'Altijd plek voor nog een gek': waarom elke aangenomen kandidaat bij Wortell een toeter krijgt

Peter Boerman Op 04 maart 2019 Gem. leestijd 2 min1007x gelezen
Deel dit artikel:
'Altijd plek voor nog een gek': waarom elke aangenomen kandidaat bij Wortell een toeter krijgt

Als je als kandidaat bij IT-bedrijf Wortell bent aangenomen, mag je al toeterend het pand verlaten. ‘Want solliciteren, dat moet een feestje blijven’, aldus recruiter Bryan Peereboom.

Intelligentie, humor en IT, dat zijn de elementen die bij Wortell de boventoon voeren, zo staat te lezen op haar werkenbij-pagina. En ook: ‘Altijd plek voor nog een gek’. Een van de ‘Beste Werkgevers‘, gevestigd in een voormalige kerk in Lijnden (bij Schiphol), is vooral bekend door de inzet van nieuwe Microsoft-technologie bij klanten.

wortell funfactor

Gepersonaliseerde champagne

wortell survivalpakket inclusief toeterMaar het bedrijf houdt er dus ook een opvallende kijk op pre- en onboarding op na. Kandidaten die zijn aangenomen krijgen een waar ‘survivalpakket’ mee om de tijd te overbruggen tussen het zetten van de handtekening en de eerste dag. Dat varieert van een gepersonaliseerde champagnefles, bedoeld om het feestelijke moment te vieren, tot een reep Tony Chocolonely die speciaal voor de kandidaat is gemaakt. En dus een toeter, vertelt Bryan Peereboom.

‘We hadden zoiets van: het duurt elke keer zolang voordat iemand daadwerkelijk begint. Hoe kunnen we die tijd a. leuker maken en b. zorgen voor meer commitment? Daar moeten we iets mee doen. Daar is het idee van het survivalpakket uitgekomen. We zijn toen onze marketingruimte ingedoken en hebben gekeken wat we nog overhadden van vorige acties. Daar hebben we toen een leuk pakket van samengesteld.’

Verlaat het pand met de toeter in de hand

Oud-marinier Peereboom (foto hieronder), zelf vorig ‘Meest Invloedrijke Corporate Recruiter van het Jaar’, zegt dat het overlevingspakket ‘het karakter van Wortell moet weergeven’. Oftewel: de funfactor is belangrijk, ook al tijdens het sollicitatieproces. Zo wordt de aangenomen kandidaat steevast gevraagd al toeterend het pand te verlaten, met de toeter die in het pakket zit opgenomen.

wortell bryan peereboom

De toeter werd recent genoemd in een online magazine van PiCompany over opvallende personeelsselectie. Maar volgens Peereboom is Wortell alweer toe aan een volgende stap. ‘We zijn inmiddels bijvoorbeeld ook bezig met een pre- en onboarding-app van Appical, waarin je wekelijks informatie ontvangt over Wortell. Zo willen we de ervaring van nieuwe medewerkers nog beter maken.’

Nieuwe site op stapel

Ook is er een nieuwe recruitmentsite in voorbereiding, waar onder meer het hele sollicitatieproces voor de kandidaat duidelijk geïllustreerd moet worden. Alles om de candidate journey te verbeteren, aldus Peereboom.

Lees ook:

Tags:
Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Managing Director bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Brockmeyer
Bullhorn
Cammio
Carerix
Compagnon
EN HR solutions
HROffice
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Maximum
Nr29
Recruiters United
RecruitNow
Saba Lumesse
Steam
Talmark
Vakmedianet

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.