All-in one recruitmentconstructie: FairSterkt instroom en employer branding (InterDam)

Peter Boerman Op 29 april 2016
Gem. leestijd 3 min 761x gelezen
Deel dit artikel:
All-in one recruitmentconstructie: FairSterkt instroom en employer branding (InterDam)

Een samenwerking waar de Recruiteer van FairSterk verantwoordelijk is voor de opzet van recruitment en de vormgeving van het employer brand van InterDam. Lees de hele case van InterDam die is ingezonden in de categorie Recruitment voor de Werf& Awards.

Case InterDam

Omschrijving van de case

Jammer dat wij moeten kiezen tussen recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Wij combineren beide vakgebieden tot één: de Recruiteer! Onze flexibele vakspecialisten worden ingezet om het complete recruitmentproces inclusief arbeidsmarktcommunicatie op te zetten en te beheren. Wij geloven dat het regisseren van een beleving inspelen is op emoties binnen het recruitmentproces.

InterDam, producent en ontwerper van brandveilige deuren en wanden voor de industrie. Een bedrijf vol met ambitie, een bedrijf wat wil groeien om internationaal marktleider te worden. Aan de projecten ligt het niet, wel het aanspreken van de juiste doelgroep om voor InterDam te komen werken. Zonder instroom van talent, geen groei.

Berend Groeneveld, Directeur van interdam: ‘’Het verkopen van ons product als werkgever is een uitdaging. Traditionele bureaus leveren niet de juiste customer experience’’. Bij gebrek aan instroom kwam Berend Groeneveld in gesprek met FairSterk: “Uit de gesprekken met FairSterk werd mij duidelijk dat recruitment niet alleen het vinden van kandidaten is, maar ook marketing en arbeidsmarktcommunicatie enorm belangrijk is’’.

Probleemstelling
Minimaal 5 vacatures die met moeite ingevuld worden en een enorme kostenpost door wat er qua personeel werkt via bureaus. Daarnaast geen strategie in ‘employer branding’. Gebeurt er niks dan worden klanten teleurgesteld door gebrek aan personeel omdat projecten niet op tijd opgeleverd worden. Tijd voor een een andere aanpak.

image021

Wat was de impact van de case?

Concrete resultaten:
– Groei in omzet voor InterDam
– Verlaging cost per hire en time to hire.
– Invullen van 8 moeilijk in te vullen vacatures
– Opbouwen kandidatenbestand
– Betere concurrentiepositie door sterke employer branding
– Betere motivatie onder personeel, vergroting samenhorigheid personeel
– Kwaliteitsimpuls onder het personeel door aanleveren goede kandidaten
– Werken bij site gericht op de doelgroep voor betere arbeidsmarktcommunicatie (content, vacatures, etc.)
– Bepaling doelgroep strategie gericht op Y en Z generatie
– Sfeerimpressie organisatie middels foto en video materiaal
– Recruitmentstrategie en marketingstrategie geïmplementeerd binnen InterDam vanuit de recruitmentvisie / mantra InterDam opent deuren de verdere employer brand uitgezet
– CMS: Social media, beurzen, nieuwsbrieven, bezoek Hogescholen
– Kostenbesparing ten op zicht van arbeidsbemiddeling bureaus
– Creatieve impact: video en foto vormgeving gericht op doelgroep. Vacatures gericht op doelgroep. Niet het product verkopen maar verhaal achter InterDam verkopen, waarom doen ze wat ze doen.
– Kostenbesparing doordat FairSterk zowel het beheer van het recruitment oppakt en als projectmanager de verschillende soorten communicatie oppakt. Door sourcing een beter beeld van de bedrijfscultuur en kernwaarden. Dit voorkomt meerdere briefings tussen externe communicatiebureaus en de organisatie.

Waarom moet deze case een Werf& Award winnen?

FairSterk zorgt als enige bureau voor een unieke all-in-one constructie van recruitment, arbeidsmarktcommunicatie en vormgeving middel sourcing. De combinatie hiervan, in samenwerking met onze klant, zorgt voor een kosten- en tijdsbesparende synergie. Onze case bewijst de kracht en bijzonderheid van deze combinatie. Recruitment is niet alleen werving, maar ook marketing en begrijpen hoe in te spelen op emoties. Deze visie, vertaald in onze case van Interdam, legt de lat voor andere recruiters hoger en dat verdient de aandacht.

Credits case

De volgende personen, afdelingen en/of externe partijen zijn betrokken bij de case:

FairSterk:
Kees Paardekooper (Eigenaar / Recruiteer)
Arthur Wensveen (Eigenaar / Recruiteer)

InterDam:
Berend Groeneveld (directeur)
Ilse van Houselt (Marketing)

Vormgevers:
Mike Groeneveld (videomarketeer)
Joost van Dorst (Designer)
Wouter Lenting (Webdeveloper)

Ook kans maken op een Werf& Award?

Maak ook kans op een Werf& Award en stuur uiterlijk 29 april 17.00 uur jouw arbeidsmarktcommunicatie- of recruitmentcase in. Kijk voor meer informatie en om jouw case in te sturen bij Werf& Awards.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Onze partners Bekijk alle partners