Home Campagnes Video-interview over The Lockdown, de mobiele AR-Escape Room van ABN Amro

Video-interview over The Lockdown, de mobiele AR-Escape Room van ABN Amro

235 keer
0
lockdown

ABN Amro heeft vandaag The Lockdown gelanceerd: naar eigen zeggen ’s werelds eerste mobiele Augmented Reality Escape Room. The Lockdown is onderdeel van een zoektocht van de bank naar nieuw IT-talent.

Het gaat niet om een echte fysieke Escape Room, zoals de bank eerder inzette en waar toen de bekende vloggers Teske en Kalvijn uit moesten zien te ontsnappen. The Lockdown is daarentegen een game die van je smartphone van elke kamer een Escape Room maakt. Dit gebeurt met behulp van Augmented Reality-technologie.

Spectaculaire launch

De game beleefde een spectaculaire launch tijdens The Next Web-conferentie, waar het beeld even op zwart gezet werd. In een exclusief interview met Werf& en in een shirt dat past bij de campagne, legt Maarten Bokhoven uit wat het doel van The Lockdown is. ‘We willen heel duidelijk niet meteen converteren naar sollicitaties, maar eerst aan relevantie bouwen voor de doelgroep’, aldus het Head of Employer Branding van ABN Amro. ‘We snijden daarom ook thema’s aan waarvan we weten dat zij ze relevant vinden.’

Behoeden voor een financiële catastrofe 

In de game wordt de speler gevraagd te helpen een wereldwijde financiële catastrofe te voorkomen. De game speelt in het jaar 2028. Cryptocurrency zijn volgens het spel tegen die tijd nog de enige geldige valuta. Door een hack van een cybercrimineel dreigen echter miljoenen mensen toegang hiertoe te verliezen. Spelers moeten challenges met thema’s als information security en blockchain oplossen om zo de wereld voor een catastrofe te behoeden. Het pad dat je als speler kiest bepaalt de moeilijkheidsgraad van de opdracht. ‘Iedereen zou het spel moeten kunnen spelen’, aldus Bokhoven.

Hoofdrol in digitale film

Voor realisatie van de app werkte ABN Amro samen met bureau CODE D’AZUR. De puzzelmechaniek in de game is ontworpen door Sherlocked, bekend van de populaire escape rooms in de Beurs van Berlage te Amsterdam. The Lockdown is vanaf donderdag te downloaden in de App Store en via de Google Play Store.

Relevant voor tech-experts

“De vraag naar digitaal talent is de afgelopen jaren enorm toegenomen. We hebben geïnvesteerd om als bank relevant te zijn voor deze doelgroep”, vertelt Bokhoven. “De learnings uit eerdere campagnes hebben we naar deze AR-game meegenomen. Innovatie is heel belangrijk voor ons. IT-specialisten krijgen hier te maken met inhoudelijke uitdagingen en hebben een grote maatschappelijke impact. Dit zijn allemaal elementen die ook naar voren komen in The Lockdown.”

lockdown beeld

Lees ook:

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here