebruik van trends op het gebied van mensen en organisaties. Waar mogelijk is het instituut ook een trendsetter. Tom schrijft veel over HR-trends en innovaties, hij inspireert HR-teams om de impact van HR te vergroten en hij spreekt regelmatig op internationale congressen.

Sessie 3 woensdag
Sessie 3 woensdag
12:30 - 13:15
Thema
HR Solutions gericht op de toekomst

De nieuwe rol van HR bij people analytics
De nieuwe rol van HR bij people analytics
13:30 - 14:15
Spreker
Florent Meier
Organisatie
Focus Orange
Thema
HR Solutions gericht op de toekomst

Met het creëren van nieuwe inzichten en het opstellen van scenario’s op basis van people analytics worden andere eisen gesteld aan HR. Wanneer HR professionals hun adviezen baseren op data en analyses, zal de eigen interpretatie van het probleem naar de achtergrond schuiven. Tegelijkertijd wordt, op basis van verscherpt inzicht in de werkelijke problematiek, een meer gerichte en specifieke oplossing verwacht.

Niet iedereen verwelkomt deze ontwikkeling. Sommige HR professionals zien people analytics als iets dat “niet bij hun vak hoort” en vertonen mede daarom weerstand. In dit webinar wordt ingegaan op de implicaties van people analytics op de rol van HR professionals en hoe kan worden omgegaan met deze nieuwe – en soms bedreigende - verwachtingen.

Over Florent Meier

Florent Meier is Associate Partner bij Focus Orange. Focus Orange is een adviesbureau gespecialiseerd in HR en people analytics. Vanuit zijn specialisatie in Performance Improvement is Florent betrokken bij diverse projecten waar concrete verandering nodig is om invulling te geven aan strategische keuzes en nieuwe werkwijzen. Florent heeft een lange staat van dienst binnen HR- en Change Management en heeft zowel als adviseur en als (eind)verantwoordelijke verschillende verandertrajecten (be)geleid.

Hoe win je de oorlog om talent?
Hoe win je de oorlog om talent?
14:30 - 15:15
Spreker
Lars Wetemans
Organisatie
Recruitz.io
Thema
HR Solutions gericht op de toekomst

Door de krapte van de arbeidsmarkt is een andere wervingsstrategie nodig. Wetende dat 4 van de 5 werkzoekenden passief zijn, is het noodzaak om verder te kijken dan de traditionele recruitmentkanalen. Lars Wetemans, CEO van Recruitz,io, gaat tijdens dit webinar de (praktische) insights van het aantrekken van passief werkzoekenden met je delen zodat jij straks de oorlog om talent wint met perfecte wervingscampagnes.

Donderdag 28 september
Thema: Data driven & recruitment marketing
Donderdag 28 september
Opening dagvoorzitter
Opening dagvoorzitter

Dagvoorzitter Antal Krootjes geeft een inleiding over het dagthema Data driven & recruitment marketing en zal gedurende de dag de sprekers introduceren.

Data worden pas leuk als je er ook meer talent mee werft
Data worden pas leuk als je er ook meer talent mee werft
10:15 - 11:00
 
Geert-Jan Waasdorp
 
Intelligence Group
Thema
Data driven & recruitment marketing

Je doet tegenwoordig pas echt mee als je data driven bent, A.I. tooling hebt en automatisch kan searchen & matchen. De eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat al die ‘hippe’ woorden pas echt iets betekenen als je er ook meer talent mee kan werven. In dit webinar bespreek ik 10 manieren hoe je met ‘small data’ meer talent kunt werven. Soms hip, maar vooral effectief en zinvol!

Over Geert-Jan Waasdorp
Geert-Jan is oprichter van Intelligence Group en mede grondlegger van Arbeidsmarktkansen.nl, de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en de Hogeschool voor Recruitment. Hij adviseert werkgevers, variërend van data gedreven doelgroepgerichte werving, employability tot en met internationale recruitmentvraagstukken. Altijd vanuit feiten, en geïnspireerd vanuit honderden succesvolle praktijkvoorbeelden. Geert-Jan is ondernemer, inspirerend spreker en auteur en leeft de arbeidsmarkt in al haar facetten.

Optimalisatie van je recruitment op basis van data; Waar begin je (aan)?
Optimalisatie van je recruitment op basis van data; Waar begin je (aan)?
11:15 - 12:00
Spreker
Peter Woudenberg
Organisatie
Minescape
Thema
Data driven & recruitment marketing

Op basis van data jouw recruitmentmarketing verbeteren met als resultaat betere kandidaten. Met data is het mogelijk om je recruitmentproces te optimaliseren aan de hand van gedrag van je doelgroep. Hoe verzamel je data, waar haal je data vandaan en hoe ga je er vervolgens mee om?
Data driven recruitment is erg breed en kent vele mogelijkheden. Weet jij hoe je data goed inzet om je recruitmentproces te optimaliseren? Schrijf je in voor dit webinar en we voorzien je van tips & trucs om zelf aan de slag te gaan.

Over Peter Woudenberg
Peter Woudenberg, Digital Marketing Manager bij Minescape, is verantwoordelijk voor de kwaliteit en doorontwikkeling van de online marketing diensten en producten. Hij heeft ruim 10 jaar ervaring op het gebied van online marketing. Peter adviseert klanten op strategisch niveau over hoe zij online marketing optimaal kunnen inzetten in hun recruitmentproces.
Peter Woudenberg zal dit webinar samen geven met Deborah Hempenius-Verheus.

Over Deborah Hempenius-Verheus
Deborah is Contentmarketeer bij Minescape. “De kern van mijn werk is dat ik altijd beredeneer vanuit de doelgroep. Wat heeft de doelgroep nodig? Tegen welke vragen loopt hij aan? Vervolgens verplaats ik me in de opdrachtgever. Wat is de merkidentiteit? Waar zit zijn business? Die twee groepen verbind ik met elkaar door waardevolle content te creëren. Of dat nu een SEO-, vacature-, marketing- of campagnetekst is”.

Hoe werf je kostenefficiënt 6.000 nieuwe collega’s per jaar?
Hoe werf je kostenefficiënt 6.000 nieuwe collega’s per jaar?
12:30 - 13:15
Spreker
Richard Jonkhof & Stephan Wiepjes
Organisatie
Endouble & Sandd
Thema
Data driven & recruitment marketing

Sandd staat elk jaar voor de uitdaging om 6.000 postbezorgers te werven, van Amsterdam tot Maastricht en van Oudesluis tot Groesbeek. Sandd’s recruitment site speelt hierin een cruciale rol. Hoe werf je op een slimme en kostenefficiënte manier voldoende postbezorgers in alle uithoeken van het land? En hoe richt je jouw site en campagnes hier op in?

Tijdens de webinar kom je te weten:

* Wat de wervings uitdaging van Sandd is
* Hoe Sandd ervoor zorgt dat het bedrijf iedere dag beter wordt
* Hoe de recruitment website hier aan bijdraagt
* Waarom en hoe Sandd twee ATS’en aan elkaar weet te koppelen
* Op welke manier het recruitment proces meetbaar is
* En hoe dit bijdraagt aan het vervullen van de wervingsbehoefte
* Hoe Sandd en Endouble gericht campagnes maken en media inkopen om de juiste doelgroep te bepalen

Over de sprekers

Stephan Wiepjes is Manager Recruitment bij Sandd en
Richard Jonkhof is Teamlead Online Specialisten bij Endouble

Je eigen database als goudmijn
Je eigen database als goudmijn
13:30 - 14:15
Spreker
Gerard Mulder
Organisatie
Textkernel
Thema
Data driven & recruitment marketing

Je eigen kandidatenbestand is een goudmijn, een schatkamer vol… data. Wat kun je nu eigenlijk met al deze data in de dagelijkse praktijk van recruitment?
Data voegt pas iets toe als je er waardevolle informatie uit kunt halen. Slimme technologieën op basis van Artificial Intelligence en Machine Learning helpen je hierbij. Hoe? Dat laten we je zien. De volgende stap is natuurlijk inzichten uit die waardevolle informatie vertalen naar concrete stappen die je recruitmentstrategie nog verder aanscherpen. Hoe je dat kunt doen weet je na afloop van dit webinar.

Over Gerard Mulder
Als CCO heeft Gerard Mulder sinds 2005 Textkernel helpen opbouwen tot een succesvolle internationale onderneming. Hij heeft een passie voor innovatieve technologieën, en begrijpt hoe die kunnen helpen inspelen op de behoeften in een veranderende recruitmentmarkt. Textkernel ontwikkelt state-of-the-art recruitmenttools voor zoeken en matchen, arbeidsmarktinformatie en procesoptimalisatie, gebaseerd op Artificial Intelligence-technologieën.

Continuous feedback; een krachtig instrument
Continuous feedback; een krachtig instrument
14:30 - 15:15

Iedereen deelt tegenwoordig hun ervaringen online, gevraagd en ongevraagd. Mensen zijn ook meer dan ooit bereid om feedback te geven, maar het moet hen wel makkelijk gemaakt worden. Zelfs leuk, maar nog belangrijker: er moet wat met die feedback gedaan worden. Met de feedback tool van Starred meet je elke fase van de Candidate Journey, behoeften, ervaringen en motivaties. Met deze informatie kun je de Candidate Experience verhogen en jezelf aantrekkelijker maken voor talent. Schrijf je in voor deze webinar en ontdek de kracht van continuous feedback voor jouw organisatie.

Over Bo Stevens
Bo Stevens (31 jaar) is Product Owner bij Carerix. Hij heeft internationale communicatie gestudeerd in Maastricht. In de eerste 2 jaar van zijn carrière heeft hij diverse recruiter functies vervuld binnen het ministerie van Binnenlandse Zaken en het Ministerie van Financien. Bo is begonnen bij Carerix als Accountmanager en actief geweest in verschillende rollen. Inmiddels is hij als Product Owner verantwoordelijk voor het internationale development team en de vertaling van de trends in de recruitmentmarkt naar slimme product oplossingen en innovaties.

Over Alejandra Ferrari
Alejandra vervult bij Starred twee rollen: Employee Succes Manager en HR Manager. De eerste rol betreft de begeleiding van onze klanten bij de inzet en uitrol van Starred HR als meetinstrument. Daarnaast ondersteunt zij bij de analyse van de data en doet Alejandra aanbevelingen over mogelijke vervolgacties. Als HR manager is zij verantwoordelijk voor de inrichting van de HR organisatie en levert ze een bijdrage aan de verdere groei van Starred. Alejandra studeerde heb Personeel & Organisatie aan de HAN en Cultuur, Organisatie en Management aan de VU. Als HR Manager werkte ze zowel in vaste dienst als freelance bij diverse organisaties. Alejandra werkt vanuit de overtuiging dat een optimale inzet van Personeel en Organisatie, een belangrijke bijdrage levert aan de realisatie van bedrijfsdoelstellingen, terwijl het ook werknemers in staat om zichzelf te ontwikkelen en met PLEZIER te presteren.

Vrijdag 29 september
Thema: Total Workforce Management: Trends & Tools
Vrijdag 29 september
Opening dagvoorzitter
Opening dagvoorzitter

Trends en Tools in Total Workforce Management
Trends en Tools in Total Workforce Management
10:15 - 11:00
 
Marleen Deleu
 
NextConomy
Thema
Total Workforce Management: Trends & Tools

Continu zo breed mogelijk toegang hebben tot talent: daarin ligt de sleutel tot succes voor organisaties. Methodes uit de vorige eeuw werken niet langer. Structurele schaarste op de arbeidsmarkt, een nieuwe generatie met een eigenzinnige visie op werk, technologische ontwikkelingen en de toenemende noodzaak wendbaar te blijven, dwingen organisaties ertoe het werven en beheren van talenten vergaand anders aan te pakken. Enkele koplopers zetten in op een nieuwe, integrale aanpak. Zij plaatsen HR in een vernieuwde rol om zo ook het talent van morgen te verzekeren. Wat zijn de trends daarin, en wat vinden ze op hun pad?

Over Marleen Deleu

Marleen Deleu, CCWP, heeft 30 jaar ervaring als adviseur in België en Nederland over het slimmer inhuren van externe talenten. Met The Flex Academy verzorgt ze adviesopdrachten, trainingen en lezingen. Met het online kennisplatform NextConomy deelt ze samen met Hugo-Jan Ruts eigenzinnige meningen en kennis over en voor freelancers in België. Marleen is ook medeauteur van de gratis te downloaden onderzoeksrapporten naar VMS-, MSP- en RPO-dienstverleners.

In 5 stappen naar Total Talent Management. Van chaos naar gedegen organisatie
In 5 stappen naar Total Talent Management. Van chaos naar gedegen organisatie
11:15 - 12:00
 
Diana van der Boon
 
WVN Consultancy
Thema
Total Workforce Management: Trends & Tools

Van geen enkel idee hebben wie je als bedrijf inhuurt naar een visie op het inzetten van personeel. Of het daarbij nou gaat om het tijdelijk of vast invullen van vacatures. Hoe maak je inzichtelijk wie er ingezet worden? Maar nog belangrijker, waarom worden ze ingezet? Welke specifieke kennis of expertise brengen ze mee en in welke frequentie is dit nodig? Dat het inzetten van personeel van strategisch belang is voor een organisatie is geen nieuws, maar hoe dit je dit slim en weloverwogen? Diana van der Boon van WVN Consultancy neemt u mee in hoe u dit zou kunnen organiseren.

Over Diana van der Boon Diana een generalist in op het gebied van inhuur van externen. Een ervaren projectmanager en consultant met grote kennis van implementaties, bedrijfsprocessen, automatisering, flexcenters, compliance en de markt van flexibele arbeid met de daarbij behorende dienstverleningsmodellen. Diana is haar carrière gestart bij Nétive VMS , 15 jaar geleden de eerste volledig onafhankelijke VMS aanbieder in Nederland. Bij Nétive was ze o.a. Manager R&D en onder andere eindverantwoordelijk voor het ontwerp, de ontwikkeling, het testen en beheren van de diverse applicaties. Begin 2013 begint ze voor zichzelf om opdrachtgevers breder dan alleen op IT vlak te kunnen adviseren over de inhuur van flexibele arbeid. Vanaf eind 2013 vormt ze samen met Wim van Nieuwenhuizen het managementteam van WVN Consultancy is de onafhankelijk expert voor de inhuur van externen. WVN Consultancy biedt een daadkrachtige aanpak met pragmatische oplossingen waarmee uw organisatie grip op inhuur verkrijgt en behoudt.

Waarom u met total workforce het beste talent binnenhaalt
Waarom u met total workforce het beste talent binnenhaalt
12:30 - 13:15
Spreker
Maurice Roy
Thema
Total Workforce Management: Trends & Tools

Wij horen het zo vaak, “We moeten gewoon het beste talent binnenhalen”. Naast compliance & kostenbesparing wordt ‘access to talent’ (de toegang tot talent) steeds belangrijker. De instroom heeft meer aandacht gekregen. Want niet de contractvorm is leidend, maar de beschikbare kandidaat. In dit webinar bespreken we hoe een holistische aanpak de capaciteit voor uw organisatie optimaal benut en voorziet.

Over Maurice Roy

Maurice Roy is Sales Manager Talent Solutions bij Hays.

GDPR: Gegevensbescherming: het zwaard van Damocles of storm in glas water voor inhuur en recruitment.
GDPR: Gegevensbescherming: het zwaard van Damocles of storm in glas water voor inhuur en recruitment.
13:30 - 14:15
Thema
Total Workforce Management: Trends & Tools

Op 25 mei 2018 treedt de ‘general data protection regulation’ (GDPR) of ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ (AVG) in werking. Een aanscherping van Europese regelgeving die vastlegt welke maatregelen organisaties moeten nemen om het gebruik van data van personen te beschermen. Zo ook van sollicitanten en zelfstandigen die op een opdracht gereageerd hebben. Zo krijgen kandidaten het recht op inzage van opgeslagen data en moeten zijn in staat zijn om een digitale kopie van de opgeslagen en gebruikte data op te vragen. Met name de zeer mogelijke forse boetes maken organisaties nerveus over GDPR.

In een branche waar kandidaat gegevens niet zelden via een aantal schakels gaan en waar vaak bij elke stap informatie over de kandidaat wordt toegevoegd, roept dit veel vragen op. Over de haalbaarheid, beheersbaarheid en verantwoordelijkheden. En hoe dit op te lossen.

Een webinar met expert Will-Martijn Swaager over dit – zowel voor opdrachtgevers als bemiddelaars – zeer relevant thema

Over Will-Martijn Swaager
Will- Martijn is sinds 2010 actief om werknemers op eenvoudige wijze hun netwerken in te laten zetten voor sales, marketing en recruitment. Van hieruit ook gefascineerd door de Europese Privacywet 2018, GDPR, AVG. En dan vooral hoe (B2B) organisaties binnen de kaders van deze wet kunnen en moeten manoeuvreren, om uit de problemen te blijven.

Politiek & het nieuwe zzp-beleid. De effecten voor opdrachtgevers, bemiddelaars en zelfstandigen.
Politiek & het nieuwe zzp-beleid. De effecten voor opdrachtgevers, bemiddelaars en zelfstandigen.
14:30 - 15:15
Spreker
Hugo-Jan Ruts
Organisatie
ZiPconomy
Thema
Total Workforce Management: Trends & Tools

De Wet DBA, de Wet Werk- en Zekerheid, de fiscale verschillen tussen werknemers en zelfstandig ondernemers, wel/niet verplichte verzekeringen voor zzp’ers. Er liggen nog al wat (onafgemaakte) dossiers op tafel voor een nieuw kabinet.
Eind september is daar ongetwijfeld meer over bekend. Officieel of uit de wandelgangen. Hugo-Jan Ruts over de Haagse plannen en ideeën en welke effecten die hebben voor zowel zelfstandigen als hun opdrachtgevers en bemiddelaars.

Over Hugo-Jan Ruts

Hugo-Jan Ruts is hoofdredacteur van ZiPconomy en volgt de ontwikkelingen in ‘Den Haag’ en de polder over het arbeidsmarktbeleid, en meer in het bijzonder de positie van de zelfstandigen, op de voet.

Maandag 25 september
Dinsdag 26 september
Woensdag 27 september
Donderdag 28 september
Vrijdag 29 september

Webinar Week Nieuws