Campagne van de week: hoe Marente zich als 'Beste Werkgever' presenteert

In januari werd Marente door zijn eigen medewerkers onderscheiden als ‘Beste Werkgever’. Die prijs zet de zorgorganisatie nu volop in om in een campagne ook potentiële nieuwe medewerkers over de streep te trekken.

Peter Boerman Op 16 oktober 2019 Gem. leestijd 3 min198x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: hoe Marente zich als 'Beste Werkgever' presenteert

Ze waren er maar wat trots op, in januari, toen bureau Effectory aan zorgorganisatie Marente het keurmerk ‘Beste Werkgevers’ mocht verlenen. En wie deze weken in de bus zit in de Duin- en Bollenstreek, Oegstgeest, Voorschoten of Leiden, kan die boodschap dan ook veelvuldig tegenkomen.

‘Mijn collega’s en teamleider staan echt open voor mijn ideeën.’

Marente, dat in deze regio cliënten en mantelzorgers ondersteunt, laat dan namelijk zien waarom het de beste werkgever is. En wel volgens Trudy, Conny, Liselot, Wesley, Sedik en Twan. Allemaal medewerkers die hun eigen reden aangeven waarom ze hier zo graag werken. Dat varieert van ‘Van helpende doorgegroeid naar verpleegkundige’ tot ‘Na de stage meteen een vast contract.’ En van: ‘Ik voel mij gewaardeerd om wie ik ben en wat ik doe’ tot: ‘Mijn collega’s en teamleider staan echt open voor mijn ideeën.’

Op abri’s en driehoeksborden

De uitingen zijn bijvoorbeeld te zien op bussen en abri’s in bushokjes. Maar ook op driehoeksborden langs de weg zijn ze te zien. En natuurlijk ook online, op alle socialemediakanalen en websites van Marente, zoals een speciale campagnepagina. Ook video is volop ingezet om de vele vacatures van de organisatie onder de aandacht te brengen.

Met de campagne wil Marente nogmaals alle punten benadrukken waarom het tot Beste Werkgever is verkozen. Dat heeft er bijvoorbeeld mee te maken dat verzorgenden en verpleegkundigen er direct een vast contract krijgen. Maar ook met de aandacht die er zou zijn voor leren en ontwikkelen.

Verzorgenden en verpleegkundigen krijgen hier direct een vast contract.

De score in het tevredenheidsonderzoek dat Effectory er vorig jaar deed, was ‘op alle fronten’ beter dan bij het vorige, 2 jaar geleden gehouden tevredenheidsonderzoek. De organisatie scoort bovendien hoog en ver boven het landelijk gemiddelde op bevlogenheid, betrokkenheid en goed werkgeverschap, aldus bestuursvoorzitter Gerrit Jan Vos: ‘We zijn trots op dit resultaat. Wij blijven ook volop investeren in medewerkers, zodat de zorgorganisatie een aantrekkelijke werkgever blijft voor haar medewerkers en voor nieuwe medewerkers.’

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Lees ook:

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Bullhorn
Cammio
Carerix
Compagnon
EN HR solutions
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Maximum
Nr29
Recruiters United
RecruitNow
Saba Lumesse
Steam
Talmark
Vakmedianet

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.