Campagne van de week: Hoe Smits Vastgoedzorg zich onderscheidt in een krappe arbeidsmarkt

Het zijn niet alleen de allergrootste bedrijven die zich met een wervingscampagne kunnen onderscheiden. Neem Smits Vastgoedzorg, 140 man sterk, maar sinds kort wel in het bezit van een opvallende campagne. Hoe ziet dat eruit?

Peter Boerman Op 21 april 2021
Gem. leestijd 2 min 833x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: Hoe Smits Vastgoedzorg zich onderscheidt in een krappe arbeidsmarkt

Of het nu gaat om renovatie van 525 flats in Rotterdam-Ommoord, meerjarig planmatig onderhoud van de Euromast, of verduurzaming van 105 woningen in Hoek van Holland, bij Smits Vastgoedzorg draaien ze er hun hand niet voor om. Maar voor al dat werk zijn wel goede mensen nodig. Planontwikkelaars, uitvoerders, procesbegeleiders, noem maar op. En die zijn in deze schaarse arbeidsmarkt lastig te vinden. Daarom is het bedrijf recent de campagne Werk mee aan beter gestart.

Het bedrijf telt momenteel zo’n 140 medewerkers, maar groeit flink.

Best een opvallende move van een 96 jaar oud bedrijf, dat momenteel zo’n 140 medewerkers telt, en dit jaar verwacht voor zo’n 95 miljoen euro aan projecten te realiseren. P&o-manager Suzanne van der Schaaf is er dan ook erg enthousiast over. ‘Zo zetten we Smits Vastgoedzorg neer als werkgeversmerk waar nieuw talent zich mee wil verbinden én waar bestaande werknemers trots op zijn’, vertelt ze.

Verhalen van eigen medewerkers

Centraal in de campagne van het Rotterdamse vastgoedonderhoudsbedrijf staan een groot aantal verhalen van eigen medewerkers, gecombineerd met mooie fotografie. Zo legt Manager Klant & Markt Wendy Scherpenisse de methodiek van ‘Resultaatgericht Samenwerken’ uit. En planontwikkelaar Amar Lalkoe vertelt over bewoners die eerst niet eens durfden te vertellen in welke wijk ze wonen, en nu weer trots zijn op waar ze wonen. De verhalen zijn gekoppeld aan vacatures, en de vacatures verwijzen ook weer terug naar de verhalen.

‘We gaan voor een resultaat waar iedereen beter van wordt.’

Door onze collega’s een podium te geven laten we zien waar je als collega van Smits Vastgoedzorg actief aan bijdraagt’, aldus Van der Schaaf, die al 12 jaar bij het bedrijf actief is. ‘Van meewerken aan toekomstbestendige woningen en duurzame wijken, tot waardevolle samenwerkingen en blije bewoners. Met hun persoonlijke verhalen vertellen we dat Smits Vastgoedzorg niet alleen goed is voor bewoners, opdrachtgevers en de stad, maar ook voor haar medewerkers. Zo gaan we voor een resultaat waar iedereen beter van wordt.’

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners