Breaking Seminar: Candidate Experience

Donderdag 6 december 2018

Profiteer t/m 21 november van € 50,- Early Bird korting

Candidate experience is hot. En terecht! Een kandidaatervaring heeft impact op je omzet, op je kosten en op jouw aantrekkingskracht op het beste talent dat er rondloopt.

Dit seminar is exclusief gewijd aan candidate experience waarin verschillende sprekers en partners hun ervaringen en tips met je delen.

Programma

Vanaf 11.45 uur ben je van harte welkom om een broodje met ons mee te eten. We starten om 12.30 uur met het programma en sluiten rond 16.30 uur het seminar af.

Diverse sprekers hebben hun medewerking al toegezegd en in de loop van de komende weken vullen we het definitieve programma in. We houden je hier op de hoogte.

Welkom en kennismaking
Host Martijn Hemminga opent het seminar en neemt het programma door.

Wat beweegt een kandidaat nu echt?
Aaltje Vincent laat zien hoe je met candidate marketing de kandidaat kan verbinden op basis van het door haar ontwikkelde KETS-model©, wat staat voor: Kennis, Eenvoudig, Transparant en Snelheid.

Candidate Experience in de praktijk gebracht
De kandidaat staat bij Raymond Lemmers altijd centraal, ongeacht voor welke opdrachtgever hij aan de slag is. En voor werkgevers en leidinggevenden is het centraal zetten van de kandidaat niet altijd makkelijk. Aan de hand van zijn ervaringen in de praktijk laat hij zien hoe je zorgt voor een optimale Candidate Experience. Van dat de kandidaat altijd weet waar hij/zij zit in het proces tot het weghalen van drempels (zoals sollicitatieformulieren). Van het gebruik van A/B testen tot sturen op doorlooptijden.

Break

Van hunten naar verleiden
Mees van Velzen van MrWork laat zien hoe bedrijven vandaag de dag social media kunnen inzetten om kandidaten te verleiden in de candidate journey.

Culture driven experience
De cultuur in een organisatie is een belangrijk uitgangspunt voor het creëren van een onderscheidende en authentieke beleving voor potentiële en huidige medewerkers. Ernst Schipper deelt zijn visie met voorbeelden uit de praktijk.

Be a talent magnet & offer a candidate experience that matters
Als je de juiste mensen wilt aantrekken, zal je moeten weten wie deze ‘juiste’ mensen zijn, m.a.w. je zal je doelgroep écht moeten kennen. Ten tweede zal relevantie en bewustwording gecreëerd moeten worden door de candidate journey op de juiste wijze te ‘prikkelen’ (van touch, tell naar sell). Ruth Bielderman, Head Talent Attraction bij ABN AMRO bank laat je zien welke persona’s zij herkennen binnen de bank en zij zal middels het uitdiepen van één specifieke persona jou inzicht geven in de candidate experience die zij doorstaan en de journey die zij voor deze specifieke doelgroep hebben gebouwd. Kijk mee en laat je informeren over een van de grootste innovaties van ABN AMRO op recruitment, te weten de escape room The Lockdown, hun Be Your Best online community en het Talent programma – een nieuwe propositie wat maakt dat zij het oude traineeship definitief hebben uitgebannen binnen de bank.

Afronding
Laatste vragenronde waarin vragen kunnen worden voorgelegd aan de sprekers en collega-deelnemers.

Sprekers

Martijn Hemminga

Martijn Hemminga

Martijn Hemminga is adviseur, docent, spreker, auteur en ondernemer op het gebied van arbeids­markt­communicatie, employer branding en recruitment­technologie. Vanuit zijn bedrijf Nr29 adviseert, begeleidt en helpt hij werkgevers op het gebied van employer branding en strategische arbeids­markt­communicatie. Hij opereert hierbij op het snijvlak van organisatie, communicatie en human resources.

Op afstand helpt hij werkgevers via arbeids­markt­communicatie­kennis­bank amcexpert.nl. In 2012 verscheen het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand waarvan hij een van de auteurs is. Met initiatieven als Recruitmentsystemen.nlRecruitmenttech.nl en het jaarlijkse Recruitment Tech Event en de Recruitment Tech Awards maakt hij de markt van recruitment­technologie inzichtelijk.

Martijn Hemminga heeft samen met Geert-Jan Waasdorp eind 2006 de Academie voor Arbeids­markt­communicatie opgericht. Samen stonden zij begin 2008 aan de wieg van vakblad en -site Werf&, vakmagazine over arbeids­markt­communicatie.

Aaltje Vincent

Aaltje Vincent

Aaltjes uitgesproken vakmanschap is het begeleiden en trainen van mensen die nieuw werk willen veroveren. Zij kent de sollicitant en zijn weg, de candidate journey, door en door. Al decennialang slaat zij bruggen tussen selecteurs en sollicitanten. Zij volgt dagelijks de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt, in recruitment en in het solliciteren op de voet en deelt dit via coaching, training, spreken, blogs, updates, boeken en in de landelijke pers.

Aaltje is auteur van bestsellers als ‘Jobmarketing 3.0’ en ‘Solliciteren via LinkedIn’. In tien jaar tijd heeft zij meer dan 82.000 boeken verkocht. Zij heeft meer dan 2.300 vakcollega’s getraind in haar advanced trainingen en heeft in haar masterclasses meer dan 27.000 professionals geïnspireerd in het zetten van nieuwe stappen.

Mees van Velzen

Mees van Velzen

In 2011 heeft Mees met zijn bedrijf MrWork Social Media Recruitment geïntroduceerd op de Nederlandse arbeidsmarkt. De opkomst van Social Media heeft de wereld veranderd. Mees, die in 2011 zelf op zoek was naar een nieuwe uitdaging, liep er tegenaan dat hij de manier waarop je als kandidaat werd geworven niet passend vond in het tijdsbeeld waarin Social Media een steeds belangrijkere rol kregen. MrWork is ontstaan vanuit de overtuiging dat Social Media de manier waarop bedrijven werven voor altijd zal veranderen. Inmiddels verzorgt MrWork met haar technologie en teams vanuit kantoren in Nederland en de U.K. wereldwijd campagnes voor hun klanten.

Naast zijn dagelijkse werkzaamheden als CEO van MrWork, is Mees spreker op events waar hij graag zijn kijk deelt op onderwerpen zoals referral, de candidate journey en employer branding.

Ernst Schipper

Ernst werkt al ruim 7 jaar als (internationaal) freelance employer brand / company culture consultant voor onder andere Booking.com, FrieslandCampina, Philips, Backbase, HMSHost International, Eneco en andere klanten. Met de door hem ontwikkelde methodiek helpt hij organisaties zichzelf te zijn op de arbeidsmarkt. Technisch geïnteresseerd, data gedreven en altijd op zoek naar verhalen gelooft hij dat een strategie pas goed is als je hem ook hebt uitgevoerd.

Voor de start van zijn onderneming was hij gedurende 10 jaar actief bij een groot employer branding reclamebureau, als employer brand manager bij een IT bedrijf, als hiring manager en als headhunter en recruiter.

Ruth Bielderman

Na de Hotelschool ben ik het vakgebied van Recruitment ingerold. Eerst binnen de bureauzijde en nu sinds 5 jaar met veel plezier bij ABN AMRO waar ik in de functie van Head Talent Attraction samen met mijn team van ca. 25 professionals werk aan onze ambities: het aantrekken van talent voor de bank.

Hiertoe focussen wij ons op een innovatief en nieuw geluid (employer branding), een treffende candidate experience (onboarding & candidate journey) en Talent Sourcing. Dit om enerzijds relevant en innovatief te zijn en te blijven als werkgever maar ook om bewustwording te creëren onder de doelgroep zodat deze talenten ons zien als dé werkgever om hun ambities bij te verzilveren.

Een van de vernieuwingen die wij omtrent deze doelstellingen hebben gelanceerd is de A.R. Escape room (the Lockdown), ons jongeren social platform Be Your Best en onze nieuwe Talentpropositie “Boost Your Growth”als vervanger van het traditionele Traineeship.

Raymond Lemmers

Nieuwsgierig, energiek en uitdager dat zijn woorden welke mensen waarmee ik heb gewerkt mij beschrijven. Sommigen noemen mij een Hofnar ♛ omdat ik de boel opschud (vaak met humor, niet altijd) en doorpak waar anderen stoppen. Het brengt mij veel plezier in mijn werk om bij organisaties de nodige veranderingen door te voeren welke eerder niet lukte.

Mijn expertise ligt hoofdzakelijk binnen (social media) recruitment waarbij ik operationeel opereer. Maar nog meer plezier krijg ik van het opzetten van nieuwe teams, processen websites en de verbetering van de beleving van de kandidaat. De Candidate Journey is eigenlijk wat mij drijft en dat behelst het hele proces. Hiervoor kijk en gebruik ik nadrukkelijk de ervaringen van Customer Experience top voorbeelden om te kijken waar ik dat kan integreren in de Candidate Journey.  Onboarding van de kandidaat is een belangrijk item en daar hebben wij ook eigen portals voor de medewerker voor gebouwd helemaal op maat gemaakt!

Waar kan het beter, welke innovatie kan er nog worden toegevoegd en wat kan er weggelaten worden? Optimalisatie van het recruitment proces! Met de juiste keuze voor ATS / recruitmentsystemen. Samen met mijn klanten kijken wat de wensen zijn en dan pas de technische mogelijkheden benutten!

  • Donderdag 6 december 2018
  • 12.30 – 16.30 uur
  • Van der Valk hotel in Utrecht
  • In 1 middag op de hoogte

Investering

De investering voor dit event is € 345,- per persoon, maar als je je aanmeldt vóór 22 november profiteer je van € 50,- Early Bird korting en betaal je € 295,-. Dit is inclusief inlooplunch, tussendoortjes, drankjes en na afloop de digitale handout (pdf) van de beschikbaar gestelde presentaties. Tarief is exclusief 21% btw.

Early Bird korting

T/m 21 november profiteer je van het Early Bird tarief van € 295,- per persoon. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 345,-. Tarief is exclusief 21% btw.

Locatie

Het seminar vindt plaats in het centraal gelegen Van der Valk hotel in Utrecht, Winthontlaan 4 -6, 3526 KV Utrecht. De locatie is gelegen langs de A12 afslag 17
(Utrecht/Jaarbeurs/Kanaleneiland).

Adres: Winthontlaan 4 -6, 3526 KV Utrecht

Het hotel is zowel met de auto als openbaar vervoer goed bereikbaar.
Sneltrams 60 en 61 vanaf Utrecht CS stoppen voor de deur.

Parkeren

Parkeren op eigen kosten kan in de parkeergarage onder het hotel. Indien deze vol is word je doorverwezen naar een nabij gelegen parkeerplaats en met een shuttle service heen en weer vervoerd.

Candidate Experience in het nieuws

Privacy verklaring

Werf-en.nl gaat zorgvuldig om met uw privacy om op deze website. Lees meer hierover in onze privacy verklaring. Klik op 'privacy instellingen' om uw toestemmingen voor verwerking van uw informatie aan te passen.

Privacy verklaring | Verberg deze balk
Privacy instellingen