Gem. leestijd < 1 minuut  1044x gelezen

Bedrijfsartsen voeren 10 weken campagne voor beter imago

Bedrijfsartsen voeren 10 weken campagne voor beter imago

Door 10 ambassadeurs 10 weken lang te laten vertellen over hun vak, moet de bedrijfsarts aan een beter imago worden geholpen.

Deze week is het de beurt aan Karin van Dorp, bedrijfsarts-in-opleiding bij de Bedrijfspoli in Nijmegen, die de hele week via onder meer vlogs, blogs en reportages vertelt hoe ze ‘met haar dokterstasje van bedrijf naar bedrijf’ reist.

De campagne van vele partijen

De inzet van Van Dorp maakt deel uit van de de campagneBedrijfsarts worden. Het betere werk!’. Daarmee willen de beroepsvereniging NVAB, de brancheorganisaties KOM en OVAL en de opleidingsinstituten NSPOH en SGBO, gezamenlijk aan studenten, basisartsen en zij-instromers laten zien wat het beroep te bieden heeft.

Veel werk beschikbaar

Er is de komende jaren veel werk voor bedrijfsartsen, onder meer door de sterke vergrijzing in het vak. Volgens de Arbeidsmarktmonitor is de vraag naar bedrijfsartsen nog steeds groot. In het tweede kwartaal van 2016 stonden er 120 vacatures open op een beroepsgroep van 1785. Toch is de instroom in de opleiding tot bedrijfsarts nog relatief beperkt.

Online én offline aandacht

De ambassadeurs die tijdens de 10 weken durende campagne aan het woord komen, zijn een mix van artsen in opleiding en geregistreerde bedrijfsartsen. Ze zullen niet alleen online van zich laten horen (via Instagram, Facebook, LinkedIn en YouTube), maar ook offline. Denk aan meeloopdagen, kennismakingsgesprekken, voorlichting aan studieverenigingen en gastcolleges.karin bedrijfsarts worden

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners