22 cijfers die je als recruiter moet kennen als je klaar wil zijn voor de toekomst

Elke organisatie wil klaar zijn voor de toekomst. En hoewel die toekomst onvoorspelbaar is, kun je je er wel op voorbereiden. Hoe? Een nieuwe whitepaper diept in elk geval 22 cijfers op om over na te denken…

Peter Boerman Op 21 december 2021 Gem. leestijd 3 min634x gelezen
Deel dit artikel:
22 cijfers die je als recruiter moet kennen als je klaar wil zijn voor de toekomst

Er is weinig wat bedrijven zo graag willen als klaar zijn voor de toekomst. Maar wat komt daar allemaal bij kijken, als het gaat om het HR-vraagstuk? Cornerstone bracht daar recent een gids voor uit, speciaal voor talentmanagers, boordevol tips van experts en interessante cijfers. Welke 22 getallen springen daarbij voor 2022 het meest in het oog?

#1. 40x

De volledige overgang naar thuiswerken duurde bij bedrijven bij corona gemiddeld 11 dagen, in plaats van de verwachte ruim 1 jaar. Dat is dus 40 keer sneller dan verwacht.

#2. 85.000.000

Zo’n 85 miljoen banen zullen verdwijnen vóór 2025. Daar staat echter de komst van 97 miljoen nieuwe banen tegenover.

#3. 8x

Vergeleken met werknemers zeggen gemiddeld 8 keer zoveel leidinggevenden dat hun werk ze een zinvol doel geeft.

#4. 2x

Vergeleken met collega’s die zeggen dat hun werk ze geen zinvol doel geeft, beoordelen werknemers die dat wél zeggen te hebben hun werk/privébalans gemiddeld 2 keer beter.

#5. 1 op de 3

Het aantal werknemers dat zegt liever voor een organisatie te werken die verantwoordelijkheid toont naar alle belanghebbenden.

#6. 37%

Van de talentmanagers zegt slechts 37% dat technologie-oplossingen voor HR veel voordelen bieden.

#7. 82%

Meer dan 8 op de 10 talentmanagers melden ‘uitdagingen‘ bij het invoeren van HR-tech.

#8. 125 tot 190

Het aantal miljarden dollars dat naar schatting wereldwijd gemoeid is met de gezondheidskosten van werkgerelateerde burn-out.

#9. 5.000

Het aantal dollar dat volgens hetzelfde onderzoek gemoeid is met het verloop van 1 werknemer.

#10. 4.129

Het aantal dollar dat gemiddeld is gemoeid met het aannemen van 1 nieuwe medewerker. In Nederland gaat het om een budget van zo’n 3.818 euro per vacature.

#11. 450 tot 550

Het aantal miljarden dollars dat is gemoeid met verminderde betrokkenheid onder werknemers.

#12. 68%

Van de werknemers in succesvolle organisaties zegt ruim 2 op de 3 dat hun werkgever hun unieke vaardigheden en belangen kennen en snappen.

#13. 26%

In minder presterende organisaties zegt slechts iets meer dan een kwart dat hun werkgever hun unieke vaardigheden en belangen snapt.

#14. 1 van de 6

Slechts 1 op de 6 ‘diverse werknemers’ voelt zich nu beter ondersteund dan vóór de pandemie, ondanks de toegenomen flexibiliteit en nadruk op DEI&B.

#15. 77%

Volgens PwC zou ruim drie kwart van de volwassenen meteen een nieuwe vaardigheid willen leren of zich volledig laten omscholen als ze daarmee hun kansen op de arbeidsmarkt in de toekomst kunnen verbeteren.

#16. 19%

Personeelsbestanden die klaar zijn voor de toekomst boeken 19% meer omzet dan de concurrentie.

#17. 15%

Personeelsbestanden die klaar zijn voor de toekomst boeken een 15% hogere nettomarge dan de concurrentie.

#18. 1 op de 3

Ongeveer 1 op de 3 vaardigheden die in 2017 nog in een gemiddelde vacature stonden voor IT, financiën en verkoop is tegenwoordig overbodig.

#19. 44%

Zo’n 44% van de vaardigheden die werknemers nodig hebben om in 2025 ook nog goed hun werk te doen, zal veranderen.

#20. 2x

Werknemers bij bedrijven met veel interne mobiliteit blijven gemiddeld bijna twee keer langer.

#21. 17%

Tegenwoordig gebruikt slechts 17% van de organisaties op A.I. gebaseerde softwareoplossingen in hun HR-processen.

#22. 30%

Nog eens zo’n 30% zegt van plan te zijn om dat voor 2022 te gaan doen.

Meer weten?

Meer weten over hoe je klaar voor de toekomst kunt worden? Lees de hele whitepaper, vol met andere tips en voorbeelden.

Whitepaper
Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Adver-Online Group
BRANDMANNEN
Bullhorn
Compagnon
DPG Recruitment
Floyd & Hamilton
Indeed
Intelligence Group
Mysolution
OTYS
Pro Contact
Ravecruitment
Recruitment Accelerator
Recruitment Tech
RecruitNow
Timetohire
ToTalent.eu
WBNRS