Campagne van de week: Hoe Talent&Pro jonge mensen ‘crazy careers’ wil bieden

Ook in de financiële dienstverlening is het weer schaarste troef. Detacheerder Talent&Pro probeert jong talent aan zich te binden met een nieuwe arbeidsmarktcampagne rondom zogeheten ‘crazy careers‘. Gaat het daarmee lukken?

Peter Boerman Op 25 augustus 2021
Gem. leestijd 2 min 907x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: Hoe Talent&Pro jonge mensen ‘crazy careers’ wil bieden

Binnen de financiële dienstverlening geldt detachering voor slechts weinig young professionals als favoriete optie. Veel jonge talenten associëren detachering met het idee dat je daar naar ‘opdrachtjes’ wordt gestuurd en wordt ‘weggezet’ bij klanten, zo merkte Talent&Pro bij een rondgang, bedoeld om antwoord te vinden op vragen rondom de krapte die het bedrijf ervaart.

Veel jonge talenten associëren detachering met dat je naar ‘opdrachtjes’ wordt gestuurd.

In een nieuwe campagne probeert de detacheerder die denkbeelden om te turnen. ‘Een Crazy Career is méér dan een baan en meer dan een traineeship’, stelt het bedrijf. ‘In een paar jaar tijd ontwikkel je jezelf verder dan anderen in hun gehele loopbaan. En samen met je mede talenten en collega’s vier je mijlpalen op toffe feesten. Een onvergetelijke ervaring en een kickstart voor elke carrière.’

Master Moves en Happy Hours

In de nieuwe campagne wordt alles uit de kast gehaald om maar te laten zien dat een loopbaan in de financiële dienstverlening niet saai hoeft te zijn. Van Master Moves, tot Happy Hours en Sick Skills: op de speciaal gemaakte en hip vormgegeven site crazycareers.nl komt het allemaal voorbij.

‘In deze campagne willen we voor het eerlijke verhaal gaan.’

‘In deze campagne willen we voor het eerlijke verhaal gaan’, aldus Talent&Pro-marketingmanager Katja Catshoek. ‘We promise you hell and you’re gonna love it! We geloven er oprecht in dat die eerste fase van je carrière bepalend is voor het verdere verloop van je loopbaan. Inclusief de ups-and-downs die je onvermijdelijk gaat ervaren. Maar we zijn er ook van overtuigd dat wij als geen ander in staat zijn jonge professionals daarbij te ondersteunen.’

talent&pro

Niet voor iedereen weggelegd

Een Crazy Career is niet voor iedereen weggelegd, voegt ze nadrukkelijk toe. ‘Je moet tegen het eerlijke verhaal kunnen, omdat we echt geloven dat ook tegenslag hoort bij ontwikkeling. Met deze online campagne zetten we daarom onder andere ook onze Career Coaches in de spotlight. Zij houden als tough love coach onze professionals de spiegel voor die nodig is om te groeien.’

‘We geloven echt dat ook tegenslag hoort bij ontwikkeling.’

De ‘Crazy Careers’-campagne komt van de hand van creatief strateeg Corinne Genestay en ‘DIY hybride bureau’ TheMerge. Frank Jockin, Creative Lead bij laatstgenoemde bureau, noemt de campagne ‘extreem’ en ‘gedurfd’. ‘We hebben samen gezocht naar een onderscheidend geluid en beeld dat past bij Talent&Pro dat ook nog eens resoneert bij de doelgroep. Daarvoor hebben we samengewerkt met mensen uit de muziekindustrie en de mode.’

800 medewerkers

Talent&Pro telt momenteel zo’n 800 medewerkers, en bestaat precies 22 jaar. In 2020 werd het plan ‘366 Dagen Beter‘ in het leven geroepen. Hiermee werkt elk team op het hoofdkwartier in Utrecht aan verbeteracties die de identiteit van het ontwikkelbedrijf moeten versterken.

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners