Campagne van de week: Hoe PwC een nieuwe optelsom maakt

Is het een arbeidsmarktcampagne? Of toch meer een algemene imagocampagne? Hoe dan ook, in de nieuwe ‘optelsom’ van PwC komt alles samen waar het accountants- en adviesbureau de komende jaren voor staat.

Peter Boerman Op 03 november 2021 Gem. leestijd 3 min308x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: Hoe PwC een nieuwe optelsom maakt

Accountants- en adviesorganisatie PwC wil de komende 5 jaar zijn personeelsbestand met zo’n 100.000 professionals uitbreiden. De strategie die daarbij hoort is ‘The New Equation’ gedoopt, een concept dat recent ook werd doorvertaald in een Nederlandse arbeidsmarktcampagne, onder de noemer ‘Be a Part of The New Equation.’

Met deze nieuwe mediacampagne wil PwC, een van de bekende Big Four in de accountancywereld, laten zien welke bijdrage het kantoor kan leveren om bedrijven, organisaties en overheden te helpen om antwoorden te vinden op de maatschappelijke uitdagingen van vandaag en morgen. En tegelijk mensen oproepen om te solliciteren op de vele vacatures die ook in Nederland te vinden zijn (momenteel bijna 300 op een totaal personeelsbestand van zo’n 5.000).

Duurzaamheid voorop

PwC heeft het in de campagne onder meer over thema’s als de klimaatcrisis, flexibilisering van de arbeidsmarkt en digitalisering. Door ‘unieke, onverwachte combinaties’ te maken van expertises, ervaringen en technologie, wil het kantoor voor nieuwe, onverwachte oplossingen zorgen ‘in de beweging naar een duurzame toekomst voor iedereen’, aldus de campagne, die bijvoorbeeld analisten, economen, techneuten, accountants, juristen, vernieuwers en verhalenvertellers wil aanspreken.

Met de nieuwe wereldwijde strategie van PwC zou in totaal een bedrag van zo’n 12 miljard (!) dollar gemoeid zijn.

De campagne, die ook op de Nederlandse tv is te zien, is een coproductie tussen het Amerikaanse R/GA en het Nederlandse N=5. Employer Branding Specialist Carlijn Stultiens vertelde er vorige week nog over tijdens Digitaal Werven. Wereldwijd wil PwC over 5 jaar zo’n 384.000 medewerkers tellen. Dat past overigens in een trend. De afgelopen 5 jaar nam het aantal werknemers namelijk ook al met een kwart toe. Met de nieuwe wereldwijde strategie van PwC zou in totaal een bedrag van zo’n 12 miljard (!) dollar gemoeid zijn. Naast extra personeel wil het kantoor dit geld onder meer gebruiken voor training, technologie en het opkopen van kleinere concurrenten.

pwc new equation

1 + 1 = 2. Of niet?

‘Samen uitdagingen aangaan, met diverse, ambitieuze mensen, met verschillende passies, ideeën en perspectieven’, zo reageert Karlien Serrarens op de campagne, waar ze als director marketing dichtbij betrokken was. ‘Eén plus één is twee. Maar is de wereld nog wel zo eenvoudig? Om antwoorden te vinden op complexe uitdagingen, brengen wij de verschillende perspectieven, vindingrijkheid en passies van onze mensen samen met de nieuwste technologie. Want echte duurzame vooruitgang ontstaat als mensen en nieuwe ideeën samenkomen. Die optelsom noemen we The New Equation.

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Bullhorn
Compagnon
DPG Recruitment
Floyd & Hamilton
Indeed
Intelligence Group
Mysolution
Otys Recruiting Technology
Pro Contact
Ravecruitment
Recruitment Accelerator
Recruitment Tech
ToTalent.eu
WBNRS