Hoe maak je een campagne voor jezelf, als expert in recruitment én communicatie?

Recruiters die recruiters zoeken: je ziet het steeds vaker. Bij Babbage Company, gespecialiseerd in bemiddeling van communicatieprofessionals, hebben ze er zelfs een heuse campagne voor opgezet. Hoe heeft die vorm gekregen?

Peter Boerman Op 16 september 2022
Gem. leestijd 3 min 422x gelezen
Deel dit artikel:
Hoe maak je een campagne voor jezelf, als expert in recruitment én communicatie?

Wat horen mensen jou vaak zeggen? ‘Ik pak het op’? ‘Ik ga voor het beste resultaat’? Of toch eerder: ‘Wanneer gaan we borrelen?’ Het is zomaar een van de vragen die je kunt tegenkomen tijdens de test die het Amsterdamse recruitmentbureau Babbage Company op zijn nieuwe campagnesite heeft staan. Een test met een knipoog, want goede of foute antwoorden zijn niet echt mogelijk, en een echt selectiemechanisme lijkt het ook niet.

Jarenlang verzorgde het de content voor anderen, nu is het bureau zelf aan de beurt om op te vallen.

Het is natuurlijk wel een leuke binnenkomer. En dat is iets wat je wel kunt overlaten aan het 23-jarige bureau dat gespecialiseerd is in bemiddeling van marketing-, communicatie- en online professionals, en met name vorig jaar een flinke groei doormaakte, onder meer door de overname van De Redactie. Jarenlang verzorgt het bureau nu al de content voor anderen (waaronder veel overheden), nu is het dus zelf aan de beurt om de aandacht op zich te vestigen. En te laten zien waarom je hier aan het goede adres bent als recruiter, of juist als communicatiespecialist.

Babbage ziet je

De campagne die het bureau heeft gelanceerd, is tot stand gekomen in samenwerking met Goals, expert op het gebied van non stop employer branding. De campagne richt zich in de eerste plaats op de werving van allerlei recruitment-experts, van talent sourcer tot corporate recruiter. Maar ook extra communicatieprofessionals en contentspecialisten zijn nog van harte welkom. Die kunnen via het bureau bij verschillende opdrachtgevers aan de slag, zoals de gemeente Amsterdam, de provincie Noord-Holland en de Rijksoverheid.

‘Gedeelde drijfveren, waarden en werkgeluk zijn doorslaggevend voor een goede en duurzame match.’

Motto van de campagne is geworden ‘Babbage ziet je‘, waarmee het bureau met name de persoonlijke aanpak wil benadrukken. Of zoals Monique van Vliet (Director Business Development) het uitdrukt: ‘Gedeelde drijfveren, waarden en werkgeluk zijn doorslaggevend voor een goede en duurzame match. Bij Babbage Company zien we niet alleen je kennis, kracht en karakter, maar juist ook je onvermoede talenten en dromen.’

Onboarding en opleiding

De campagne, die gepaard gaat met herkenbare fotografie, laadt niet alleen een heel nieuw werkgeversmerk en een nieuwe werkenbij-site. Het bureau heeft tegelijkertijd ook zijn onboarding- en opleidingsprogramma eens goed onder handen genomen. Babbage heeft een eigen Academy, met een divers aanbod van workshops, masterclasses en (in company) trainingen. En via het eigen inhouse projectenbureau kunnen opdrachtgevers full service dienstverlening krijgen in marketing, communicatie en content.

Lees ook

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners