Campagne van de week: de hippiebus die jongeren moet verleiden tot de ouderenzorg

Peter Boerman Op 21 mei 2019
Gem. leestijd 2 min 1231x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: de hippiebus die jongeren moet verleiden tot de ouderenzorg

Een knaloranje hippiebus. Dat is wat de statige zorglocatie Prins Hendrik in Egmond aan Zee deze zomer inzet om vakantiekrachten voor de ouderenzorg te werven.

Met de hippiebus trekt de specialist in ouderenzorg deze maand langs allerlei zorgopleidingen in Nederland om studenten enthousiast te maken voor de campagne ‘Vakantiemaatje’. Met die campagne biedt de zorginstelling een ‘all-inclusive vakantiebaan’ om het verwachte personeelstekort in de zomermaanden op te vangen. De inwoners van Prins Hendrik spelen een rol in de campagne.

https://www.youtube.com/watch?v=bFFIHLvsPb0

De all-inclusive vakantiebaan

Het concept van de all-inclusive vakantiebaan is ontstaan door de aantrekkelijke ligging van de zorginstelling. Prins Hendrik ligt namelijk in Egmond aan Zee, als derde badplaats van Nederland een populaire vakantiebestemming. En dan is all-inclusive natuurlijk mooi van toepassing: met een werkplek dichtbij het strand, een verblijf dat wordt geregeld, korting op maaltijden, en gratis fietshuur bovenop je salaris.

Een all-inclusive vakantiebaan: werk bij het strand, geregeld verblijf, maaltijdkorting en gratis fietshuur

De hippiebus werft overigens niet alleen voor de karakteristieke locatie in Egmond (uit 1937). Jongeren kunnen ook vakantiemaatje worden in Alkmaar, een van de andere locaties van De Zorgcirkel in Noord-Holland, een organisatie met 3.500 medewerkers in 6 verschillende regio’s. Op Instagram en Facebook (zoekterm: ‘vakantiemaatje’) delen ouderen en medewerkers hun persoonlijke verhalen.

hippiebus ouderen

Jaarlijks terugkerend probleem

Personeel vinden om de tekorten in de zomer op te vangen is een jaarlijks terugkerend probleem in de ouderenzorg. In deze tijd gaan veel medewerkers zelf met vakantie en neemt de druk op de overige collega’s toe. Ook gaan de familieleden van ouderen er dan vaak tussenuit, waardoor de senioren zich eenzamer kunnen voelen.

‘Onder het motto ‘Als jij voor onze ouderen zorgt, zorgen wij voor jou’, bieden we een goedbetaalde vakantiebaan’

Joost Lammerts, regiomanager Egmond-Heiloo bij De Zorgcirkel: ‘We willen onze ouderen een zorgeloze zomer bezorgen en daarom doen we extra ons best om gemotiveerde mensen te werven. Met deze campagne roepen we studenten op om vakantiemaatje te worden. Onder het motto ‘Als jij voor onze ouderen zorgt, zorgen wij voor jou’, bieden we hen een goedbetaalde vakantiebaan inclusief verblijf, vlakbij het strand.’

Met hippiebus langs zorgopleidingen

De hippiebus is dit jaar een extra aandachttrekker. De knaloranje bus moet ‘het vakantiegevoel onderstrepen’, aldus Lammerts. Hij is niet alleen zichtbaar op posters en flyers, maar komt ook letterlijk in beweging door langs diverse zorgopleidingen te gaan. Overigens is een zorgopleiding (of -diploma) geen voorwaarde, zegt Lammerts. Ook gezelschap bieden kan al helpen. ‘Van jeu de boules spelen tot een ijsje eten op het strand: het gaat erom dat ouderen een leuke zomerdag beleven.’

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Lees ook:

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners